Start-up

Kā noorganizēt labu tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konferenci?

Anda Asere, 25.05.2017

Juris Šleiers

Foto: Ieva Čīka/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru gadu notiek daudzi tehnoloģijām un jaunuzņēmumu kultūrai veltīti pasākumi – lai izdotos labs pasākums, nepieciešams vērtīgs saturs

Vaicāta, kā noorganizēt labu tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konferenci, šonedēļ Tallinā notiekošās konferences Latitude59 vadītāja Kadri Sundja norāda, ka pats svarīgākais ir koncentrēties uz vērtības radīšanu jaunuzņēmumiem un investoriem – viss pārējais dabiski sekos. Digital Freedom Festival organizators Juris Šleiers norāda, ka būtiska sastāvdaļa ir saturs un izdzīvos tas pasākums, kuram ir visspēcīgākais, visinteresantākais, visnoderīgākais saturs, jo cilvēki apmeklē konferenci tieši tādēļ. «Nepieciešams kokteilis no zvaigznēm, kas iedvesmo festivāla apmeklētājus, kuras cilvēki vēlas redzēt klātienē, un kaut kā ļoti praktiska, lai, atgriežoties no festivāla, atmiņā paliktu ne tikai pozitīvas emocijas, bet arī «sausais atlikums», ko var izmantot sevis un sava biznesa izaugsmei,» viņš teic. J. Šleiers Digital Freedom Festival dēvē par «festivālu», nevis vienkārši par konferenci, jo tā ir daudznotikumu platforma, kur ir lielās un paralēlās mazās skatuves, meistarklases, dzīvā mūzika un telpas, kurās cilvēki var tīklot, jo, lai rastos bizness, būtiska ir tikšanās un kontaktu veidošana. «Cilvēki, kuri rīko festivālu, ir pipars, kas piedod asumu kopējai sajūtai. Konference ir dzīvesveids. Nevar noorganizēt festivālu, kurā ir «draivs», ja neesi tajā līdz ausīm,» uzskata J. Šleiers.

«Galvenais priekšnoteikums ir skaidri nodefinēt pasākuma mērķi un pievienoto vērtību dalībniekiem ilgtermiņā. TechChill vēlas redzēt Latviju kā reģiona tehnoloģiju centru un piemērotāko vietu jaunuzņēmumu radīšanai un augšanai, nodrošinot nepieciešamo iedvesmu, atbalstu un starptautisko kontaktu pieejamību. Mūsu darbs noris visa gada garumā, bet pasākuma dienā priekšnoteikums ir nodrošināt nepieciešamos apstākļus un radīt pietiekami ērtu vidi, kas ļauj mazliet «pagrūst» pasākuma apmeklētājus virzienā, kurā rodas idejas, rosās sarunas un visbeidzot – tiek slēgti darījumi. Mūsu uzdevums ir «apbruņot» apmeklētājus ar rīkiem, pieejamiem kontaktiem un piemērotu atmosfēru. Savukārt katra paša uzdevums ir tos maksimāli pielietot, lai iegūtu no pasākuma sev vajadzīgo – jaunas zināšanas, darbiniekus, klientus, partnerus, mediju uzmanību vai investora vizītkarti,» norāda Marija Ručevska, TechChill vadītāja.

K. Sundja norāda, ka Baltijā notiekošās konferences savā starpā konkurē, taču viņa uzskata, ka katra pilsēta ir pelnījusi savu tehnoloģiju pasākumu – tas dod pieejamu veidu vietējiem jaunuzņēmumeim satikties un iegūt atgriezenisko saiti no investoriem un potenciālajiem lietotājiem, kā arī reklamēt uzņēmējdarbību, tehnoloģijas un startup kultūru. K. Sundja domā, ka Igaunijas lielākā priekšrocība ir Skype mantojums un jaunuzņēmumu vide, kas ir izveidojusi saites ar investoriem visā pasaulē, jo īpaši Silīcija ielejā. Tāpat arī nesenā e-rezidentūras un e-Igaunija koncepcija piesaista nedaudz atšķirīgu publiku, digitālos nomadus un cilvēkus, kuri strādā izkaisītās komandās. Tāpēc arī Latitude59 programmā esam integrējuši Skype mantojumu un e-Igaunija jautājumus.

«Ikviens konkurē ar ikvienu, jo mums visiem diennaktī ir tik stundas, cik ir. Tāpat ierobežota ir uzmanības kapacitāte. Tāpēc, iespējams, ka konference konkurē ne tikai ar citu konferenci, bet arī ar saulaino laiku, jo tad cilvēki izbrauc ārpus pilsētas utt. No savas pieredzes, strādājot ar pasaules līmeņa zīmoliem un runātājiem, redzam, ka labākais laiks, kad rīkot Digitigal Freedom Festival bija «brīvā logā» novembrī starp Pateicības dienu, kas ir nozīmīgi svētki runātājiem no ASV, kā arī lielāko tehnoloģiju festivālu Slush, kas norisinās Helsinkos,» saka J. Šleiers. Viņš uzskata, ka Digital Freedom Festival izceļas starp milzīgajiem tehnoloģiju pasākumiem, kurus apmeklē desmitiem tūkstoši cilvēku. «Pie mums uz Rīgu labprāt brauc tieši mūsu izmēra un kvalitātes dēļ, jo dažu tūkstošu apmeklētāju festivālā ir iespēja vienam otru satikt vairākkārt,» viņš teic, piebilstot, ka vēl pirms dažiem gadiem Igaunija bija gaismas gadus priekšā Latvijai ar tādu jaunuzņēmumu konferenci kā Lattitude59, bet Latvija pēdējos gados ir sasparojusies un parādījusi sevi tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konferenču kartē, kas no valsts pozīcijām ir apsveicami. «Esam pamanīti. Tikai jāturpina,» uzsver J. Šleiers.

M. Ručevska stāsta, ka Baltijas reģionā var vērot strauju pasākumu un aktivitāšu pieaugumu un tā ir laba zīme, jo liecina, ka jaunuzņēmumu vide attīstās un ir nepieciešamā interese un pieprasījums no sabiedrības puses. «Līdzīgas tendences vērojamas visā Eiropā – 2016. gadā kontinentā norisinājās vairāk nekā 50 tūkstoši tehnoloģiju pasākumu. Baltijā katram no lielajiem pasākumiem ir sava niša un auditorija, tomēr nav noslēpums, ka globālā kontekstā katrs no mums ir pārāk mazs, lai varētu runāt par konkurenci. Globāli pārstāvam Baltijas reģionu kopumā un stāstam par visiem šajā vidē iesaistītajiem,» viņa teic. TechChill vadītāja uzskata, ka Rīgai ir milzīgs potenciāls un prioritāte ir to komunicēt pasaulei ne tikai kā Latvijas, bet Baltijas centrālo pilsētu un tās vietu kartē. Pirmkārt, prioritāte ir atvilināt šeit gudro naudu no Skandināvijas un Centrāleiropas un savest to kopā ar ambicioziem Baltijas un Austrumeiropas uzņēmējiem. Otrkārt, viņa vēlas iedvesmot un iedrošināt arī citus, kas vēl tikai interesējas un apsver šo ceļu. M. Ručevska uzskata, ka, sadarbojoties ar visiem reģiona partneriem, ieguvēji būtu visi.

Komentāri

Pievienot komentāru