Tirdzniecība un pakalpojumi

Neveselīgu pārtiku neviens negrib

Kārlis Mīlbergs, 13.03.2017

Foto: pixabay.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Globālie spēlētāji pārtikas tirgū 2016. gadā savos produktos par aptuveni 20% samazinājuši sāls un cukura daudzumu. Šāds gājiens skaidrojams ar patērētāju prasībām pēc veselīgākas pārtikas un līdz ar to, pāriešanu pie mazākiem uzņēmumiem ar veselīgāku pozicionējumu tirgū.

102 uzņēmumu aptaujas, ieskaitot Nestle SA un Procter & Gamble Co., rezultāti uzrāda, ka 2016. gadā tika pārveidotas 180 000 pārtikas produktu receptes, kas ir uz pusi vairāk nekā 2015. gadā, ziņo Bloomberg.

Lielie pārtikas ražotāju konglomerāti zaudē tirgus daļu mazākiem uzņēmumiem, kuri savu zīmolu un produkciju pozicionē kā veselīgāku alternatīvu.

Ne tikai uzņēmumi domā par ražoto produktu ietekmi uz cilvēkiem. Arī valdības līmenī aktīvi tiek ieviesti pārtikas nozares papildus regulējumi attiecībā uz produktu veselīgumu. Pagājušā gada martā Lielbritānija sekoja Meksikas piemēram un ieviesa papildus nodokli saldinātajiem dzērieniem, lai cīnītos ar aptaukošanās epidēmiju sabiedrībā. Arī ASV FDA paziņoja, ka uzņēmumiem liks precīzāk norādīt cukura saturu uz savu produktu etiķetēm.

Pēc Neste SA teiktā, uzņēmumam ir izdevies savās šokolādēs samazināt cukura daudzumu par 40%. Arī Mars paziņojis, ka jau 99 no viņu ražotajiem produktiem šobrīd satur mazāk nekā 250 kalorijas vienā porcijā.