Atpūta

Piektdienas intervija ar grilbāra Lighthouse vadītāju Raiti Bērziņu

Dienas Bizness, 28.11.2014

No manas 30. dzimšanas dienas (šogad, restorānā Lighthouse)

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Raitis Bērziņš, restorāna-grilbāra Lighthouse vadītājs. Lighthouse moto ir: «Grilbārs Lighthouse ir vieta, kur izbaudīt īstenu latviešu ēdienu un ne tikai…»

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Jau no bērnības bija neviltota interese par ēdiena gatavošanu, tāpēc arī studiju gados izvēlējos LLU pārtikas tehnologa fakultāti. Un pēc pāris gadiem, kad pienāca vēlme izmēģināt savus spēkus biznesā, tā loģiski bija ēdināšanas nozare.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Skatoties uz nozari kopumā, man ir prieks, jo tā attīstās un aug ar katru gadu. Uzņēmēji nebaidās ieviest jaunas tehnoloģijas un ieguldīt naudu attīstībā, bet no valsts pietiekošu atbalstu gan nejūtu.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Noteikti iepriecina kolektīvs, kurš pa šiem gadiem ir izveidojies par «dzīvu organismu», protams, ar saviem untumiem un mainīgs, bet ļoti labs. Apbēdina izteiktā sezonalitāte, kas apgrūtina darbu, jo ziemā esam spiesti daudzus darbiniekus atbrīvot no darba.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos. Kāpēc – jā vai nē?

Jā, protams, šobrīd uzskatu, ka tā ir efektīvākā reklāma tāda tipa uzņēmumam kā mums. Esam pat izveidojuši atsevišķu štata vietu, kur mārketinga speciālists uz pusslodzi strādā sociālajos tīklos.

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Jā, izjūtam vasaras mēnešos, jo mūsu restorānam ir izteikts sezonāls raksturs.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Jāņem vērā, ka mēs ļoti augstu vērtējam ne tikai profesionālās spējas un iemaņas, bet arī cilvēku kā personību ar visām viņa rakstura iezīmēm. Ir svarīgi, lai katrs darbinieks spētu iejusties un atrast savu vietu kolektīvā un lai pārējiem darbiniekiem nebūtu iebildumu.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Tuvākā laikā attīstīties konkrētā vietā, bet tālākie, protams, izveidot nelielu restorānu tīklu, jo šajā nozarē ar vienu vai diviem restorāniem ir grūti izturēt esošo konkurenci.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais darbs bija Mārtiņa Beķerejā par pārdevēju 11.klasē, vasaras brīvlaikā. Tā bija lieliska pieredze, lai rastu nelielu priekšštatu, ko nozīmē uzņēmējdarbība.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Sanācām kopā visi tā laika īpašnieki (kas gadiem ejot ir stipri mainījušies) un likām kopā visas idejas. Rakstījām uz papīra asociācijas un tā lēnām nokļuvām līdz Lighthouse!

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Samazinātu PVN likmi pārtikas produktiem, kas ļautu mums, savukārt, samazināt cenas un restorāns kļūtu daudz pieejamāks vienkāršajiem Latvijas iedzīvotājiem.

- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Vasarā dzēriens nemainīgi – Mojito, bet ziemā – Asiņainā mērija. Ēdienu grūti nosaukt vienu, jo neesmu izvēlīgs, man patīk dažādi ēdieni, galvenais, lai tie būtu profesonāli pagatavoti.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Profesionāli mani patīkami pārsteidz Lauris Aleksejevs, kā pavārs ieguldot savu darbu un enerģiju sasniedzis lielisku izaugsmi.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Pēc grūta darba vislabāk es dodu priešroku atpūtai kopā ar ģimeni pie dabas. Tas bieži vien ir tepat Latvijā, jo nav tālu jābrauc, lai rastu mieru un smeltos dabas spēku.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Vairāk domāt, runāt un skatīties pozitīvās lietās.

Komentāri

Pievienot komentāru