Pārtika

SEB banka finansē Fazer Amica iegādes darījumu

Sandra Dieziņa, 30.06.2011

Jaunākais izdevums

SEB banka piešķīrusi finansējumu 1,15 miljonu eiro apmērā Fazer Amica Latvija komandai, kas izpērk Latvijas un Igaunijas ēdināšanas un restorānu biznesu.

SEB banka ir izsniegusi arī kredīta un garantiju līniju 150 tūkstošu eiro apmērā, lai sekmētu Fazer Amica biznesa straujāku attīstību Latvijas un Igaunijas tirgos.

2010. gada laikā Fazer Grupa pieņēma stratēģisku lēmumu pārdot 100% Fazer Amica Igaunijas un Latvijas biznesu Fazer Amica Latvija uzņēmuma vadībai. Uzņēmuma vadība iegādes darījumu īstenoja ar SEB bankas nodrošinātu pirkšanas un pārdošanas finansējuma palīdzību, kā arī izmantojot personīgos un piesaistīto privāto investoru līdzekļus. SEB bankas Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Kristaps Strazds norāda, ka uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas darījumi pēdējā laikā Latvijā notiek samērā regulāri, taču daudz retāki ir gadījumi, kad uzņēmuma vadība ir nolēmusi atpirkt kompāniju no ārvalstu investoriem. Fazer Amica Latvija darījums esot svarīga zīme ekonomikai un banku sektoram kopumā. Gandarījumu par bankas lēmumu pauž arī Fazer Amica Latvija rīkotājdirektors Aigars Kaugars.

Jau ziņots, ka šā gada janvārī Fazer Grupa parakstīja nodomu protokolu par ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdošanu pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai. Saskaņā ar pirkuma līgumu jaunais īpašnieks pilnā apmērā pārņems Fazer Grupas saistības pret ēdināšanu un restorānu pakalpojumu nodrošināšanu esošajiem klientiem. Pirkuma līgums starp abām pusēm tika paralstīts 13. maijā pēc biznesa novērtēšanas procedūras un savstarpējām pārrunām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maiznīca SIA "Fazer Latvija" apgrozījums pērn palielinājās par 19% un sasniedza 32 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

"Fazer Latvija" pārstāvošā uzņēmuma "Fazer Bakery Baltic" vadītāja Anne Mere atzīst, ka, tā kā maizes ražošanas nozarē gala produkta cenu ietekmē mainīgās izejvielu, transportēšanas, ražošanas, enerģijas un darbaspēka izmaksas, gada laikā nācās īstenot efektivizācijas un optimizācijas pasākumus, kā arī pārskatīt produktu cenas.

"Papildu izaicinājums ir pakotās maizes ilgtermiņa tirgus kritums un sīvā konkurence, taču nepārtraukti pielāgojoties un radot jaunus risinājumus, "Fazer Latvija" ir izdevies palielināt savu pakotās maizes tirgus daļu Latvijā līdz vairāk nekā 21%," norāda A.Mere.

Vienlaikus "Fazer Group" apgrozījums pagājušajā gadā palielinājies par 13% un bija 1,1 miljards eiro, savukārt uzņēmuma peļņa (EBITDA) samazinājusies par 10% - līdz 101,4 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer Latvija investē 3,8 miljonus eiro jaunā tostermaižu ražošanas līnijā

Db.lv, 14.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums “Fazer Latvija”, kas strādā ar diviem maizes zīmoliem – “Fazer” un “Druva” - investējis 3,8 miljonus eiro jaunas tostermaižu produkcijas ražošanas līnijas attīstībā.

Šis solis palielinās ražošanas jaudu par 30%, tādējādi nodrošinot pircējus ar jau pieprasītiem un jauniem produktiem ar pievienoto vērtību.

“Tirgū ir novērojams pieprasījums pēc produktiem, kas ne vien garšo labi, bet ir kvalitatīvi un ar pievienoto vērtību. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas “Nielsen” datiem, tostermaizes segments pēdējos gados ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tās patēriņš pēdējo 2 gadu laikā ir pieaudzis par 12%*. Tādēļ, sekojot līdzi pircēju paradumu maiņai un izmaiņām maizes produktu kategorijā, “Fazer Latvija” ir aprīkojis ražotni Ogrē ar modernu tostermaižu ražošanas līniju, lai patērētājam spētu piedāvāt labāko no tā, ko maize var mums sniegt,” atklāj “Fazer Bakery Baltic” vadītāja Anne Mere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā reizē portāls db.lv ciemojas Fazer maizes ražotnē Ogrē, kur top dārzeņu maize!

Uzņēmuma pirmsākumi meklējami vairāk nekā 60 gadus atpakaļ - 1946. gadā, kad Rīgā darbu uzsāka maizes un makaronu fabrika, kuras produkcija tika marķēta ar Druvas zīmolu. 2001. gadā Druva apvienojas ar Ogres apkaimē zināmāko maiznīcu - Ogres maiznieks, un pārceļ ražotni uz Ogri. Uzņēmums turpina darbību kā Ogres maiznieks, un, apvienojot abu uzņēmumu pieredzi, piedāvā pircējiem gan iecienītas, gan jaunas maizes šķirnes.

2001. gada beigās Ogres maiznieku pārņem Somijas lielākā un pazīstamākā maiznīca - Fazer Bakeries. Sākotnēji uzņēmuma nosaukums ir Fazer maiznīcas Druva, vēlāk 2005. gadā tas tiek pārdēvēts par Fazer maiznīcām, bet 2012. gada 27. martā uzņēmuma jaunais nosaukums ir Fazer Latvija. No 2010. gada Fazer Latvija pārņem Fazer saldumu tirdzniecību Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer ražošanas konsolidācijas projekts Baltijā ir sekmīgi pabeigts, un notikusi visu ražošanas līniju pārnešana uz Ogres un Kauņas maiznīcām.

Projekta ietvaros Fazer maiznīcā Ogrē ir paplašināta ražotne, pārveidojot esošās līnijas un uzstādot jaunu porciju maižu līniju. Tikmēr darbi turpinās – aktīvi norit jaunās saldēto kūku un konditorejas izstrādājumu ražotnes būvniecība, kas ir pēdējo gadu vērienīgākais Fazer attīstības projekts Baltijas valstīs. Kopumā Fazer ceptuvē un jaunajā ražotnē Ogrē tiks izveidotas papildu 40 jaunas darba vietas, un plānoto investīciju apjoms pārsniedz 5 milj. eiro.

«Esam paveikuši ļoti nozīmīgu darbu, lai nostiprinātu pozīcijas maizes tirgū Latvijā un citu Baltijas valstu tirgos ilgtermiņā. Vienlaikus jāsaka, ka tikpat liels darbs veicams, lai uzsāktu saldētu kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanu un eksportu jau šā gada rudenī. Pašreiz meklējam papildu jaunus darbiniekus gan maiznīcai, gan jaunajai ražotnei, kur nepieciešamas zināšanas un pieredze konditorejas izstrādājumu ražošanā,» komentē Mindaugas Snarskis, Fazer Bakery Baltic rīkotājdirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par Fazer maiznīcas rīkotājdirektoru kļuvis Peisenieks; izmaiņas arī valdē

Gunta Kursiša, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fazer maiznīcas valdi pametis Somijas pilsonis Markku Jaako Numminens (Markku Jaako Numminen), un viņa vietā apstiprināts tirdzniecības direktors Dinārs Ozols. Savukārt par mazinīcas rīkotājdirektoru iecelts Varis Peisenieks – līdzšinējais Fazer Bakeries & Confectionery piegādes ķēžu direktors Baltijā.

«Izmaiņas Fazer mazinīcu valdē un vadībā ir veiktas, lai nostiprinātu vadības grupu Latvijā un ir saistītas ar Fazer stratēģiju Baltijā,» skaidro valdes priekšsēdētājs Jespers Abergs. «Latvija tāpat kā pārējās Baltijas valstis ir un būs Fazer biznesa attīstībai nozīmīgas valstis. Lai uzņēmums sekmīgi strādātu un attīstītos, ir jādomā ilgtermiņā, taču vienlaikus jābūt elastīgiem un jāspēj ātri un efektīvi reaģēt uz izmaiņām tirgū, tāpēc mēs nostiprinām vietējās vadības grupas,» stāsta J. Abergs.

Patlaban uzņēmuma valdi veido valdes priekšsēdētājs J. Abergs (Jesper Georg Peter Aberg) un valdes locekļi Dinārs Ozols, Edgars Zumaras un Seppo Koivusaari (Kari Seppo Koivusaari).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer grupa nolēmusi ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdot pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai.

Darījumu plānots pabeigt 2011. gada pavasarī. Fazer servisa virtuve Tallinā darījumā nav iekļauta un tiks integrēta Fazer Food Services Somijā. Kompānija norāda, ka Baltijas valstis arī turpmāk būs prioritārs tirgus Fazer maiznīcu un saldumu biznesiem.

«Tirgus attīstība un nākotnes perspektīvas Latvijā un Igaunijā ēdināšanas un pakalpojumu biznesā nenodrošina pietiekami lielas izaugsmes iespējas tik lielam uzņēmumam kā Fazer,» skaidro Fazer Grupas prezidents Karstens Slote (Karsten Slotte). Mazākam vietējam uzņēmējam ir labākas iespējas attīstīt šo biznesu tālāk. Fazer Amica Latvija komanda, kas izpērk Latvijas un Igaunijas ēdināšanas un restorānu biznesu īpašuma pārņemšanas veidā, noteikti izdosies to veiksmīgi attīstīt tālāk, viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma “Fazer Latvija” ražotnē Ogrē atklāta jauna tostermaižu produkcijas ražošanas līnija, kuras izveidē investēti 3,8 miljoni eiro un ar kuras palīdzību plānots palielināt ražošanas jaudu par 30%.

“Lai arī maizes ražotāji pēdējos gados ir bijuši spiesti strādāt sarežģītos apstākļos, maizes tirgum kopumā piedzīvojot lejupslīdi, "Fazer Latvija" ir izdevies palielināt savu svaigi fasētās maizes tirgus daļu Latvijā līdz vairāk nekā 21%. Kopumā tostermaizes segments pēdējos gados ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tās patēriņš pēdējo 2 gadu laikā ir pieaudzis par 12%*. Tādēļ, sekojot līdzi pircēju paradumu maiņai un izmaiņām maizes produktu kategorijā, “Fazer Latvija” ir aprīkojis ražotni Ogrē ar modernu tostermaižu ražošanas līniju,” saka “Fazer Bakery Baltic” vadītāja Anne Mere.

Fazer Latvija investē 3,8 miljonus eiro jaunā tostermaižu ražošanas līnijā 

Uzņēmums “Fazer Latvija”, kas strādā ar diviem maizes zīmoliem – “Fazer” un...

Ceptuvē Ogrē dienā tiek saražotas ap 21 tonnu dažādu tostermaizes vienību un nonāk pie pircējiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā, papildina “Fazer Latvija” ražošanas vadītājs Kalvis Fjodorovs.

“Jaunās līnijas uzstādīšanas process sākās ar nokalpojušās 45 gadus vecās baltmaižu līnijas demontāžu un tās uzstādīšanā kopumā tika investēti 3,8 miljoni eiro, kas padara šo par līdz šim lielāko investīciju ražotnē kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība,” turpina K. Fjodorovs.

2021.gadā "Fazer Latvija" strādāja ar 27,05 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 38,5% un bija 476 303 eiro.

Kompānija "Fazer Latvija" reģistrēta 2000.gadā, un tās pamatkapitāls ir 17,183 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

"Fazer Latvija" vienīgais īpašnieks ir Somijas kompānija "Fazer Bakeries", kas ir viens no "Fazer group" uzņēmumiem. Uzņēmums Latvijā strādā ar diviem zīmoliem - "Fazer" un "Druva".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc biznesa novērtēšanas procedūras un savstarpējām pārrunām 13. maijā Fazer Amica Latvija un Fazer Group parakstījušas uzņēmuma daļu pirkuma līgumu.

Jāatgādina, ka jau šā gada janvārī tika ziņots, ka Fazer grupa ir parakstījusi nodomu protokolu par ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdošanu pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai. Saskaņā ar pirkuma līgumu jaunais īpašnieks pilnā apmērā pārņems Fazer Grupas saistības pret ēdināšanu un restorānu pakalpojumu nodrošināšanu esošajiem klientiem.

Pirkuma reģistrēšana Latvijas un Igaunijas Uzņēmumu reģistros paredzēta līdz 21. jūnijam Latvijā un līdz 31. augustam Igaunijā. Fazer Grupas prezidents Karstens Slote (Karsten Slotte) skaidro, ka tirgus attīstība un nākotnes perspektīvas Latvijā un Igaunijā ēdināšanas un pakalpojumu biznesā nenodrošina pietiekami lielas izaugsmes iespējas tik lielam uzņēmumam kā Fazer, un Fazer Amica Latvija komandai kā vietējam uzņēmējam ir labākas iespējas attīstīt šo biznesu tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fasētas svaigas maizes patēriņš Baltijā pamazām samazinās, savukārt saldētas maizes apjomi aug, līdz ar to jau tuvākajā laikā Lietuvas maizes ražotājs Fazer Lietuva UAB startēs šajā nišā.

Tā intervijā Dienas Bizness atklāj Fazer Lietuva UAB vadītājs un Baltijas organizācijas Fazer Bakery Baltic ģenerāldirektors Mindaugs Snarskis (Mindaugas Snarskis). Lietuvā Somijas uzņēmums Fazer nostiprinājās, 2001. gadā nopērkot maizes ceptuvi Gardėsis, kas dibināta 1995. gadā. 2001. gadā Fazer iegādājās arī Latvijas uzņēmumu Ogres maiznieks. Iepriekš Fazer Baltijā bija pazīstams kā saldumu zīmols.

Fazer ir starptautisks ģimenes uzņēmums no Somijas, kurš ražo un tirgo saldumus, maizi, kā arī nodrošina ēdināšanas pakalpojumus.

Izteikti sīva konkurence

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ražotājiem ir jāmeklē arvien jauni risinājumi, lai plašajā produktu daudzveidībā pārsteigtu patērētājus, tāpēc maizes tirgus attīstību veicina inovācijas, aģentūrai LETA sacīja Fazer Bakery Baltic, kurā ir apvienotas Fazer maiznīcas Ogrē un Kauņā, rīkotājdirektors Mindaugs Snarskis.

Viņš pastāstīja, ka pircēji pārtikas, tajā skaitā maizes izvēlē arvien vairāk pievērš uzmanību veselīgumam, kvalitātei, kā arī maizes svaram. Tie meklē jaunas garšas un formātus, kas atbilst viņu izpratnei par veselīgumu. Tāpēc uzņēmumi iegulda daudz resursu, meklējot inovatīvus risinājumus. «Nevienu vairs nevar pārsteigt, pievienojot receptūrā jaunas sēklas vai graudus - vajadzīgi jauni risinājumi,» sacīja Fazer Bakery Baltic rīkotājdirektors.

Snarskis piebilda, ka inovācijas veicina maizes tirgus attīstību, un šī tendence ir vērojama ne tikai maizes segmentos ar augstu pievienoto vērtību, bet arī tradicionālajos segmentos. Piemēram, baltmaizes segmentā pēdējā gadā laikā pēc vairāku gadu lejupslīdes ir redzama stabilizācija. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas Nielsen tirgus pētījuma datiem, galvenais iemesls stabilizācijai šajā segmentā ir pircēju izvēle par labu augstvērtīgai baltmaizei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums “Fazer Latvija” investēs jaunas tostermaižu produkcijas ražošanas līnijas attīstībā, kas būs apjomīgākā investīcija uzņēmuma ražotnē Ogrē kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība.

Ņemot vērā biznesa vidē valdošo konkurenci un "Fazer Group" korporatīvo politiku, konkrētu investīciju apjomu uzņēmums neizpauž.

Lai arī viens no maizes ražotāju lielākajiem izaicinājumiem ir arvien krītošais maizes patēriņš, “Fazer Latvija” tirgus daļa aizvadītajā gadā ir bijusi 20%, norāda uzņēmumā.

“Analizējot patērētāju ieradumus, aizvadītajā gadā kopumā tirgū novērojams pieprasījums pēc produktiem, kas ne vien garšo labi, bet arī dara labu mūsu ķermenim un liek mums justies labi. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas “Nielsen” datiem, no dažādajiem maizes izstrādājumu segmentiem, pircēji ir arvien vairāk iecienījuši tieši tostermaizi. Kā rezultātā tostermaizes segments aizvadītajā gadā kļuva par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tā vērtība palielinājās par 16%, savukārt šī segmenta patēriņa apjoms pieauga par 14%,” atklāj “Fazer Bakery Baltic” vadītājs Klāvs Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Fazer Latvija apgrozījums palielinājies par 29%

Žanete Hāka, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maiznīcas Fazer Latvija apgrozījums 2015. gadā sasniedzis 21,59 miljonus eiro, kas ir par 28,6% vairāk nekā 2014. gadā, informē uzņēmums.

Pērn Fazer Grupa pabeidza Baltijas ražošanas konsolidācijas projektu - paplašināja maiznīcu un uzbūvēja jaunu kūku ražotni Ogrē, investējot vairāk nekā 5 miljonus eiro un izveidojot vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Savukārt Fazer Grupas apgrozījums 2015. gadā sasniedza 1,58 miljardus eiro, kas ir nedaudz mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt peļņa ir palielinājusies un sasniedza 44,9 miljonus eiro.

Fazer Grupas prezidents Kristofs Fitctums (Christoph Vitzthum) komentē: «Mēs strādājam, lai nostiprinātu Fazer konkurētspēju un rentabilitāti. Pēdējo trīs gadu laikā Fazer ir investējis aptuveni 100 milj. eiro Somijā un nākamo trīs gadu laikā mēs plānojam investēt tikpat, veicinot eksportu un radot jaunas darba vietas». Vienlaikus 2015. gadā Fazer Grupa vairāk nekā 22 milj. eiro ir investējusi citās valstīs, kur kā nozīmīgākie projekti ir maiznīcas Ogrē paplašināšana un industriālās virtuves izveide Kavlingē (Kavlinge) Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Fazer kefīra baltmaize

Kristīne Stepiņa, 03.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā top kefīra baltmaize Fazer ceptuvē Ogrē.

«Fazer kefīra baltmaizei ir bērnības garša,» saka Fazer Latvija ražošanas vadītājs Kalvis Fjodorovs.

2018. gada nogalē Fazer Latvija un SKDS veiktais pētījuma par maizes ēšanas paradumiem Latvijā parādījis, ka 76% Latvijas iedzīvotāju maizi ēd katru dienu, tostarp kviešu maizi. Nemainīgi maizes ēdājiem galvenais kritērijs izvēloties ir garša, to norādījuši 79% vīriešu un 75% sieviešu.

Fazer kefīra baltmaizi ēd arī Lietuvā un Igaunijā. «Ik mēnesi mēs izcepam mazliet vairāk nekā 100 tonnas šīs baltmaizes, apmēram puse paliek Latvijas ēdājiem, bet otra puse – Igaunijas un Lietuvas pircējiem,» informē K. Fjodorovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer maina nosaukumu Latvijā

Sandra Dieziņa, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otra lielākā maiznīca Latvijā SIA Fazer maiznīcas mainījusi nosaukumu uz Fazer Latvija. Nosaukuma maiņa ir likumsakarīgs solis 2010. gadā iesāktajām strukturālajām reformām un aptver abus Fazer biznesa virzienus Latvijā – maizes un saldumu nozari, informē kompānija.

SIA Fazer Latvija rīkotājdirektors Varis Peisenieks: «Neskatoties uz to, ka ekonomika Latvijā atgūstas lēni, 2011. gadā mums ir izdevies nostiprināt pozīcijas maizes tirgū un ievērojami uzlabot savus rādītājus saldumu nozarē. Fazer Latvija turpinās iesāktās reformas, uzlabojot ražotnes un kvalitātes pārvaldības sistēmu. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir palielināt uzņēmuma rentabilitāti, lai paaugstinātu tā konkurētspēju Latvijas tirgū.»

Fazer maizes ceptuve Latvijā ir palielinājusi apgrozījumu par 12% un nostiprinājusi pozīcijas kā otrā lielākā maiznīca Latvijā, bet saldumu biznesā Fazer apgrozījums Latvijā ir palielinājies par 30%. Maiznīcas apgrozījums 2011. gadā bija 14,1 miljoni latu, kas ir par 13% vairāk nekā apgrozījums 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer uzsākusi jaunas ražotnes celtniecību Ogrē un saskaņā ar uzņēmuma plāniem jaunā ražotne darbību sāks nākamā gada rudenī, informē uzņēmuma pārstāvji.

Vienlaikus Fazer veic esošās maiznīcas paplašināšanu, kopumā uzņēmuma attīstībā investējot vairāk nekā 5 miljonus eiro un izveidojot aptuveni 40 jaunu darbavietu.

Jaunās ražotnes izveide un esošās maiznīcas paplašināšana Ogrē tiek veikta Fazer Bakery Baltic ražošanas konsolidācijas plāna ietvaros. Jaunā ražotne tiek būvēta līdzās esošajai Fazer Latvija maiznīcai un tiks pilnībā integrēta uzņēmuma kopējā infrastruktūrā.

Ražotne specializēsies saldētu produktu ražošanā, un sākotnēji visa produkcija tiks eksportēta. Fazer Bakery Baltic ražošanas konsolidāciju, paplašinot maiznīcas Ogrē un Kauņā, plānots pabeigt nākamā gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ražotājas SIA Fazer Latvija valdē notikušas izmaiņas, to pametot līdzšinējam valdes loceklim, Lietuvas pilsonim Edgaram Zumaram (Edgaras Zumaras), liecina Lursoft dati.

Viņa vietā valdes locekļa amata pienākumus pildīs Somijas valstspiedreīgais Petri Sakari Kujala (Petri Sakari Kujala). Tāpat SIA Fazer Latvija valdē darbu turpina līdzšinējais valdes priekšsēdētājs, Somijas pilsonis Marko Kristians Bergholms (Marko Kristian Bergholm) un valdes loceklis Kari Sepo Koivusāri (Kari Seppo Koivusaari).

Fazer uzņēmums izveidojies no ģimenes kafejnīcas, ko 1891. gadā Helsinkos izveidoja Karls Fazers (Karl Fazer). Uzņēmums Fazer Latvija reģistrēts 2000. gadā Druvas ielā 2, Ogrē, un tā pamatkapitāls pašreiz veido vairāk ne kā 12 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer iegādājas zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala

Lelde Petrāne, 29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Group iegādājusies zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Ar šo zīmolu pārņemšanu Fazer nostiprina tirgus pozīcijas cepumu tirgū un saskata lielu potenciālu tālākai attīstībai.

Fazer paplašina savu cepumu sortimentu, no uzņēmuma Mondelez iegādājoties cepumu zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Minēto zīmolu pārņemšana ir turpinājums 2012. gadā veiktajai cepumu ražošanas pārņemšanai no uzņēmuma Kraft Foods (šobrīd Mondelez) Somijas pilsētā Vantā. Domino ir atzīts par vērtīgāko zīmolu cepumu kategorijā Somijā.

Fazer ir ilglaicīga pieredze cepumu biznesā - cepumi tika ražoti laikā no 1929. līdz 1995. gadam. Cepumi Domino sākti ražot 1953. gadā, Jaffa – 1969. gadā, bet Fanipala – 1997. gadā.

Šā gada septembrī apritēs 125 gadi, kopš zviedru izcelsmes uzņēmējs Karls Fazers (Karl Fazer) atvēra savu franču–krievu kafejnīcu Helsinku centrā. Šobrīd Fazer ir viens no Somijas pazīstamākajiem uzņēmumiem. Fazer cepumu ražotne atrodas Vantā (Vantaa), un tajā strādā ap 80 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot starptautisko stratēģiju, «Fazer Group» iegādājies vadošo smūtiju zīmolu Ziemeļvalstīs – «Froosh». Šis zīmols ir tirgus līderis savā segmentā Somijā un Zviedrijā, kā arī ieņem stabilu otro vietu Dānijā un Norvēģijā. Iegādājoties «Froosh» zīmolu, «Fazer» piesaka savu darbību jaunā kategorijā un paplašina savu klātbūtni mazumtirdzniecībā. «Froosh» izpilddirektors Brendans Hariss (Brendan Harris) ir iecelts par «Fazer Lifestyle Foods» izpilddirektoru.

«Froosh» iegāde atbilst «Fazer» stratēģiskajiem nākotnes izaugsmes un internacionalizācijas plāniem, atbalstot paplašināšanos un plašāku produktu klāstu tirdzniecībai pašreizējos un jaunajos tirgos. «Froosh» būs daļa no «Fazer Lifestyle Foods» biznesa virziena, kas ir platforma veselīgu, uz augļu–bāzes veidotu produktu piedāvājumam.

«Veselība un labklājība vienlaikus ar ilgtspējīgu dzīvesveidu ir vadošās patērētāju tendences globālā mērogā, un mēs redzam lielu potenciālu šajā jomā. «Froosh» pārņemšana ir daļa no izaugsmes plāna, īpaši ņemot vērā to, ka smūtiju tirgus pieaugs par 10%+ gadā,» komentē Kristofs Fitctums (Christoph Vitzthum), «Fazer Group» prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Fazer Grupa sasniegusi apgrozījuma rekordu; Latvijā apgrozījums nedaudz krities

Gunta Kursiša, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Grupa 2013. gadu noslēgusi, sasniedzot 1,7 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2012. gadā, kā arī augstākais apgrozījuma rādītājs uzņēmuma vēsturē, savukārt Fazer Latvija pērn, salīdzinot ar 2012. gadu, apgrozījums ir krieties.

Fazer Grupas peļņa no pamatdarbības pērn bijusi 49 miljoni eiro, kas ir par 19,6 miljoniem eiro mazāk nekā 2012. gadā. Tas pamatā saistāms ar uzņēmuma investīcijām Norvēģijā, iegādājoties Skandinavisc Mat Invest, kā arī auzu dzirnavu izveidi Somijā, Lahti.

Fazer Latvija pērn strādāja ar 18,41 miljona eiro apgrozījumu iepretim 13,8 miljoniem latu jeb 19,64 milj. eiro, ko kompānija apgrozīja 2012. gadā. Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn izpildīts galvenais uzdevums – paaugstināta uzņēmuma rentabilitāte. Tāpat īstenots Ogres ražotnes energoefektivitātes paaugstināšanas projekts, piesaistot Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. jūnijā Fazer Latvija saņēmusi Ogres novada pašvaldības Ogres būvvaldes apstiprinājumu par jaunās Fazer saldēto produktu ražotnes telpu nodošanu ekspluatācijā. Savukārt, 3. jūlijā ir saņemts Pārtikas un veterinārā dienesta atzinums par ražotnes atbilstību normatīvajām prasībām. Jaunajā ražotnē ir izveidotas 20 jaunas darba vietas, informē uzņēmumā.

Pašlaik jaunā ražotne Ogrē strādā testa režīmā, lai šī gada rudenī uzsāktu saldētu kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanu. Testa režīmā tiek izmēģinātas jaunās ražošanas līnijas, pārbaudītas receptūras un sagatavota atbilstošā dokumentācija. Vienlaikus notiek darbinieku apmācību process. Jaunā ražotne ir pilnībā integrēta uzņēmuma vienotajā infrastruktūrā. Sākotnēji visa saražotā produkcija tiks eksportēta uz Somiju.

Kopumā jaunās ražotnes izveidē un esošās maiznīcas paplašināšanā Ogrē Fazer Grupa investējusi vairāk nekā 5 miljonus eiro. Šis ir Fazer Grupas pēdējo gadu vērienīgākais attīstības projekts Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer Amica izdodas audzēt biznesu

Sandra Dieziņa, 24.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fazer Amica Latvija pērn strādājusi ar 3,8 miljonu Ls apgrozījumu, kas ir par 9,7 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Fazer Amica Latvija rīkotājdirektors Aigars Kaugars, komentējot 2010. gada datus atzīst - neskatoties uz notiekošo nozarē, Fazer Amica izdevies augt. To nodrošinājis gan rentabilitātes paaugstināšana esošajās kafejnīcās un restorānos, gan divu jaunu ēdināšanas vietu atvēršana.

Šā gada sākumā tika parakstīts nodoma protokols ar Fazer Grupu par ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdošanu pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai. Šobrīd notiek audits un citi priekšdarbi, lai drīzumā tiktu parakstīts pirkuma pārdevuma līgums. Kompānija šobrīd apkalpo trīsdesmit deviņus restorānus, pusdienu restorānus uzņēmumos un valsts iestādēs, ēdnīcās un kafejnīcās mācību iestādēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pēc 10 gadu darba Skrebelis pamet Fazer maiznīcas

Sandra Dieziņa, 12.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fazer maiznīcas valdi atstājis tās rīkotājdirektors Ivars Skrebelis, kurš no septembra pārtrauks darba attiecības ar Fazer.

Ivars Skrebelis Fazer uzņēmumos ir strādājis vairāk nekā 10 gadus, ieņemot vadošus amatus Latvijā un Baltijā, informē kompānija. Par kompānijas valdes locekli apstiprināts Fazer Bakeries & Confectionery finanšu direktors Baltijā Edgaras Zumaras. Tagad uzņēmuma valdi veido valdes priekšsēdētājs Jespers Abergs (Jesper Georg Peter Aberg) un valdes locekļi Edgaras Zumaras, Markku Numminens (Markku Jaako Numminen) un Seppo Koivusaari (Kari Seppo Koivusaari).

Jespers Abergs komentē: «Izmaiņas valdes sastāvā neietekmē mūsu stratēģiju un plānus Latvijā, kas balstās uz ilglaicīgu attīstību, atbildīgu ražošanu un korporatīvo sociālo atbildību. Fazer uztverē Baltija ir pievilcīgs tirgus, un mēs turpinām nostiprināt savas pozīcijas tirgū. Gandrīz desmit gadu laikā Fazer maiznīcu izaugsme ir bijusi ievērojama – no salīdzinoši neliela uzņēmuma ar 5% tirgus daļas 2002. gadā līdz vienai no lielākajām maiznīcām Latvijā. Liela loma uzņēmuma attīstībā ir bijusi tās līdzšinējam rīkotājdirektoram Ivaram Skrebelim, kurš uzņēmumu vadījis no tā dibināšanas. Fazer vadības vārdā vēlos pateikties viņam par nozīmīgo ieguldījumu Fazer biznesa attīstībā Baltijā un novēlēt viņam veiksmi jaunos izaicinājumos.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Karl Fazer šokolāde

Anda Asere, 03.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No "Karl Fazer" sortimenta Latvijā visiecienītākā ir šokolāde ar veseliem lazdu riekstiem – aizvadītājā gadā pārdoti vairāk nekā 400 tūkstoši šo šokolādes tāfelīšu.

Ik gadu gardēžu rokās nonāk vairāk nekā 13 miljoni "Karl Fazer" šokolādes tāfelīšu. Tā tiek ražota Somijas pilsētā Vantā.

"Pasaulē šokolādes ražošanā lielākoties tiek izmantots piena pulveris, taču "Fazer" ir viens no retajiem, kas joprojām izmanto īstu, svaigu pienu. Piemēram, vienas 200 gramu šokolādes tāfelītes pagatavošanai ir nepieciešamas trīs svaiga piena glāzes. Katru gadu 20 miljoni litru svaiga piena pārtop "Fazer" piena šokolādē," stāsta Edmunds Jansons, "Fazer Confectionery" Tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs.

Šokolādes ražošanas procesā izmantoto svaigu pienu nogādā rūpnīcā īpašās autocisternās, kur tas tiek iebiezināts, iztvaicējot pienā esošo ūdeni. Pēc tam pievieno cukuru un maisījumu pārstrādā kondensētā pienā, kas piemērots šokolādes ražošanai. Tālākajā procesā tiek atkārtoti tvaicēts ūdens, kam tiek pievienota kakao masa un kakao sviests. Tad iegūto šokolādes masu divos posmos sasmalcina smalkā pulverī, lai no tās iegūtu piena šokolādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Fazer Bakery Baltic”, kas Latvijā pārstāv uzņēmumu “Fazer Latvija” SIA , kā arī maizes zīmolus “Fazer” un “Druva”, darbu sāk jauna vadītāja – Anne Mere, kas nomaina amatā līdzšinējo vadītāju Klāvu Bērziņu, kurš iepriekš uzņēmumu vadīja trīs gadus.

Pirms pievienošanās “Fazer” A.Mere ieņēma dažādus vadošus amatus Ziemeļvalstu pārtikas uzņēmumā “HKScan”, kas Latvijā pārstāv tādus zīmolus kā “Rīgas Miesnieks” un “Rakvere”, viņa uzņēmuma biznesu Baltijā vadīja pēdējos piecus gadus.

A. Meres iepriekšējā darba pieredze ir saistīta ar biznesa vadību, darbības kompetenču uzlabošanu, zīmola stratēģiju īstenošanu, kā arī mazumtirdzniecības biznesa attīstības veicināšanu dažādos tirgos.

“Lielāko savas karjeras laiku esmu strādājusi pārtikas nozarē, 18 gadus manas darbības fokuss ir bijis saistīts ar mājputnu un cūkgaļas ražošanas, pārstrādes un pārdošanas biznesu Baltijas valstīs. Esmu pārliecināta, ka mana pieredze un esošās zināšanas veicinās “Fazer” zīmola attīstību, izaugsmi un nostiprinās uzņēmuma pozīcijas tirgū,” stāsta A. Mere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fazer Latvija valdē notikušas izmaiņas, valdes priekšsēdētāja amatu pametot Jesperam Peteram Abergam (Jesper Georg Peter Aberg), kā arī līdzšinējam valdes loceklim Dināram Ozolam, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

J. P. Aberga vietā iecelts Somijas pilsonis Marko Kristians Bergholms (Marko Kristia Bergholm).

Tāpat izbeigta D. Ozola un Kaspara Sedlenieka kopprokūra, kā arī Dainas Mārtiņas un D. Ozola kopprokūra.

Izmaiņas Fazer Latvija reģistrētas 16. maijā.

Db.lv jau vēstīja, ka otra lielākā maiznīca Latvijā šā gada marta beigās mainīja nosaukumu no SIA Fazer maiznīcas uz SIA Fazer Latvija. Nosaukuma maiņa ir likumsakarīgs solis 2010. gadā iesāktajām strukturālajām reformām un aptver abus Fazer biznesa virzienus Latvijā – maizes un saldumu nozari, iepriekš informēja kompānija.

Pērn Fazer maizes ceptuve Latvijā ir palielinājusi apgrozījumu par 12% un nostiprinājusi pozīcijas kā otrā lielākā maiznīca Latvijā, bet saldumu biznesā Fazer apgrozījums Latvijā ir palielinājies par 30%. Maiznīcas apgrozījums 2011. gadā bija 14,1 miljons latu, kas ir par 13% vairāk nekā apgrozījums 2010. gadā. Kopējais Fazer Grupas apgrozījums pērn palielinājies par 4,1%, sasniedzot vairāk nekā 1,57 miljardus eiro salīdzinājumā ar vairāk nekā 1,51 miljardu eiro 2010. gadā. Uzņēmuma pamatdarbības peļņa 2011. gadā ir sasniegusi 54,2 miljonus eiro, kas ir 3,4% no kopējā apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru