Pakalpojumi

Stabils, bet jutīgs bizness

Kristīne Stepiņa, 26.11.2015

Jaunākais izdevums

Specializēto pacēlāju bizness ir atkarīgs no ekonomiskās situācijas Latvijā un citviet pasaulē, šobrīd tirgū vērojama stabilitāte, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

DB aptaujātie pacēlāju ražotāji un tirgotāji optimistiski raugās uz biznesa iespējām Latvijā, sagaidot lielākas aktivitātes infrastruktūras, tranzīta, loģistikas un ražošanas attīstībā.

Tirgū stabilitāte

«Pieprasījums pēc specializētajiem kravu celšanas risinājumiem ir atkarīgs no ekonomikas tendencēm, attīstoties rūpniecības nozarei, pieprasījums palielinās un otrādi. Daļu no pieprasījuma veido uzņēmumu iespējas izmantot Eiropas struktūrfondu līdzekļus savu ražotņu modernizācijai. Latvijā to daļēji ietekmē arī pēdējie politiskie notikumi austrumos. Šī tendence vairāk skar uzņēmumus, kuru eksporta virziens ir Krievija un NVS valstis,» norāda SIA Certex Latvija pārdošanas vadītājs Armands Koziņecs.

SIA Balt Load vadītājs Māris Megnis piekrīt, ka specializēto pacēlāju bizness lielā mērā ir atkarīgs no ekonomiskās situācijas Latvijā un citviet pasaulē. «Laikā, kad celtniecības apjomi bija sasnieguši savu augstāko punktu, arī pieprasījums pēc celšanas aprīkojuma bija pieaudzis līdz vēl nebijušiem apjomiem. Šobrīd tirgū vērojama stabilitāte. Ir pastāvīgie klienti, kuri ir lojāli uzņēmumam, turklāt katru gadu veidojas jauni ražošanas uzņēmumi, kuriem ir nepieciešamība pēc specializēta aprīkojuma. Pēdējos gados tiek uzlabota Latvijas infrastruktūra, tiek rekonstruēti un būvēti jauni tilti, ēkas, ostas, un, kamēr būs nepieciešamība pārvietot un celt smagumus, celšanas aprīkojums būs aktuāls,» viņš saka. SIA Balt Load klienti galvenokārt ir uzņēmumi, kas nodarbojas ar infrastruktūras attīstību, kā arī ar tranzīta biznesu un ražošanu. Aptuveni 1/3 daļa no uzņēmuma realizētās produkcijas ir izgatavota pēc īpaša pasūtījuma.

Visu rakstu Stabils, bet jutīgs bizness lasiet 26. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Mainīgā biznesa vidē pieprasa emocionāli noturīgos

Signe Knipše, speciāli Dienas Biznesam, 02.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Emocionāli stabils, noturīgs pret stresu – šādas iezīmes darbiniekos labprāt saredzētu vairums darba devēju

«Vai emocionāli stabils darbinieks ir tāds, kurš nekad neizjūt stresu, strādā 48 stundas bez pārtraukuma un tomēr paliek emocionāli stabils; strādā ar agresīvu vadītāju, kurš norāda tikai uz kļūdām, un vienalga – emocionāli stabils?» spriedzes filmas cienīgu varoņa tēlu ieskicē Inna Solomatina, SIA Eiropersonāls atlases grupas vadītāja. Viņasprāt, šis jēdziens «emocionāli stabils» tomēr ietver ko citu. Parasti emocionālo stabilitāti saista ar emocionālo intelektu – spēju adekvāti sajust, uztvert, saprast, izpaust un vadīt emocijas. Vienkārši sakot, cik veiksmīgi cilvēks spēj atpazīt savas emocijas un tās pārvaldīt. Psihologi labi zina, ka to nevar attiecināt tikai uz emocijām, jāņem vērā arī tas, cik veiksmīgi cilvēks veido attiecības ar pārējiem (darba kontekstā – ar kolēģiem, vadītājiem, klientiem, partneriem), cik labi spēj atpazīt emocijas citos. Līdz ar to emocionāli stabils darbinieks nenozīmē to, ka viņš visu laiku ir mierīgs un laimīgs. Galvenokārt tas ir darbinieks, kurš spēj saprast, kas notiek ar viņa emocijām un kā tās ietekmē darba procesus.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Vai no tiesas vajag vēl vienu ierēdņu barotni

Raivis Bahšteins, DB viedokļu redaktors, 10.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rosinājums dibināt jaunu iestādi lielo investīciju projektu apkalpošanai liek domāt par atrautību no realitātes, ierēdņu štatu kuplināšana ir tikpat jutīgs temats kā nodokļu palielināšana

Ekonomikas ministra Arvila Ašeradena ierosinājums Latvijā veidot jaunu institūciju lielo investīciju projektu apkalpošanai ir blēņas, jo ministram, pirms durt pirkstu mākoņos, vispirms vajadzētu pārskatīt savā pakļautībā esošās struktūras. Var pieminēt kaut vai investoru pievilkšanas projektu Polaris, kas, šķiet, kļuvis aplam kusls. Pēc ministra domām, jauna institūcija risinātu «sadarbības buksēšanu ar lielākiem investoriem». Nevar jau nepiekrist, ka valstī jādomā par lielo investīciju projektu piesaisti. Un tomēr – vai vēl viena ierēdņu kopiena (nosaukta cienījamā vārdā, noteikti institūcijas nosaukumā piesaucot investīcijas) atrisinās sāpi par lielu projektu iztrūkumu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kurp virzās naftas cenas?

Latvijas Bankas ekonomiste Krista Kalnbērziņa, 29.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenu straujās pārmaiņas pēdējo desmit gadu laikā esam jau pieredzējuši vairākas reizes.

2009. gadā naftas cenas, reaģējot uz globālo finanšu krīzi, saruka no gandrīz 140 līdz 40 ASV dolāriem barelā, lai atkal atgrieztos līdz 120 ASV dolāriem jau 2011. gadā. Šobrīd naftas cenas turpina būt ļoti zemā līmenī. 2014. gada otrajā pusē cenas saruka par 70%, sasniedzot zemāko punktu jeb 29 ASV dolārus barelā, kopš tā laika naftas cenu līmenis bijis zems.

Šobrīd naftas cenu līmenis ir nedaudz kāpis, tomēr tas turpina svārstīties tuvu 40-50 ASV dolāru līmenim un neuzrāda noturīgu kāpuma tendenci. Īsumā rakstā stāstīšu par to, kas šo naftas kritumu noteicis un kā zemais naftas cenu līmenis ir ietekmējis globālo izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Moody’s uzlabo Latvijas banku sistēmas nākotnes vērtējumu

Žanete Hāka, 11.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītreitingu aģentūra Moody’s ir pārskatījusi Latvijas banku sistēmas vērtējumu un palielinājusi reitinga nākotnes novērtējumu uz stabilu, paredzot, ka stingrie ekonomiskie pamati nākamo 12-18 mēnešu laikā nodrošinās kredītu pieaugumu, aktīvu kvalitāti un rentabilitāti, informē Latvijas Komercbanku asociācija (LKA).

Arī Starptautiskā Valūtas fonda misijas jaunākajā ziņojumā par Latviju, kas publiskots 10. decembrī, atzīmēts, ka Latvijas banku sistēma saglabājas labi kapitalizēta un likvīda.

Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents Mārtiņš Bičevskis par vērtējumu ir iepriecināts, bet ne izbrīnīts: «Latvijā ir mēreni augoša ekonomika, finanšu sistēmā krīzes izraisītie satricinājumi pārvarēti, bankas ir ieguldījušas lielus finanšu resursus kapitāla bāzes stiprināšanai, tiek uzturēta augsta likviditāte, pastiprināta kredītu kvalitātes vērtēšana, ieviesta virkne jauno uzraudzības prasību – jūtamies stabili.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Moody’s apstiprina AS Latvenergo kredītreitingu

Žanete Hāka, 16.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītreitingu aģentūra Moody's atkārtoti ir apstiprinājusi AS Latvenergo kredītreitingu - Baa2, stabils.

Saņemtais reitings apliecina, ka AS Latvenergo ir stabils un drošs aizņēmējs, nodrošinot iespējas piesaistīt aizņēmumus uz izdevīgiem nosacījumiem, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Apstiprinot AS Latvenergo kredītreitingu Baa2, stabils, Moody’s kā Latvenergo koncerna stiprās puses īpaši uzsver uzņēmuma spēcīgās pozīcijas vietējā tirgū, tā īpašumā esošās efektīvās un videi draudzīgās hidroelektrostacijas, regulēto sadales un pārvades segmentu darbību un labus finanšu rādītājus.

Starptautiskā kredītreitingu aģentūra Moody’s paredz, ka uzņēmumam arī turpmāk izdosies saglabāt pašreizējam kredītreitingam atbilstošu pozitīvu finansiālo profilu Latvijas elektroenerģijas tirgus turpmākas attīstības un izaugsmes apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Moody’s apstiprina AS Latvenergo kredītreitingu

Žanete Hāka, 17.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītreitingu aģentūra Moody’s ir apstiprinājusi AS Latvenergo kredītreitingu – Baa2, stabils, informē AS Latvenergo.

Saņemtais reitings apliecina, ka AS Latvenergo ir stabils un drošs aizņēmējs, nodrošinot iespējas piesaistīt aizņēmumus uz izdevīgiem nosacījumiem.

Apstiprinot AS Latvenergo kredītreitingu Baa2, stabils, starptautiskā kredītreitingu aģentūra Moody’s uzsver, ka uzņēmumam ir izdevies saglabāt pašreizējam kredītreitingam atbilstošu pozitīvu finansiālo profilu, neskatoties uz zemajām elektroenerģijas cenām un risku, ka tās varētu šādā līmenī arī saglabāties.

Atbilstoši Moody’s datiem, laika periodā no 2015. gada novembra līdz 2016. gada februāra sākumam vidējās elektroenerģijas cenas Nord Pool Spot biržā kritušās par 26%. Lai arī Moody’s uzskata, ka ilgākā laika periodā cenas stabilizēsies, tomēr ilgstošais zemo cenu periods negatīvi ietekmēs elektroenerģijas ražotājus Ziemeļvalstu un tādējādi arī Baltijas elektroenerģijas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Dibinās Baltijas Ilgtspējīgas mobilitātes aliansi

Jānis Goldbergs, 15.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Moller Baltic Import aicina pievienoties Ilgtspējīgas mobilitātes alianses veidošanā, kas kļūtu par elektroauto ieviešanas galveno diskusiju platformu ekspertiem un ieteikumu ģenerētāju valdību plāniem un lēmumiem šajā jomā.

Gan par ieceri, gan par uzņēmuma Moller Baltic Import ikdienu Dienas Biznesa jautājumi uzņēmuma izpilddirektorei Ilzei Grasei-Ķibildei

Fragments no intervijas

Esat Moller Baltic Import izpilddirektore kopš 2018. gada. Tas iezīmējās ar finanšu reformām, bet vēlāk sekoja pandēmija, kuru dēvēja par krīzi. Tai sekoja īsts cenu jūklis. Tostarp jau kopš 2015. gada spēkā ir Parīzes vienošanās, kas tieši attiecas uz auto pārdošanu, jo sevišķi kopš Volkswagen grupas paziņojuma par pāreju uz elektromotoriem. Kā jūs raksturotu kopumā šo laiku, vadot importēšanas uzņēmumu?

Jā, no 2018. gada vadu Moller Baltic Import uzņēmumu. Kopīgais iespaids par laiku – tas ir bijis ļoti košs! Gan dažādo krīžu sakarā, gan vispārējās transporta industrijas jomā. Starp citu, bez Zaļā kursa auto industrijā norisinās aktīva digitalizācija, kas ir tieša un acīmredzama, to izjūt katrs jauna auto pircējs. Tomēr runa nav tikai par pašu automašīnu un servisu pēc pārdošanas, bet arī par izmaiņām iegādes procesā. Jaunie pārdošanas formāti aizvien vairāk ienāk mūsu sarunās. Mēs plānojam nākotni un redzam, ka atsevišķi zīmoli izmanto daudz netradicionālākas pārdošanas metodes, un mums ir jābūt tām gataviem. Esam kļuvuši daudz fleksiblāki plānošanā, daudz spējīgāki pielāgoties situācijām nekā pirms sešiem gadiem. Iepriekš gadu pārplānojām maksimums divas reizes, patlaban to darām vismaz četras reizes, radām jaunus izmaksu pielāgošanās plānus. Agrāk tie bija lieli budžetēšanas pasākumi, bet šobrīd – ikdiena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neste šogad apņēmusies turpināt audzēt tirgus daļu un atklāt jaunas stacijas ārpus galvaspilsētas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Neste Latvija pērn attīstībā investējusi trīs miljonus eiro. Šogad plānotais investīciju apmērs ir 2017. gada līmenī, un gadā kopumā tiks atklātas trīs jaunas degvielas uzpildes stacijas (DUS). Visas būs ārpus Rīgas, Dienas Biznesam atklāj Neste Latvija valdes loceklis un mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis.

Paradumu maiņa

Jautāts, kādu ietekmi atstājis akcīzes nodokļa pieaugums degvielai no šī gada sākuma, viņš saka: «Pirmās tendences ir grūti komentēt. Decembra beigās novērojām ļoti lielu aktivitāti, janvāra sākumā, savukārt, šī aktivitāte bija mērenāka. Cilvēki rēķināja savus izdevumus.» Vai autobraucēji spēkratus uzpilda retāk, mazāk tos izmanto, vai, izmantojot dažu centu starpību, brauc automašīnas uzpildīt Lietuvā, pašlaik vēl esot pāragri komentēt, tomēr Neste veiktā klientu aptauja liecina, ka 39% autovadītāju ir mainījuši savus braukšanas paradumus. Tai pašā laikā tirgus dati par 2018. gada janvāri tikai daļēji atspoguļo šo tendenci. Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes preču pārvaldes dati liecina, ka kopējais degvielas mazumtirdzniecības patēriņš valstī šī gada janvārī ir audzis par 2,8%. Tai pašā laikā benzīna patēriņš ir krities par 6%, bet pieprasījums pēc dīzeļdegvielas ir audzis par vairāk nekā 6%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bagātu cilvēku skaits Austrumeiropā pieaugs; tā ir laba ziņa luksuspreču ražotājiem, uzsver Rolls-Royce pārstāvis Frenks Tīmens (Frank Tiemann)

Fragments no intervijas:

Cik maksā Rolls-Royce, piemēram, bāzes versija?

Ghost Black Badge Rolls-Royce bāzes cena pirms nodokļu nomaksas ir 280 tūkstoši eiro. Neviens nemaksā par lietām, kas tiek sagaidītas no šī modeļa automašīnas, bet gan maksā, ja vēlas ko vairāk, piemēram, par projekciju uz stikla – HUD aplikāciju. Reiz mums bija viens klients, kurš vēlējās figūru uz motora pārsega noklāt ar dimantiem, kas maksāja dārgāk nekā pati automašīna.

Vai saistībā ar Brexit tiek plānotas izmaiņas Rolls-Royce ražošanā?

Rolls-Royce, tāpat kā līdz šim, tiek ražots Lielbritānijā, un kompānija neplāno mainīt ražošanas valsti pēc Brexit. Tas ir ļoti jutīgs jautājums. Eksportējam 90% no saražotajām automašīnām. Tajā pašā laikā saņemam automašīnu detaļas no piegādātājiem visā pasaulē. Piemēram, stiklu pasūtām no Zviedrijas, ādu – no Vācijas. Mums ir vairāk nekā simt piegādātāju. Brexit mums ir īsts pārbaudījums, jo neviens nezina, kas būs tālāk, un tas biznesam nepalīdz. Bizness mīl prognozējamību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa drauga Hansa Rūdolfa Vērla aviokompānija CityJet plāno iegādāties 25 krievu lidmašīnas Sukhoi SuperJet100

Par to aviācijas portālam aero.de izsakās CityJet vadītājs Pēteris Onkens. Šo lidmašīnu iegādes fakts ar tieši šīs aviokompānijas starpniecību ir interesants arī Latvijas nacionālās aviokompānijas AirBaltic sakarā, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lems par investoru

Iespējams, jau rītdienas valdības sēdē slēgtajā daļā tiks izskatīts jautājums par AirBaltic iespējamo investoru. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss LTV norādījis, ka neiesaka AirBaltic piedāvāto investoru izvēlēties, jo saistībā ar to pastāvot dažādi, arī drošības riski.

Jau ziņots, ka septembrī valdības nolīgtais konsultants Prudentia paziņoja, ka AirBaltic ir atrasts jauns investors. Tā vārds netika minēts, tomēr vairāki televīziju raidījumi ziņoja, ka šis investors varētu būt ar Krievijas finanšu aprindām saistītais Ralfs Dīters Montāgs-Girmess. Kā ziņots LTV raidījumā 1:1, Montāgs – Girmess iepriekšējai Martina Gausa vadītajai aviokompānijai Malev tirgoja tieši Sukhoi Superjet markas lidmašīnas. Taču Malev jau kopš 2012. gada sākuma ir bankrotējusi. Krievijā ražotajām lidmašīnām Sukhoi Eiropā nav labs noiets, jo īpaši tagad, kad ievērojama daļa Krievijas uzņēmumu iekļauti sankciju sarakstā. Sukhoi ir ģeopolitiski jutīgs uzņēmums, jo ražo arī militārās lidmašīnas. Jau minētajā raidījumā 1:1 M. Gauss sacīja, ka no ģeopolitiskā viedokļa Sukhoi Superjet lidmašīnu iegādi nav izvērtējis, taču pauda uzskatu, ja lidmašīna ir sertificēta un tai ir atļauts lidot Eiropā, ja tā ir droša un ekonomiski izdevīga, tad AirBaltic izskatīs jebkuru pasaules tirgū pārdotu lidmašīnu iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TheMonetizr palīdz mobilo spēļu izstrādātājiem pelnīt naudu ar produktiem, kas apdrukāti ar spēles tematiku, tostarp telefona vāciņiem, krekliem, cepurītēm

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Mums ir programmatūra, kas ļauj spēļu izstrādātājiem ielikt savās spēlēs mūsu kodu, kas spēlētājiem dod iespēju iegādāties kādu no produktiem brīdī, kad lietotājs ir sasniedzis kādu konkrētu spēles līmeni. Tā ir iespēja iegādāties produktu lētāk nekā citiem vai iegūt iespēju nopirkt kaut ko, kas nav pieejams citiem,» stāsta Mārtiņš Bratuškins, TheMonetizr (Monetization Solutions Inc.) līdzīpašnieks. Tie ir īpaši produkti cilvēkiem, kas ir pietiekami lojāli spēlei. TheMonerizr saviem klientiem iesaka sākt piedāvāt īpašos produktus tiem, kuri spēlē pavadījuši vismaz stundu. Tad var sākt piedāvāt uzlīmītes, piespraudītes un citus lētākus produktus, bet, jo lojālāki ir lietotāji, jo vērtīgāki produkti tiek piedāvāti. «Nākotnē gribam būt starpnieks starp lielajiem zīmoliem – ne tikai spēļu – un mobilajās ierīcēs aktīvo auditoriju. Mēs varam līdzdarboties jebkurā mobilajā pieredzē, kur sasniedz kādu rezultātu,» saka Mārtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā valdība cīnās par mājokļu pietiekamību tirgū; pagaidām aizvien vairāk burbulis briest Londonā , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Katru gadu Lielbritānijā top krietni virs 100 tūkstošiem jaunu mājokļu, tomēr tas nespēj apmierināt augošo pieprasījumu, kas savukārt dzen augšup pašu mājokļu un arī īres cenas. Augošais britu būvniecības tirgus, kura veicināšana ir viena no valdības prioritātēm, ir iespēja arī piegādātājiem, Latvijas ražotājus ieskaitot.

Tirgus stabils

AS Latvijas finieris valdes loceklis un tirdzniecības un loģistikas sektora vadītājs Mārtiņš Lācis DB saka, ka šogad saplākšņa eksports uz Lielbritāniju ir pat krities, un tas ir pērnās nelaimes – decembrī notikušā ugunsgrēka dēļ kompānijas ražotnē Lignums. Lielbritānijai domātā produkcija pamatā tiek ražota tur, un šā eksporta virziena apmērs šogad ir sarucis apmēram par 10%, bet naudas izteiksmē – par apmēram 6%. Attiecības atšķirība «lielā mērā tas ir tāpēc, ka mums ir tendence saviem produktiem aizvien vairot jaunu pievienoto vērtību».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vecajām riepām ir jānonāk pie pārstrādātājiem

Jānis Goldbergs, 31.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi Latvijas autobraucēji maksā par riepām. Maksā arī to daļu, kas iekļauta riepu cenā un paredzēta to pārstrādes nodrošināšanai, tomēr nolietotās riepas atrodas mežos, grāvmalēs un krautuvēs, bet pārstrādātājiem to trūkst.

Kāpēc tā, kas tiek darīts, lai riepas nokļūtu līdz pārstrādātājiem un kādas ir cerības, ka sistēma tiks sakārtota, Dienas Bizness aicināja skaidrot Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas vadītāju Tīnu Lūsi. Asociācija daļēji pārstāv visus riepu apsaimniekošanā iesaistītos posmus. Tās dibinātāji ir gan importētāji, gan ražotāju atbildības sistēmas uzņēmumi vai īsāk apsaimniekotāji, kā arī pārstrādātāji.

Fragments no intervijas

Par riepu problēmu kā tādu ir zināms jau gadu desmitiem, bet tikai pēdējos gados riepu apsaimniekošanā iesaistītie apvienojušies asociācijā. Kādēļ tagad tādas aktivitātes? Ir īpaša situācija?

Visu laiku problēmu kaut kā risina, tomēr rezultāts ir vecais. Pagājušajā gadā mūsu asociācijas dibināšanas iniciatori konstatēja, ka nekārtību ir pārāk daudz, ka ir pienācis laiks pie viena galda sēsties visiem iesaistītajiem un radīt ilgtspējīgu vīziju šajā jautājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Festivāls «Positivus» nākamgad būs saīsināts, jo trīs dienu pasākums atspoguļojas augstākās biļešu cenās, pastāv sezonālo koncertu konkurence, kā arī lielākā daļa apmeklētāju iepriekšējos gados izvēlējušies to apmeklēt tieši divas, nevis visas trīs dienas, sacīja festivāla organizators Ģirts Majors.

Viņš skaidroja, ka, saīsinot festivāla norisi, tas kļūs pieejamāks plašākai publikai, jo muzikālā satura kvantitāte atspoguļojas biļešu cenās, kā rezultātā, tas ir «jutīgs moments pasākumu tirgū».

Tāpat Majors uzskata, ka, atgriežoties pie agrākā divu dienu koncepta, tas kļūs saturiskāks. Festivāla rīkotāju statistika esot uzrādījusi, ka cilvēki pēdējo gadu laikā lielākoties apmeklē vien divas, nevis visas trīs dienas, kas liek secināt, ka trīs dienu festivāli bijuši par garu.

Taujāts, vai aizvadītā gada festivāls uzņēmumam radījis zaudējumus, Majors teica, ka šis bizness vienmēr ir sezonāls. «Ir koncerti, kas ir ļoti veiksmīgi un tādi, kas nav tik veiksmīgi. Tas pats ir ar festivāliem. Mums ir svarīgi, lai vidējā līkne ir stabila. Tas nav pirmais gads, kad festivāls guvis zaudējumus. Bet, ja mēs skatītos tikai no peļņas viedokļa, tad festivālu nekad nebūtu sākuši. Pēc viena gada nevar izdarīt ilgtermiņa secinājumus,» pauda «Positivus» rīkotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesā par pašsaprotamu vajadzētu kļūt idejai, ka tam, ko dari šodien, nevajadzētu negatīvi ietekmēt rītdienu

Kopdarba telpas "KalmarCo" Zviedrijas pilsētā Kalmarā līdzdibinātājs, domnīcas "We are Tomorrow" operacionālais stratēģis un sociālā biznesa inkubatora "NewDoor" mentors Nikolass Murigu (Nicholas Murigu) vēlas noņemt barjeru sociālā biznesa definīcijai.

"Par definīcijām vien var runāt dienām ilgi. Šī diskusija ir nozīmīga, bet tā ir svarīgāka no lēmumu pieņēmēju puses un kad ir iesaistīts finansējums. Pašiem darītājiem, kuri ir lielākā daļa un kam ir mērķis, definīcija nav tik svarīga. Mēs izvēlamies lietot apzīmējumu "uzņēmēji ar sirdi", nevis ieslīgt dažādās definīcijās – sociālais bizness, ilgtspējīgs bizness u. tml.

Galvenais princips ir šāds: pasaulei vajadzētu būt labākai vietai, kad mēs to pametīsim. Tam vajadzētu būt dabiski – tam, ko dari šodien, nevajadzētu negatīvi ietekmēt rītdienu. Protams, mums vajag ēst un cilvēkiem, ko nodarbinām, vajag saņemt algu, bet šīm divām lietām nevajag būt konfliktā – var būt labs bizness ar lielu peļņu un vienlaikus radīt pasaulē pozitīvu ietekmi," saka N. Murigu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūra SIA Fresh Media attīstības potenciālu saskata pakalpojumu eksportā; krāj pieredzi, izpildot darbus ārpus mūsu valsts robežām

SIA Fresh Media (darbojas ar zīmolu Armadillo) gadu gaitā paplašinājusi pakalpojumu klāstu un kāpinājusi apgrozījumu. Savas darbības pirmajā gadā uzņēmums darbojās šaurā nišā, piedāvājot tikai sociālo tīklu komunikāciju, kas ietver dažādus pakalpojumus virtuālajā vidē, tostarp reklāmas vadību, satura izstrādi, stratēģiju. Uzņēmums ir spējis kāpināt apgrozījumu no 209 tūkst. eiro 2013. gadā līdz 520 tūkst. eiro 2016. gadā, tas ir iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā.

«Esam diezgan jauna reklāmas aģentūra, un darbības pirmajā gadā mums sevi bija jāpierāda. Šo fāzi esam izgājuši un vietu zem saules iekarojuši. Gadu gaitā bija skaidrs, ka būtu muļķīgi izmantot vienu jājamzirdziņu, tāpēc pakalpojumu klāsts papildināts, reaģējot uz klientu vēlmēm,» teic SIA Fresh Media līdzīpašnieks Ritvars Straume.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Intervija: Uzsildīta veco kļūdu zupa ar pāris jaunām garšvielām

Didzis Meļķis, 30.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komisijas jaunā ekonomikas stimulēšanas iniciatīva ir uzsildīta veco kļūdu zupa ar pāris jaunām garšvielām

Šodien Eiropas Komisija nāk klajā ar ES Kapitāla tirgu savienības iniciatīvu. Domnīcas Finance Watch (Brisele) politikas analīzes nodaļas vadītājs, finanšu tirgu, banku regulējumu un investoru aizsardzības eksperts Frederiks Ašs sarunā ar DB vērtē, ka labākajā gadījumā ieceres efektivitāte ir apšaubāma, bet sliktākajā, proti, ja tā tiešām sekmēsies, tas Eiropas finanses padarīs nedrošākas.

Jūsu ziņojums par ES Kapitāla tirgu savienības (KTS) projektu sākas ar Alberta Einšteina citātu, ka nevar atrisināt problēmu ar to pašu domāšanu, kuras dēļ tā ir radusies. Vai pēc tāda ievada par aprakstāmo jautājumu vispār var pateikt ko labu?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorāns «KOYA» Andrejsalā vēlas kļūt brīvāks un pieejamāks, mainot gan restorāna interjeru, gan piedāvājumu, biznesa portālam Db.lv pastāstīja restorāna «KOYA» īpašnieks Māris Kreilis.

Uzņēmējs restorānu iegādājies pirms četriem gadiem, sākotnēji tas piederēja futbolistam Kasparam Gorkšam un, pēc M.Kreiļa stāstītā, bijis ļoti pieprasīts restorāns. Gadu gaitā jaunais īpašnieks nolēmis restorānu padarīt brīvāku un pieejamāku apkārtējiem cilvēkiem, kā arī vēlas, lai cenas būtu demokrātiskākas.

Laikā, kad nolēmis iegādāties restorānu «KOYA», viņa īpašumā jau bija kafejnīca un bārs «Andalūzijas suns». «Vienu brīdi man likās, ka vēlos kaut ko citādu – restorānu. Bija jau domas – meklēt esošu vai veidot jaunu. Tajā brīdī man piezvanīja Kaspars Gorkšs, sakot, ka viņa dzīves mērķis nav nodarboties ar restorānu biznesu un varbūt es vēlos iegādāties. Vienojāmies par abpusēji izdevīgiem nosacījumiem un es nošāvu divus zaķus ar vienu šāvienu – ieguvu to ko gribēju un man nebija jāmeklē jauns restorāns, jāriskē ar jaunatvērtu vietu, kad nevar zināt - aizies vai nē. Ar tirgū jau esošu restorānu ir vieglāk. Protams, tā pārveidošana ir daudz smagāka, ar cilvēku pieradināšanu ir daudz grūtāk, nekā izveidojot jaunu,» teic M.Kreilis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Solāriju studiju apmeklētāju skaits ir stabils; lielie spēlētāji par apmeklētāju trūkumu nesūdzas

Staigājot pa pilsētu, rodas iespaids, ka solāriju salonu vairs nav tik daudz kā kādreiz. SIA BG solāriju nodaļas vadītāja Santa Belte uzsver, ka nav pamata apgalvojumam, ka solāriju popularitāte piedzīvo norietu. «Ir mainījušies sauļošanās paradumi, turklāt normatīvi un prasības solāriju saloniem ir kļuvušas stingrākas, kas nozīmē, ka nav tik daudz mazu salonu. Tie, kas jau iepriekš ir rūpējušies par kvalitatīva pakalpojuma sniegšanu, turpina strādāt un attīstīties. Labā ziņa ir tā, ka tirgū paliek mazāk «kaktu» solāriju, kur netiek ievērotas ne lampu atbilstības prasības, ne higiēnas normas, un tas var radīt iespaidu, ka salonu kopumā ir mazāk. Labāk, lai ir mazāk studiju, bet visām ir augsta kvalitāte,» viņa teic. Šobrīd Latvijā ir 13 autorizētas Blue Box studijas. Sauļošanās salona HairRiga Sun īpašniece Ilva Banka-Okorie spriež, ka sauļošanās salonu ir krietni mazāk nekā agrāk. «Sauļošanās 2000. gadu sākumā bija ļoti populāra un pieprasīta. Šobrīd šis izteiktais popularitātes vilnis ir aizgājis. Arī negatīvā informācija presē to ir ietekmējusi. Šobrīd klienti zina, kāpēc sauļojas, un jūt, ka sauļošanās viņiem nāk par labu. Tas nav modes kliedziens. Daudz ir arī tādu klientu, kas sauļojas neregulāri, pirms kāda pasākuma, ceļojuma u.tml.,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Papildināta - Eksperiments: Kā es vergoju Latvijas uzņēmumā par 20 eiro dienā

Db.lv, 17.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pievienots uzņēmuma komentārs.

Žurnālista un blogera Denisa Bartecka eksperiments šoreiz aizvedis viņu uz Dreiliņiem.

Ieskats sociālajā tīklā Facebook publicētajā D. Bartecka materiālā:

Ik nedēļu no Latgales autobuss ved cilvēkus uz galvaspilsētu. Uz darbu. Uz lielu Latvijas kompāniju. Kompāniju, kuru zina ikviens. Cilvēki brauc strādāt smagu, fizisku darbu. Sešas dienas nedēļā. Ar nereālu darba grafiku. Ar nožēlojami zemu algu. Cilvēki brauc uz verdzību, turklāt brīvprātīgi. Un ne vienu reizi vien. Brauc ar autobusiem, kuri pastāvīgi kursē vairākas reizes nedēļā. Es solīju izmēģināt šo darbu pats un pastāstīt, kā tas bija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves un metālapstrādes nozares uzņēmumu nākotni vairāk ietekmēs nevis Latvijā, bet Eiropas tirgū un pat visā pasaulē notiekošie procesi.

Tādu pozīciju pauž aptaujātie šīs jomas uzņēmēji. Proti, nozare pati par sevi ir cieši saistīta ar citām industrijām un arī globālo pasaules tirgu.

Uzņēmumu vadītāju noskaņojums arī ir ļoti atšķirīgs, īpaši ņemot vērā, kā tirgū klājas konkrētajam ražotājam. Pašmāju tirgū nav novērotas krasas svārstības, jo pieprasījums ir stabils, taču vienlaikus jāņem vērā, ka uzņēmuma produkcijas pircēji to lielākoties izmanto savos izstrādājumos, kuri galu galā tāpat tiek pārdoti aiz Latvijas robežām – citās Eiropas valstīs. «Neviens neko «klāt nenesīs», tāpēc viss atkarīgs no pašiem,» situāciju raksturo SIA KnK Mefab valdes loceklis Kārlis Jansons.

Šūpošanās efekts

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas spa centriem jāiegulda daudz resursu un jāpiedāvā unikāli produkti, lai pabojātajā tirgū noturētu stabilu pozīciju.

Ilgus gadus spa nozarē – Rīgā un Jūrmalā – ir spēcīgi spēlētāji, kuru sniegto pakalpojumu klāsts ir gana plašs, un, ņemot vērā kopējo pieprasījumu pēc spa pakalpojumiem, šobrīd Latvijas tirgus ir diezgan piesātināts, spriež ESPA Rīga direktore Aiga Lapiņa. Uzsvaru liekot tieši uz dienas spa centriem, viņa piebilst, ka, ienākot tirgū jaunam spēlētājam, tam būtu jāiegulda ļoti daudz resursu un jāpiedāvā tiešām unikāli produkti un pakalpojumi, lai iegūtu un noturētu stabilu pozīciju. Lai bizness izdzīvotu, visu laiku jādomā, kā papildināt piedāvājumu, vienisprātis ir starptautiskā spa un wellness eksperte, Baltijas Spa asociācijas valdes locekles Ilona Ansone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņošanās a/s Olainfarm akcionāru un augstākās vadības līmenī saimniecisko darbību īstermiņā nav ietekmējusi, tagad tiks izstrādāta uzņēmuma nākamo 3–5 gadu darbības stratēģija

To intervijā Dienas Biznesam stāsta pavisam nesen par a/s Olainfarm valdes priekšsēdētāju apstiprinātais Lauris Macijevskis. Viņš norāda, ka iepriekšējā darbošanās finanšu sektorā, tur iegūtās zināšanas un pieredze lieti noder, strādājot ķīmijas rūpniecībā.

Fragments no intervijas

Kā no banku sektora nonācāt vēl specifiskākā – farmācijas jomā?

Finanšu sektorā, konkrēti banku sektorā, kopumā nostrādāju 16 gadus, no kuriem 15 ir bijis darbs ar uzņēmumiem, to biznesa plāniem, kreditēšanu. Tas ir ļoti ilgs laiks, un tāpēc bija vēlme iziet ārpus finanšu jomas. Protams, neviens uzņēmums nevar darboties bez sakārtotas finanšu jomas, taču tikpat svarīgi kā finanses ir arī noieta tirgi, izejvielas, ražošanas process, produkti un inovācijas. Bankā strādājot, ir iegūtas zināšanas un arī, tā sakot, skats no malas uz ražošanu kā tādu. Tieši tas arī ir tas, ko varu iedot Olainfarm koncernam, kurā ir ne tikai ražošana, bet arī saražotās produkcijas pārdošanas tīkls. Faktiski darbs bankā ir sava veida zināšanu resurss, kuru tagad varu likt lietā. Gan bankā, gan arī uzņēmuma vadībā svarīgākais resurss ir informācija, bankas gadījumā tie lielākoties ir finanšu dati par uzņēmumiem, to produkcijas noietu, arī notiekošo lielākajos noieta tirgos, savukārt no uzņēmuma vadības puses viss minētais, bet līdztekus tam arī – ko un kā rīkoties, lai vairotu ienākumus, attīstītu jaunus produktus, atrastu jaunus tirgus un pircējus, kā strādāt efektīvāk un, darot gudrāk, paveikt vairāk. Strādājot finanšu nozarē, guvu plašu ieskatu par to, kas notiek Ziemeļeiropas un Baltijas tirgos, turklāt šo tirgus informāciju vienmēr man ir bijusi vēlme nodot bankas klientiem – uzņēmumiem, lai tie varētu pieņemt jau konkrēti savam biznesam svarīgus datos balstītus lēmumus. Tādējādi pašlaik varu izmantot visas savas zināšanas (datu analītiku, pieredzi ražošanas projektu attīstībā) un arīdzan finanšu instrumentu pārzināšanu tieši, lai vairotu Olainfarm ieņēmumus un konkurētspēju tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novērošanas kamera Netatmo Presence brīdina ne vien par cilvēku, bet arī dzīvnieku un automašīnu kustībām pagalmā

Viedo mājas ierīču ražotāji nepaguruši strādā pie aizvien jaunu nišu meklējumiem, laiku pa laikam iepriecinot pircējus ar kādu visnotaļ interesantu produktu. Reizēm pat nevajag neko izgudrot no jauna. Pietiek apvienot divas noderīgas lietas vienā – cerībā, ka patērētājiem šāds hibrīds šķitīs pievilcīgāks un noderīgāks nekā līdzšinējie risinājumi.

Tieši tā izdarījis Francijas uzņēmums Netatmo, savienojot jau labu laiku ražoto mājas novērošanas sistēmu ar lukturi. Rezultātā tapusi pagalma novērošanas sistēma Netatmo Presence, kas, atbilstoši nosaukumam, sniedz privātmāju un nelielu komercobjektu uzraugiem klātbūtnes sajūtu sētā. Proti, tā parāda, kas notiek ārpus telpām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Taste Caps! izveido savu veikalu

Anda Asere, 20.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads saldumu ražotājai SIA Taste Caps! sācies ar pārcelšanos uz jaunām telpām Rīgā, Jaunajā Teikā, kur apvienots gan veikals ar kafejnīcu, gan ražotne.

«Uzņēmuma izdzīvošanas likums prasa regulāri palielināt apgrozījumu. Pērn tas bija aptuveni 160 tūkstoši eiro liels, turklāt sasniegts vēl iepriekšējās 60 m2 telpās. Mums pēc iespējas ātrāk jāsasniedz 500 tūkstošu eiro apgrozījums. Būtu ideāli tam tuvoties šī gada laikā. Ja ne, tad nākamgad vajag apgrozīt jau 700 tūkstošus eiro. Mums priekšā ir labs biznesa izaicinājums. Jaunās telpas mūsu rokās ir ielikušas daudz labu instrumentu, lai to visu sasniegtu,» saka Ilze Garanča, SIA Taste Caps! īpašniece. Pērn uzņēmums «sarullēja» 251 tūkstoti konfekšu jeb trīs tonnas, kopā ar cepumiem – piecas tonnas saldumu. «Vēlamies šo apjomu daudzkāršot,» apņēmīgi norāda uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru