Tirdzniecība un pakalpojumi

Tele2 Shared Service Center valdē veiktas izmaiņas

Žanete Hāka, 18.12.2014

Jaunākais izdevums

Izmaiņas valdē reģistrējis SIA Tele2 Shared Service Center, liecina Lursoft dati.

No uzņēmuma valdes šā gada 17. decembrī aizgājis SIA AmisPro līdzīpašnieks Jānis Paksis, savukārt darbu valdē uzsācis Arnis Priedītis un Leandersson Kim Henrik, kā arī Saldanha Roshan Brice no Zviedrijas, kas no vakardienas ieņem valdes priekšsēdētāja amatu. Jānorāda, ka Tele2 Shared Service Center patreizējais īpašnieks ir SIA Tele2 Holdings.

Tele2 Shared Service Center ir izveidots 2004. gada vasarā, lai sniegtu ar telekomunikāciju pakalpojumu uzskaites sistēmu saistītos ekspluatācijas un uzturēšanas pakalpojumus citām Tele2 grupas sabiedrībām.

Lursoft pieejamā informācija norāda, ka aizvadītajā gadā, kas bija jau devītais uzņēmuma saimnieciskās darbības gads, Tele2 Shared Service Center izdevās uzlabot fianšu radītājus. Uzņēmuma apgrozījums pieauga līdz 9,589 miljoniem eiro. 2013. gadu uzņēmums noslēdza ar peļņu, kas ir 399,086 tūkstoši eiro pēc nodokļu nomaksas. Rentabilitātes rādītājs pērn pieauga līdz 15,58.

Aizvadītajā gadā Tele2 Shared Service Center paplašinājusi Tele2 grupai sniegto pakalpojumu skaitu, tajā skaitā - atsevišķas pārdošanas un klientu apkalpošanas sistēmu uzraudzības funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 AB grupa paziņojusi, ka būtiski paplašina sava informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju (IT&T) ārpakalpojumu centra Tele2 Shared Service Center darbību Latvijā. Turpmāk Tele2 Shared Service Center bez IT&T pakalpojumiem nodrošinās arī finanšu pārvaldību, kas līdz šim bija Tele2 AB grupas viena no darbības funkcijām Zviedrijā.

Tele2 Shared Service Center 460 darbinieki birojā Rīgā nodrošina IT&T pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs – Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

«Mūsu mērķis ir Tele2 Shared Service Center izveidot par multifunkcionālu ārpakalpojumu centru, un finanšu pārvaldības funkcijas pievienošana ir būtisks solis šī mērķa sasniegšanā. Esmu pārliecināta, ka kopīgiem spēkiem ar Latvijas EY ekspertiem mēs izveidosim pasaules līmeņa finanšu ārpakalpojumu centru,» saka Tele2 AB grupas finanšu direktore Alisone Kirkbī (Allison Kirkby).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 7. marta dalīto pakalpojumu centru «Tele2 Shared Service Center» vadīs līdzšinējais uzņēmuma tīklu vadības centra vadītājs Arvīds Jēgers.

Arvīdam Jēgeram ir vairāk nekā 11 gadu pieredze informāciju tehnoloģiju (IT) nozarē. Uzņēmumam «Tele2 Shared Service Center» Arvīds Jēgers pievienojies 2011. gadā kā Baltijas menedžeris tīklu vadības centrā, un kopš 2013. gada viņš bijis šī centra vadītājs. Pirms tam strādājis arī komerccentrā «DATI Group».

«Tele2 Shared Service Center» (Tele2 SSC) jaunais vadītājs izglītību ieguvis Transporta un sakaru institūtā, kā arī Rīgas Biznesa skolas «Executive MBA» biznesa programmā.

«Tele2 Shared Service Center» ir «Tele2» AB grupas uzņēmums, kas ir starp vadošajiem IT & T ārpakalpojumu sniedzējiem Latvijā. Uzņēmums nodrošina ārpakalpojumus «Tele2» grupas uzņēmumiem septiņās valstīs. Tele2 Shared Service Center (sākotnēji «Tele2 Billing») tika izveidots 2004. gadā un nodarbina vairāk nekā 350 speciālistus – biznesa analītiķus, sistēmu testētājus, IT izstrādātājus, sistēmu uzturētājus un citus atbalsta speciālistus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tele2 Shared Service Center audzē apgrozījumu un peļņu

Žanete Hāka, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Tele2 Shared Service Center pērn ievērojami pieaudzis apgrozījums, sasniedzot 12,388 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

2013. gadā tas apgrozīja tikai 9,59 miljonus eiro. Pērn kāpa ne tikai Tele2 Shared Service Center apgrozījums, bet arī peļņa, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedza 497,178 tūkstošus eiro.

Jānorāda, ka uzņēmums tika dibināts, lai sniegtu ar telekomunikāciju pakalpojumu uzskaites sistēmu saistītos ekspluatācijas un uzturēšanas pakalpojumus citām Tele2 grupas sabiedrībām.

Savā desmitajā pilnajā saimnieciskās darbības gadā Tele2 Shared Service Center ir turpinājis attīstību jau iesāktajā virzienā un sniedzis pakalpojumus Tele2 grupai. Jāpiebilst, ka 2014. gadā uzņēmums ir realizējis Eiropas Savienības programmu - Atbalsts darba vietu radīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas līmenī servisa centru jomā Latvija vairāk konkurē ar Lietuvu; Tele2 Shared Service Center turpinās audzēt darbinieku skaitu

Lai gan publiskajā telpā ir salī- dzinoši maz informācijas par servisa centriem, tomēr šī joma Latvijā attīstās pietiekami strauji un, atverot darba sludinājumu portālus, ir redzams diezgan daudz vakanču. DB uzmanību pievērst šim segmentam aicināja jau iepriekš, piemēram, 02.06.2011. gada publikācijā, un kopš tā laika Latviju par savu mājvietu šajā jomā ir noskatījuši vairāki šāda veida servisa centri. Tai skaitā Statoil Fuel & Retail Biznesa centrs, kas izveidots ar mērķi atbalstīt uzņēmumu, sniedzot tam finanšu, personāla administrācijas un citus pakalpojumus visu astoņu valstu (Dānijas, Norvēģijas, Zviedrijas, Baltijas valstu, Polijas un Krievijas) birojiem, kur pārstāvēts uzņēmums. Priekšrocības servisa centru izveidei ir vairākas, galvenokārt tiek minēts darbinieku strādīgums, profesionalitāte, infrastruktūras pieejamība, izmaksas, kas salī- dzinājumā ar Skandināviju ir zemākas, kā arī ir saprotama mentalitāte un kultūra. Tiesa, reizēm tas izraisa diskusijas uzņēmumu mātes tirgū, ko intervijā DB (04.06.2015.) neslēpa Statoil Fuel & Retail (SF&R) Biznesa centra vadītājs Kristians Simensens Kjernsmo. «Ir bijuši strīdi, sevišķi ar Norvēģijas un Zviedrijas arodbiedrībām, jo paplašināšanās Rīgā faktiski nozīmē zaudētu darba vietu Skandināvijā,» teica K. S. Kjernsmo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noturētos strauji mainīgās nozares priekšgalā, Tele2 grupa ieviesīs jaunu uzņēmuma darbības stratēģiju, piesaistot partnerus un izveidojot jaunas darbības jomas uzņēmuma IT un tīkla sistēmu infrastruktūrā.

Šo izmaiņu ietvaros vairākas Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) funkcijas tiks nodotas partneriem, ļaujot Tele2 fokusēties uz lielāku automatizāciju un digitalizāciju uzņēmumā. Izmaiņas stāsies spēkā pēc pārejas perioda, 2018. gada 1. maijā.

Tele2 SSC vēl aizvien būs svarīga Tele2 grupasIT stratēģijas sastāvdaļa, taču tiks veiktas izmaiņas tā darbībā. Projektu kontrole un stratēģija paliks Tele2 pārvaldībā, taču vairāki ar IT saistīti pienākumi tiks nodoti Tele2 partneriem,lai izmantotu viņu darbības mērogu, pieredzi un ekspertīzi. 285 no esošajiem Tele2 SSC darbiniekiem tiks aicināti turpināt savu karjeru pie Tele2 izvēlētiem stratēģiskajiem partneriem. Būtiski akcentēt, ka šo pārmaiņu dēļ darbinieki netiks atlaisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT&T un finanšu ārpakalpojumu jomā strādājošais uzņēmums Tele2 Shared Service Center aicina ārvalstīs dzīvojošos latviešus un Latvijas valstspiederīgos atgriezties dzimtenē, piedāvājot darba iespējas dažādās jomās – IT, telekomunikācijas, finanses, projektu vadība, kvalitātes vadība.

«Mēs strauji paplašinām savu darbību – tikko pārņēmām finanšu ārpakalpojumu funkciju no Tele2 AB Zviedrijā. Meklējot darbiniekus Latvijā, saskaramies ar situāciju, ka augstskolu IT&T absolventu skaits nav pieteikams darba devēju pieaugošajam pieprasījumam, turklāt daļa gan jauno, gan pieredzējušo IT&T speciālistu ir aizbraukuši no valsts. Mēs esam apņēmušies izmantot visas iespējas, lai aicinātu speciālistus atgriezties Latvijā, tā, piemēram, šajās dienās piedalāmies Eiropas Latviešu kultūras svētkos Briselē,» saka Tele2 Shared Service Center vadītājs Kims Leandersons (Kim Leandersson).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturto gadu notika Tele2 AB grupas pasākums – Hack Day, kurā trešo reizi piedalījās arī Tele2 Shared Service Center. Tā ir viena diena, kurā uzņēmuma darbinieki vienojas komandās, lai kopīgi strādātu pie inovatīvām idejām, kas veicina darba vides uzlabošanu. Šogad Latvijā kopā ar darbiniekiem idejas attīstīja arī studenti.

Hack Day vienlaicīgi notika Igaunijā, Lietuvā, Latvijā un Zviedrijā. Rīgā kopumā piedalījās 70 dalībnieku, no kuriem 8 studenti no dažādām Latvijas universitātēm.

«Studentu dalība uzņēmuma iekšējos pasākumos ir ļoti svarīga, būtiski, lai jaunie talanti iepazīst Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) un telekomunikāciju darba tirgu un uzņēmumus. Studenti ļauj mums paskatīties uz lietām no pavisam cita skatu punkta, viņiem ir citi risinājumi problēmām. Šobrīd IT jomā ir liels cilvēku iztrūkums un šī problēma, laikam ejot, tikai saasināsies, mēs vēlamies strādāt pie tā, lai studentiem rodas interese par jomu un tās specifiku, kā arī iepazīstināt ar reālo darba vidi,» studentu iesaisti pasākumā skaidro Tele2 SSC vadītājs Kims Leandersons (Kim Leandersson).

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Izveidota stipendiju programma sievietēm programmēšanas apgūšanai

Monta Glumane, 30.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu centrs Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC), Riga TechGirls un Riga Coding School šovasar atklāj pirmo stipendiju programmu Latvijā, kas domāta sievietēm programmēšanas apgūšanai.

Stipendiju programmai Girls Make IT Happen aicinātas pieteikties daiļā dzimuma pārstāves bez vecuma ierobežojuma, bet ar spēcīgu motivāciju pilnveidot savas zināšanas, lai no jauna uzsāktu karjeru IT sektorā vai turpinātu esošo karjeru citā līmenī, informē Tele2 Shared Service Center.

IT nozarē Latvijā novērojams ar vien pieaugošs kvalificētu profesionāļu trūkums. Līdz 2022. gadam IT un inženierzinātnes sektorā Latvijā trūks 16 000 darbinieku. Turpinot atbalstīt dzimumu vienlīdzību IT sektorā Latvijā, dalīto pakalpojumu centrs «Tele2 SSC» kopā ar sadarbības partneriem šajā vasarā uzsāk stipendiju programmu, lai sešām motivētākajām sievietēm sniegtu iespēju apgūt programmēšanas pamatus. Programmēšanas kursu vērtība vienai personai ir 985 eiro, kurus stipendijas iegūšanas gadījumā nodrošinās «Tele2 SSC».

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Labākajiem Tele2 Shared Service Center darbiniekiem piešķir akcijas

Lelde Petrāne, 16.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākie Tele2 Shared Service Center darbinieki ieguvuši Tele2 AB grupas uzņēmuma akcijas.

Septiņās nominācijās apbalvoti labākie uzņēmuma darbinieki. Balvās darbinieki ieguvuši saistītā Tele2 AB grupas uzņēmuma akcijas 500 eiro vērtībā, bet Gada darbinieks – akcijas 1000 eiro vērtībā.

Līdz 30. decembrim visiem Tele2 SSC darbiniekiem bija iespēja nominēt kolēģus balvām septiņās nominācijās. Kopumā balvām tika nominēti 183 no 640 uzņēmuma darbiniekiem. Balvām izvirzītos kandidātus izvērtēja Tele2 SSC vadības pārstāvji.

Tele2 SSC balvu Gada darbinieks ieguva Arturs Grickus.

Tele2 SSC ir Tele2 AB grupas uzņēmums, kas Latvijā izveidots 2004. gadā. Uzņēmums nodrošina IT&T un finanšu pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs – Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paziņoti Zviedrijas Biznesa gada balvas 2017 ieguvēji

Lelde Petrāne, 02.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Zviedrijas Biznesa gada balvas 2017 apbalvošanas ceremonijā tika noskaidroti šā gada laureāti. Kategorijā «Ilgtspējīgas attīstības balva» balvu izpelnījies «Tele2 Shared Service Center», kategorijā «Gada jaunais uzņēmējs» atzinību saņem Aivars Gailums, kas pārstāv uzņēmumu «Art Fairs Service», savukārt kategorijā «Tehnoloģiju un inovāciju balva» laurus plūc Latvijas jaunuzņēmums «Anatomy Next».

Zviedrijas Biznesa gada balvu devīto gadu Latvijā rīko Zviedrijas vēstniecība un Zviedrijas Tirdzniecības un Investīciju padome Latvijā, lai akcentētu kopīgās vērtības un izceltu idejām bagātākos, inovatīvākos un ilgtspējīgākos Latvijas uzņēmumus.

Latvijas ekonomikai nozīmīgajā kategorijā «Ilgtspējīgas attīstības balva» žūrija visaugstāk novērtējusi uzņēmumus, kas attīstās sabalansēti, rūpējas par darbinieku izaugsmi, atbalsta dažādas studiju iniciatīvas. Par labāko šajā kategorijā eksperti atzina dalīto pakalpojumu centru «Tele2 Shared Service Center».

Arī šogad eksperti kategorijā «Gada jaunais uzņēmējs» saņēmuši kuplu skaitu kvalitatīvu pieteikumu. Tika iesūtīti dažādu nozaru uzņēmumu pieteikumi gan no galvaspilsētas, gan arī citiem Latvijas reģioniem. Novērtējot jauno uzņēmēju centienus un straujos panākumus, šīs kategorijas balvu saņem Aivars Gailums. Viņš pārstāv uzņēmumu «Art Fairs Service», kas sniedz izstāžu un galeriju iekārtošanas pakalpojumus Latvijā un ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd atrast labu IT speciālistu darba tirgū uzņēmumiem ir īsts izaicinājums, Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) šo izaicinājumu ir pieņēmuši un šobrīd aug ar ātrumu 100 darbinieki gadā, vēsta uzņēmumā.

Šodien Tele2 SSC kolektīvā sveica tīkla vadības centra operatoru.

Tele2 SSC vadītājs Kim Leandersson norāda: «2004.gadā, kad Tele2 SSC uzsāka savu darbību, bijām tikai daži, bet šobrīd, līdz ar industrijas attīstību, esam jau pus tūkstotis. Mūsu darbinieki ir no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Zviedrijas, Krievijas un citām valstīm.»

Tele2 SSC mērķis esot kļūt par multifunkcionālu ārpakalpojumu centru - no jūnija uzņēmums nodrošina arī finanšu pārvaldību. Rezultātā turpinās augt uzņēmuma darbinieku skaits. Tele2 SSC nodrošina IT&T un finanšu pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs - Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados pieckāršojies IT pakalpojumu eksports; nozarē sevi pieteikuši servisa centri un startup jomas uzņēmumi

Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozare attīstās strauji, un šobrīd neviens nav jāpārliecina par tās ilgtspēju un nākotnes potenciālu. Lai gan nozarē vēl aizvien ir dažādi stereotipi un ne visa sabiedrība izprot tās specifiku, pēdējos desmit gados šī joma piedzīvojusi lielas izmaiņas, arī rezultāti redzami – to apliecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Latvijā IKT sektorā strādājošo skaits ir palielinājies par 58%. 2008.gadā nozarē strādāja 18,9 tūkst. cilvēku, 2015. gadā – 28,3 tūkst., bet pērn vairāk nekā 30 tūkst., DB pamato Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa. Palielinājies arī IKT uzņēmumu skaits – Latvijā 2008.gadā to bija 2,6 tūkst., bet 2015.gadā – vairāk nekā 6 tūkst. Novērojams arī IKT sektora pievienotās vērtības īpatsvara pieaugumus iekšzemes kopproduktā – no 3,6% 2008. gadā līdz 4,2 % 2015. gadā. Jāatzīmē, ka IKT nozarē atalgojums ir viens no augstākajiem valstī. Īpaši jāizceļ IT pakalpojumu eksporta lēciens. Atbilstoši Latvijas Bankas datiem, 2000. gadā IT attiecīgais rādītājs bija 16,34 milj. eiro, bet 2015. gadā – 256,98 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu centru Tele2 Shared Service Center turpmāk vadīs līdzšinējais uzņēmuma Tīklu vadības centra vadītājs Arvīds Jēgers. Viņam ir vairāk nekā 10 gadu pieredze informāciju tehnoloģiju nozarē. Uzņēmumam Tele2 Shared Service Center Jēgers pievienojās 2011.gadā kā Baltijas menedžeris tīklu vadības centrā, un kopš 2013.gada viņš ir šī centra vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Atklāj Tele2 Shared Service Center jauno biroja ēku

Zane Atlāce - Bistere, 08.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju, telekomunikāciju un finanšu pārvaldības dalīto pakalpojumu centrs Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) paplašinājis līdzšinējās uzņēmuma telpas un šodien, 8.jūnijā tika atklāta jaunuzceltā biroju ēka Mūkusalas ielā 42.

Uzņēmums plāno augt un attīstīties, tādēļ ir paplašinātas līdzšinējās uzņēmuma telpas un atklāta biroja ēka, kurā paredzētas darba vietas vairāk nekā 200 darbiniekiem.

Tele2 SSC pagājušajā gadā, pateicoties ievērojamam apgrozījuma kāpumam - 29.2% - tika atzīts par straujāk augošo uzņēmumu IT programmizstrādātāju un IT servisu nodrošinošo uzņēmumu vidū. Tāpat uzņēmums ievērojami paplašinājis savu darbinieku skaitu - pērn darbā tika pieņemti 183 jauni darbinieki, 2015. gadu noslēdzot ar 500 darbinieku lielu komandu. Savukārt šogad darbā pieņemti jau 50 darbinieki, bet līdz 2016. gada beigām plānots komandu paplašināt līdz 600 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Paraksta memorandu ar mērķi radīt 10 tūkstošus jaunu darba vietu

Laura Mazbērziņa, 26.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26. aprīlī, parakstīts sadarbības memorands par starptautisko biznesa pakalpojumu centru (SBPC) attīstību Rīgā. Šis memorands paredz mērķtiecīgu valsts institūciju, galvaspilsētas un privātā sektora sadarbību SBPC sektora attīstībā, izaugsmē, un jaunu darba vietu izveidē. Tiek plānots, ka šī sadarbība potenciāli varētu radīt vismaz 10 tūkstošus jaunu darba vietu SBPC sektorā starptautiski atpazīstamos uzņēmumos, kas piedāvā gan konkurētspējīgu atalgojumu, gan pievilcīgu darba vidi, kā arī karjeras izaugsmes iespējas.

SBPC sektorā Rīgā jau patlaban darbojas aptuveni 50 uzņēmumi, tostarp: Circle K Business Centre, Tele2 Shared Service Center, Accenture, Cabot, Evry, Tieto, Visma, Atea, SEB Shared Service Center, DNB Bank ASA, kas nodrošina darba vietas vairāk nekā 7 tūkstošiem Rīgas iedzīvotāju. Tomēr Rīgā, salīdzinot ar citām SBPC sektorā populārām Centrālās un Austrumu Eiropas pilsētām, pastāv neizmantots potenciāls jaunu darbavietu radīšanai. Paredzēts, ka šādu uzņēmumu attīstība motivēs jauniešus pēc studijām palikt Latvijā, kā arī veicinās re-emigrācijas procesu. Sadarbības mērķi ir apzināt izaicinājumus SBPC nozarē un rast risinājums gan sektora, gan uzņēmumu līmenī, kā arī rosināt dialogu ar SBPC pārstāvjiem un veicināt Latvijas un Rīgas atpazīstamību globālā mērogā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Starptautiskie biznesa pakalpojumu centri – iegriba vai nepieciešamība?

Guntars Cauna, SIA Pillar RE Services izpilddirektora vietnieks, 02.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk tiek runāts par starptautisko biznesa pakalpojumu centru (SBPC) straujo attīstību un potenciālajiem ieguvumiem, tomēr joprojām lokāli ne vienmēr ir skaidrs, par ko īsti ir runa. Vai tas ir kārtējais uzpūstais burbulis «mums vajag to pašu, kas ir citiem» vai tomēr tā ir nenovēršama darba vides attīstības tendence, uz kuru mērķtiecīgi jātiecas?

Modernas darba vides un augsti kvalificētu speciālistu piesaiste nenoliedzami ir prioritāte ne vien no potenciālo darba ņēmēju puses, bet arī valsts līmenī. SPBC ienes darba vietas ne tikai zvanu centros, tie ietver arī sarežģītus biznesa procesus, kas lokāli nozīmētu augstas kvalifikācijas darbinieku piesaistīšanu. Latvijā jau šobrīd SBPC sektors veido gandrīz 8000 darba vietu, un Rīgā veiksmīgi darbojas aptuveni 50 uzņēmumi, tostarp Circle K Business Centre, Tele2 Shared Service Center, Accenture, Cabot, Evry, Tieto u.c. Tomēr uz pasaules fona attiecība starp nodarbināto skaitu SBPC sektorā pret citām darba vietām ir visai niecīga. Jaunākie dati liecina, ka Centrālajā un Austrumeiropā jau šobrīd darbojas vairāk nekā 1400 SBPC, un šī nozare aizvien turpina attīstīties, tirgum pieaugot par 6% katru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu centrā Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) darbu sāk tā jaunais vadītājs Kolins Lī (Colin Leigh), informē uzņēmumā.

Kolinam Lī ir vairāk nekā astoņu gadu vadības pieredze informāciju tehnoloģiju (IT) & dalīto pakalpojumu centros ATEA un Accenture Rīga. Pirms pievienošanās Tele2 SSC Kolins Lī strādājis par pārdošanas viceprezidentu lidaparātu sastāvdaļu uzņēmumā UAV Factory.

«Kolinam ir ievērojama pieredze komandu vadībā. Viņš ir strādājis par biznesa attīstības vadītāju, pārdošanas daļas vadītāju un IT operāciju vadītāju. Tāpat viņam ir ļoti laba izpratne par dalīto pakalpojumu centru biznesu,» norāda Tele2 Dalīto operāciju viceprezidents Frēdriks Stēnbergs (Frederik Stenberg).

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Topošajiem IT profesionāļiem piedāvās vairāk nekā 20 apmaksātas prakses vietas

Žanete Hāka, 15.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu uzņēmums Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) piedāvā studentiem izmēģināt savus spēkus IT un Finanšu jomā, piesakoties apmaksātai vasaras praksei, informē kompānija.

Pēc izvēles – divu vai trīs mēnešu garumā – studentiem tiks sniegta iespēja mācīties pieredzējušu ekspertu vadībā un spert pirmos soļus savā profesionālajā attīstībā.

Vasaras praksei aicināti pieteikties visi tie studenti, kuri kā savu nākotnes darbības sfēru saredz IT un Finanšu jomu. Līdz 30. aprīlim topošajiem profesionāļiem ir iespēja pieteikties uz kādu no 12 vakancēm Tele2 SSC. Būtiskākās prasmes, kas tiks ņemtas vērā, izvērtējot pieteikumus, ir labas angļu valodas zināšanas un vēlme mācīties. Prakses ietvaros tiks veidota īpaša treniņu programma, kuras ietvaros studentiem tiks sniegta iespēja ielūkoties darbu norisē arī citos departamentos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

100 meitenes visā Latvijā jaunajā mācību gadā uzsāks bezmaksas programmēšanas nodarbības

Lelde Petrāne, 05.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies pieteikšanās Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) stipendijām 3. – 4. klašu meitenēm programmēšanas pamatu apguvei. Jaunajā mācību gadā kopumā 100 meitenes bez maksas apmeklēs Learn IT programmēšanas nodarbības, kas tiks rīkotas pilsētās, kurās bija vislielākais interesentu skaits – Rīgā, Kuldīgā, Preiļos, Ogrē un Jelgavā.

«Sabiedrībā pastāv uzskats, ka programmēšana ir vairāk piemērota puišiem, bet, organizējot Learn IT nodarbības, esam novērojuši, ka meitenēm ir tikpat liela interese un aizrautība par tehnoloģijām kā puišiem, ir tikai nepieciešams viņas vairāk iedrošināt un parādīt, ka tas nav nemaz tik sarežģīti,» stāsta izglītības iniciatīvas Learn IT līdzdibinātāja Linda Sinka.

Programmēšanas nodarbībām tiks noformētas trīs grupas Rīgā un pa vienai grupai Kuldīgā, Preiļos, Ogrē un Jelgavā – pilsētās, kurās bijusi izteikti liela meiteņu interese par šiem kursiem. Katrā pilsētā kopumā norisināsies 8 nodarbības 2 mēnešu garumā. Šajā laikā meitenes iepazīsies ar modernām vizuālās programmēšas platformām, rakstīs savas pirmās programmas un mācīsies kontrolēt robotus. Apmācībām noslēdzoties, meitenes būs apguvušas programmēšanas pamatprincipus kā secība, cikli un funkcijas. Šo nodarbību mērķis galvenokārt ir sniegt ieskatu par programmēšanas radošo pusi un radīt izpratni par šīs zinātnes principiem mūsu ikdienas darbībās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eksperts: Lietu internets pamazām sāk savu attīstību biznesa vidē Latvijā

Rūta Cinīte, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietu interneta (Internet of Things) ieviešana biznesa vidē Latvijā ir augošs un perspektīvs sektors – ja Zviedrijā un citās valstīs tas jau ir kļuvis par ierastu tendenci, tad Latvijā lietu internets tikai pamazām sāk savu attīstību. Tāpat lietu interneta ieviešana nereti pieprasa biznesa domāšanas un pat modeļa maiņu, uz ko Latvijas uzņēmēji ne vienmēr ir gatavi, norāda Tele2 Shared Service Center lietu interneta pārdošanas vadītājs Renārs Cvetkovs.

«Domāju, ka uzņēmējiem atsevišķās nozarēs Latvijā ir grūti pārslēgties uz citu biznesa domāšanu – pašreizējā situācija viņus apmierina, nenotiek ilgtermiņa plānošana,» norāda R. Cvetkovs, paskaidrojot, ka tādēļ tehnoloģiskie risinājumi nav prioritāte. Taču, atliekot tehnoloģiju ieviešanu uz pēdējo brīdi, uzņēmējs riskē zaudēt savas tirgus pozīcijas konkurentiem. Kā piemēru R. Cvetkovs min uzņēmumu Kodak – kamēr citi foto tehnikas ražotāji pārorientējās uz digitālo vidi, Kodak «turējās» pie tradicionālām vērtībām. «Šobrīd uzņēmums cenšas labot pagātnes kļūdas, bet viņiem ir ļoti grūti atgriezties atpakaļ tirgū,» tā R. Cvetkovs.

Lietu interneta ieviešana var sniegt jaunu pievienoto vērtību uzņēmuma darbībai, tādējādi veidojot attiecības ar klientiem pavisam citā, daudz augstvērtīgākā gultnē: «Analogie biznesa modeļi var tikt piedāvāti servisa veidā. Nākotnē arvien vairāk bizness koncentrēsies uz dalīšanās kultūru – tā vietā, lai viens pircējs iegādātos dārgu pirkumu, to būs iespējams iegādāties kopā ar citiem vai arī īrēt, abos gadījumos maksājot par ierīces patieso izmantošanu» stāsta speciālists, norādot, ka precei vai pakalpojuma patiesai izmantošanai iespējams sekot līdzi ar iebūvētu simkaršu palīdzību, no kurām tiek nolasīti un analizēti dati – iekārtas atrašanās vieta, veiktās darbības un to ilgums, u.c. datu pārraides informācija. «Šāda veida risinājumi būs interesanti tiem klientiem, kuri preci izmanto, teiksim, pāris reizes gadā, lai piemājas dārzā apgrieztu krūmus. Tā vietā, lai iegādātos jaunu un dārgu tehniku, viņiem to izdevīgāk ir īrēt un maksāt par patieso ierīces izmantošanas laiku,» turpina Renārs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pētījums: tikai 2,1% meiteņu un 12,7% zēnu plāno savu karjeru saistīt ar IT nozari

Lelde Petrāne, 28.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai skaidrotu faktorus, kuri ietekmē skolēnu interesi un izvēli savu nākotnes profesiju saistīt ar informācijas tehnoloģijām (IT) un citām eksaktajām zinātnēm, šodien tika prezentēti Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) veiktā pētījuma Jaunieši IT rezultāti. Pētījuma gaitā noskaidrojās, ka tikai 2,1% meiteņu un 12,7% zēnu plāno savu karjeru saistīt ar IT, kam par iemeslu tiek minēti pastāvošie aizpriedumi par nozari, nepieteikama informācija par karjeras iespējām IT un iedrošinājuma trūkums karjeras izvēlē no līdzcilvēkiem, u.c.

Pētījumā Jaunieši IT piedalījās 1528 astoto klašu skolēni (773 meitenes un 755 zēni) no 45 Rīgas skolām. Skolēnu viedokļi ar digitālas aptaujas palīdzību tika ievākti 2016. gada maijā sadarbībā ar Edurio.

No aptaujātajiem skolēniem tikai 2,1% meiteņu un 12,7% zēnu plāno savu karjeru saistīt ar IT (pirmā karjeras izvēle). Meitenes kā savu nākotnes profesiju vairāk izvēlas praktiskas un radošās profesijas, piemēram, viņas vēlas kļūt par ārstēm, dizainerēm un māksliniecēm, kamēr zēni nākotnē vēlas kļūt par programmētājiem, sportistiem un pavāriem. Informācijas tehnoloģiju nozarē kopumā vēlētos strādāt 8% jeb 112 meitenes un 14,9% jeb 205 zēni. Ar citām eksakto zinātņu profesijām nākotnē vēlētos nodarboties 13,2% meiteņu un 14,6 % zēnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no aktuālākajām tendencēm ārpakalpojumu centru un dalīto pakalpojumu biznesā ir digitalizācija un arvien plašāku funkciju nodošana tiem

Lielie globālie spēlētāji no saviem galvenajiem birojiem «iznes» funkcijas ar arvien lielāku nozīmi. «Kopumā pasaulē ārpakalpojuma centri savā darbībā ievieš automatizāciju un robotiku. Ja agrāk vienkāršu transakciju darījumu veikšana tika organizēta no vietām, kurās darbaspēka izmaksas ir zemākas, tad šobrīd fokuss ir vērsts uz tādu risinājumu izstrādi, lai šos uzdevumus automatizētu. Automatizācija ļauj efektivizēt procesus, nodrošina lielāku precizitāti uzdevumu izpildē, un tajā pat laikā ļauj darbinieku potenciālu novirzīt uz izaicinošāku un pievienotās vērtības augstāku uzdevumu izpildi,» novērojis Tele2 Shared Service Center vadītājs Kims Leandersons (Kim Leandersson).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cabot pievēršas Latvijai

Rita Jansone, 16.10.2014

Turpmāk galerijā: Jaunatklātais SIA Cabot Latvia oficiālais biznesa servisa centrs Upmalas biroju ēkā

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Servisa centros palielinās darbinieku piesaistes konkurence; durvis Rīgā vēris arī Cabot biznesa pakalpojumu centrs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvija ir īpaša ar talantu pieejamību, attīstītu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūru, augošu pakalpojumu sektoru un konkurētspējīgām izmaksām – tie ir iemesli, kāpēc ķīmijas rūpniecības kompānija Cabot Corporation atvēra biznesa pakalpojumu centru Rīgā. Atbilstoši Lursoft datiem Cabot Latvia ir reģistrēts šā gada 19. februārī. DB jau rakstīja (02.06.2011.), ka tieši servisa centri ārvalstu klientu apkalpošanai ir nozīmīgs Latvijas ekonomikas stūrakmens, kas var kalpot bezdarba samazināšanai. Ārvalstu uzņēmumi ir ieinteresēti investēt Latvijā vairāku faktoru dēļ: ģeogrāfiskā atrašanās vieta, rietumnieciska domāšana, attīstīta infrastruktūra un relatīvi lētas izmaksas. Šobrīd līdzīgi Latvijā darbojas arī Samsung, Tele2 Shared Service Center, Atea un Cytec Latvia servisa centri. Piemēram, Atea norādīja, ka 2013. gadā strādājošo skaitu ir plānots palielināt par 150–200 darbiniekiem, taču līdz 2015. gadam ir paredzēts pieņemt darbā aptuveni 600 cilvēku, taču šobrīd uzņēmums nesniedza datus par darbinieku skaitu. Atbilstoši Lursoft datiem Atea Global Services pērnā gada nogalē bija 242 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Darba devēju konfederācija šodien jau ceturto gadu godinās labākos darba devējus reģionos un valstī, kā arī nosauks Gada tautsaimnieku.

Tā ir kvalitātes novērtējuma balva īpaši veiksmīgiem un sociāli atbildīgiem uzņēmumiem. 2016.gadā LDDK Gada balvas finālā tika izvirzīti 22 spēcīgākie kandidāti. Šogad nominācijām tika izvirzīti 32 darba devēji.LDDK Gada balvai izvirzītie uzņēmumi izvēlēti sadarbībā ar Lursoft, izvērtējot uzņēmumu apgrozījuma, peļņas un darbinieku skaita pieaugumu vairāku gadu dinamikā, kā arī ņemot vērā Valsts ieņēmumu dienesta (VID), Valsts darba inspekcijas (VDI) un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) pieredzi sadarbībā ar konkrētajiem uzņēmumiem.

Tāpat tika ņemta vērā uzņēmumu pašu sniegtā informācija par savu izaugsmi, attīstības plāniem, darba vides organizāciju un sociāli atbildīgajām aktivitātēm savā reģionā. Savukārt pašvaldību institūciju kategorijās balvas nominantus izvirzīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM).Gada tautsaimnieka balvu šovakar pasniegs Valsts prezidents Raimonds Vējonis. LDDK uzsver, ka šīs balvas saņēmēji ir izcils paraugs, kā iespējams izveidot plaukstošu uzņēmumu, kas rada darba vietas un dod pienesumu tautsaimniecībā. Jāatgādina, ka Gada tautsaimnieka balvu 2016. gadā saņēma divas spēcīgas personības – SIA Mikrotīkls priekšsēdētājs Džons Martins Talijs un valdes loceklis Arnis Riekstiņš, 2015. gadā industriālā koncerna UPB holdings padomes priekšsēdētājs Uldis Pīlēns, savukārt 2014. gadā tradīciju iesāka ilggadējais AS Latvijas Finieris vadītājs Juris Biķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Tuvina sievietes tehnoloģiju pasaulei

Anda Asere, 06.03.2020

"Accenture" pārstāve Zane Segruma, "Riga TechGirls" līdzradītāja Anna

Andersone un "Nasdaq Riga" valdes priekšsēdētāja Daiga Auziņa-Melalksne

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru gadu laikā "Riga TechGirls" īstenojušas vairāk nekā simt pasākumus, lai veicinātu sieviešu iesaisti tehnoloģiju pasaulē.

Kopš "Riga TechGirls" dibināšanas pirms četriem gadiem ir notikušas vairāk nekā 60 darbnīcas, 24 iedvesmas un tīklošanās pasākumi, kā arī vairāk nekā 30 cita veida pasākumi. Tos visus apmeklējuši vairāk nekā 2000 cilvēki. "Pārsvarā sievietes, bet ne tikai. Protams, galvenais mērķis izglītības programmās ir uzrunāt tieši sievietes," teic Anna Andersone, "Riga TechGirls" līdzradītāja. Sadarbībā ar "Accenture" un "Tele2 Shared Service Center" vairāk nekā 150 sievietes saņēmušas stipendijas, lai apgūtu programmēšanas pamatus.

Organizācijas mērķis tās darbības laikā nav mainījies, tas joprojām ir iedvesmot un izglītot sievietes, aicināt pievienoties tehnoloģiju jomai. "Riga TechGirls" piedāvājums ir kļuvis plašāks. Sākumā bija tikai darbnīcas, iedvesmas un tīklošanās pasākumi, bet tagad ir arī mentoringa un stipendiju programma, tiek rīkots hakatons.

Komentāri

Pievienot komentāru