Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Marketplace produktu izvēle ir plašāka, salīdzinot ar specializētajiem tiešsaistes mazumtirgotājiem. Kopš 2014. gada marketplace skaits internetā ir strauji audzis. Jau 1995. gadā tika izveidots "Amazon", kas sāka savu darbību kā tiešsaistes grāmatu mazumtirgotājs, bet pašlaik ir kļuvusi par lielāko tiešsaistes platformu ar astoņām filiālēm visā pasaulē. Tajā pašā gadā ASV arī tika izveidota tiešsaistes izsoļu vietne - "eBay", kuru arī formāli var uzskatīt par marketplace, jo ​​šis tiešsaistes resurss dod iespēju fiziskām un juridiskām personām pārdot savas preces. Vienīgi atšķirībā no citiem marketplace, "eBay" preču vērtība tiek noteikta pēc izsoles principa.

1996. gadā Hiroshi Mikitani Japānā nodibināja "Rakuten" tiešsaistes veikalu un 1997. gadā mazumtirgotājiem deva iespēju izveidot savas tīmekļa vietnes, pamatojoties uz viņa tiešsaistes veikalu. 1999. gadā Ķīnā uzsāka darbu Džeka Ma izveidotais tiešsaistes resurss "Alibaba", kas kļuvis par lielāko marketplace ar kapitalizāciju 441 miljards ASV dolāru (2018. gada 4. ceturkšņa dati).

Neatkarīgi no marketplace lieluma, apmeklētāji dažādos interneta veikalos var salīdzināt preču cenas, iegūt informāciju par dažādu piegādātāju preču piegādes laiku utt. Bieži vien tieši lielās tiešsaistes platformās ir ērtāk meklēt un pasūtīt produktus nekā tas izdarāms atsevišķās tiešsaistes veikalu vietnēs. Lielas vietnes parasti arī atbalsta visas preču apmaksas metodes un ļauj atgriezt naudu, ja preces bijušas nekvalitatīvas.

Marketplace priekšrocības - pastāvīga mērķauditorijas plūsma, ņemot vērā platformas popularitāti; iespēja paplašināt pārdošanas robežas; zemākas reklāmas izmaksas; ātra darba uzsākšana; nav nepieciešams pašam izveidot un reklamēt resursus.

Savukārt pie būtiskākiem marketplace trūkumiem pieder: augsts konkurences līmenis, atkarība no piedāvātā servisa noteikumiem, mazākas iespējas sazināties ar potenciālo klientu, klientu lojalitātes problēmas, izmantojot akcijas un īpašos piedāvājumus. Starp marketplace trūkumiem var atzīmēt arī lielo platformu nepietiekamu elastību. Lielajām vietnēm ir izdevīgi pārdot populāras preces, taču mazie tiešsaistes veikali un pakalpojumi šajā vietnē ne vienmēr ir pieejami.

Vienlaikus daudziem maziem veikaliem ir savas vietnes un grupas sociālajos tīklos, tāpēc nepieciešamības gadījumā var atrast konkrētās preces un pakalpojumus.

Ātru jaunu marketplace rašanos var kavēt augsts slieksnis ienākšanai konkrētajā biznesā. Lai izveidotu augstas kvalitātes marketplace, nepieciešami lieli ieguldījumi - gan tehniskos risinājumos (serveri, izstrādes komanda), gan mārketingā (partneru un piegādātāju atrašanā, trafika piesaistīšanā). Tāpēc kvalitatīvus marketplace spēj piedāvāt tikai lieli uzņēmumi, kas ne vienmēr veicina konkurences attīstību.

Eiropas pārrobežu e-komercijas (Cross-Border Commerce Europe) platforma ir apkopojusi pārrobežu tirgus dalībnieku rādītājus Eiropā. To kopējais apgrozījums 2018. gadā sasniedza 9 miljardus eiro, kas ir 21% no kopējā pārrobežu tirdzniecības apjoma Eiropā. Kopumā Eiropas pārrobežu e-komercija 2018. gadā sasniedza 95 miljardus eiro: 55% bija Eiropas vietnes (52 miljardi eiro), bet 45% - mazumtirgotāji ārpus Eiropas Savienības. Saskaņā ar sākotnējām 2019. gada e-komercijas tirgus ieņēmumu aplēsēm Eiropā plānots iegūt 363 miljardus ASV dolāru un plānotais pieaugums, salīdzinot ar 2018. gadu, ir 7,3%. Pēc ekspertu domām, līdz 2022. gadam Eiropas e-komercijas tirgus apjoms sasniegs 481 miljardu ASV dolāru.

Lielākais e-komercijas tirgus apjoms balstās uz trim Eiropas valstīm: Lielbritāniju, Vāciju un Franciju, bet strauji attīstās arī Austrumeiropas valstis. Eiropā plašu popularitāti ir ieguvušas vairākas jaunas tiešsaistes platformas.

"Allegro" ir lielākais Polijas marketplace, kas atrodas Eiropā un ieņem piekto vietu pēc tiešsaistes apmeklētāju skaita. Tam ir 13 miljoni aktīvo lietotāju. Vienīgais šķērslis ārvalstu preču pārdevējiem ir valoda, jo tā darbojas tikai poļu valodā, tāpēc produktu saraksti un klientu atbalsts ir jālokalizē. "Allegro" tiek pozicionēts kā lielākais iepirkšanās centrs Polijā.

"ASOS" ir viens no lielākajiem modes tiešsaistes veikaliem pasaulē ar vietnēm Lielbritānijā, Eiropā, ASV un Austrālijā. Uzņēmuma mērķauditorija ir jauni pārdevēji. Konkrētais marketplace tika izveidots, pamanot pieaugošo tendenci izvēlēties jaunu dizaineru un modes mākslinieku apģērbus. "ASOS" pārdod vairāk nekā 80 000 preču gadā. Tā piegādā preces vairāk nekā 140 valstīm no izplatīšanas centriem Lielbritānijā, ASV, Eiropā un Ķīnā. 2017. gadā "Asos.com" nopelnīja gandrīz 2 miljardus mārciņu un kļuva par vadošo tiešsaistes apģērbu vietni Lielbritānijā. Kopš 2018. gada marta tā piedāvā arī ar savu mobilo lietotni, kurai ir jau 10 miljoni lejupielāžu.

"Cdiscount" ir Francijas marketplace, kurā darbojas apmēram 8,6 miljoni aktīvu klientu mēnesī un ir 19 miljoni unikālo apmeklētāju. Tā pārdod savus produktus 40 dažādās kategorijās vairāk nekā par 1 miljardu eiro gadā. "Cdiscount" pieaugošā pārrobežu ekspansija ir novedusi pie tā, ka gada laikā neto apgrozījums palielinājās par 15 %. 2018. gada otrajā ceturksnī "Cdiscount" klienti veica 5,8 miljonus pasūtījumu. Pašlaik "Cdiscount" ir 10 000 tirgotāju.

"Flubit" ir lielākais Lielbritānijas marketplace. Katalogā ir vairāk nekā 70 miljoni preču dažādās kategorijās. Tas sevi pozicionē kā tiešu "Amazon" konkurentu. Pašlaik tam ir 1500 Lielbritānijas un Īrijas pārdevēju. 2017. gada novembrī "Flubit" ieņēma 10. vietu vērtīgāko e-komercijas uzņēmumu reitingā, kurus atbalsta Eiropas riska kapitāls, un 2. vietu Lielbritānijā. 2018. gadā "Flubit.com" iegādājās plaši pazīstamais blockchain tehnoloģiju uzņēmums "MonetaryUnit". Saskaņā ar ziņojumu darījuma laikā "Flubit.com" kļuva par lielāko marketplace pasaulē, kas spēj pieņemt maksājumus kriptovalūtās.

"Fruugo" ir Lielbritānijā reģistrēts marketplace, kas ir pieejams 32 valstīs, un tam ir vairāk nekā 25 miljoni aktīvo lietotāju. Pārdevēji reģistrējas vienreiz, lai veiktu pārdošanu visos pieejamos produkta portfeļa tirgos. Vietne atbalsta 22 valūtas un 17 valodas. "Fruugo" tirgus sadarbojas ar simtiem mazumtirgotāju bez maksas un piedāvā viņiem tulkošanas, klientu apkalpošanas, mārketinga un valūtas maiņas pakalpojumus. Mazumtirgotājam ir tikai jāizpilda pasūtījums. Salīdzinot ar Eiropas konkurentiem, "Fruugo" ir samērā jauns, taču tuvākajos gados, pēc nozares ekspertu viedokļa, to sagaida 200% izaugsme.

"OnBuy" atrodas Lielbritānijā un darbojas 36 valstīs. Tā tiek pozicionēta kā alternatīva "Amazon". "OnBuy" piedāvā 300 000 tiešsaistes preces plašā diapazonā, ieskaitot grāmatas, DVD, drēbes, mēbeles, plaša patēriņa elektroniku un rotaļlietas. Tirdzniecības platforma tika izveidota 2017. gada novembrī, un sešu mēnešu laikā tā sasniedza miljonu "dzīvu" preču.

"OTTO" - ir otrs lielākais mazumtirdzniecības tiešsaistes veikals Vācijā un pretendē, lai tiktu uzskatīts par lielāko tiešsaistes veikalu, kas pārdod modes un dzīvesstila preces. Sākotnēji tas darbojās kā bezsaistes (offline) zīmols, bet tagad 90% preču tiek pārdotas internetā. Ir arī tirdzniecības platforma, kurā tas pats pārdod preces un ļauj tās pārdot trešajām personām. Uzņēmumam ir 9 miljoni aktīvo klientu, un tas aptver 45% no visām Vācijas mājsaimniecībām. "OTTO" pārdevējiem nodrošina vislielākās e-komercijas iespējas Vācijā aiz "Amazon".

Marketplace izaugsmi nosaka tas, ka aptuveni 50% no apgrozījuma veido pārdošanas apjomi no trešajām personām. Paredzams, ka šī daļa turpinās pieaugt. Vietējie ES marketplace meklēs izaugsmes iespējas, izmantojot piekļuvi citiem tirgiem. Paredzama jaunu tirgus nišu parādīšanās, piemēram, preces mūziķiem un māksliniekiem, amatniekiem un kolekcionāriem, preces interjera dizaineriem, mājas aksesuāri un mēbeles, multimediju preces, tautas amatniecības preces utt.

Vienlaikus izskan kritika par marketplace darba uzsākšanu nozarēs, kurās vietējie pakalpojumu sniedzēji nevar konkurēt ar ārvalstu tirgiem. Tiek kritizēts arī tas, ka likumi un noteikumi, kas regulē tiešsaistes platformu darbību, nav pietiekoši labi izstrādāti. Tā rezultātā pastāv neatbilstība starp marketplace un trešo personu atbildību. Pēdējos gados izskan arī kritika par patērētāju tiesību neievērošanu tiešsaistes platformās un marketplace.

Neraugoties uz to, marketplace biznesa modelis nav pavisam jauns biznesa modeļa risinājums. Marketplace ienesīgumu un biznesa efektivitāti ir pierādījuši daudzi pazīstami uzņēmumi – pakalpojumu joma ("DogVacay", "Booking.com", "Airbnb"), preces ("AliExpress"), informācija ("HeadHunter"), investīcijas ("CircleUp", "Kickstarter").

Marketplace palīdz tirgotājiem īsā laikā sasniegt panākumus, salīdzinot, piemēram, ar tradicionālajiem veikaliem. Pastāv plašas iespējas to attīstīt, pārejot no vietēja līmeņa uz globālu, kā arī to var pielietot gandrīz ikvienā jomā – mājražotāju preces, dzīvokļu vai automašīnu izīrēšana, hobiju lietas utt. Vienlaikus nav nepieciešamība atvērt savu e-veikalu, investēt tajā resursus un ieguldīt lielu darbu pircēju piesaistē, jo ir iespēja saņemt nepārtrauktu piekļuvi pircēju plūsmai konkrētajā platformā.

Tas var kalpot kā stimuls mazā un vidējā biznesa attīstīšanai. Marketplace platforma ne tikai piedāvā iespēju darboties tiešsaistes veikalos, bet arī nodrošina mārketinga atbalstu, labi attīstītu norēķinu un preču piegādes infrastruktūru, kas klientiem veido pozitīvu iepirkšanās pieredzi.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

220.lv uzsāk grāmatu tirdzniecību 

Līdz ar "220.lv" attīstīto tirdzniecības platformu "marketplace" un noslēgto sadarbību ar grāmatnīcu...

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Pārcel veikalu uz internetu? Kas Tev jāzina

Katrīne Pļaviņa, ZAB "VILGERTS" zvērināta advokāte, 21.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, Tava komanda jau sen apsver iespēju atvērt interneta veikalu. Iespējams, Tu to dari tikai tagad, jo ceri tā pārdzīvot Covid-19 pandēmiju. Lai arī cik ātri pieņēmi lēmumu par tirdzniecības pārcelšanu uz internetu, visticamāk, apsvēri pēc iespējas ātrāk palaist savu lapu vai parakstīt līgumu ar kādu no e-komercijas platformām.

Mēs ceram, ka Tev izdosies un interneta veikals kļūs par vēl vienu stabilu ienākumu avotu post-Covid pasaulē. Lai tas tā būtu, pārbaudi, vai veikala ieviešanas laikā neko neesi piemirsis.

1. Sargā savu preču zīmi un ievēro citu tiesības

Atceries reģistrēt sava interneta veikala zīmolu kā preču zīmi. Padomus reģistrācijai atradīsi, klikšķinot šeit. Ja veikals būs sekmīgs un kļūs populārs, preču zīmes reģistrācija aizsargās pret iespējamiem negodprātīgu konkurentu centieniem zīmolu neatļauti izmantot.

Izvēloties domēnu, atceries pārbaudīt, vai tādu pašu zīmolu vai ļoti līdzīgu jau neizmanto cits veikals vai persona. Pārbaudi gan interneta meklētājā, gan arī preču zīmju datu bāzēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Valmiermuižas alus: Atļauja tirgot alu internetā pavērtu jaunas eksporta iespējas

LETA, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atļauja tirgot alu internetā pēc ārkārtējās situācijas beigām Latvijas mazajām alus darītavām pavērtu iespēju attīstīt eksportu un nostādītu tās vienlīdzīgā konkurencē ar nozares spēlētājiem Eiropā, uzskata alus darītavas "Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis.

Ruņģis norādīja, ka pēdējos desmit gadus kopš "Valmiermuižas alus" darītavas izveides, ir sapņojis par mūsdienīgu iespēju Latvijas mazajām alus darītavām tirgot brūvējumus internetā ar piegādi. Tāpēc viņš "ļoti atbalsta" alus tirdzniecību internetā arī pēc ārkārtējā stāvokļa beigām, kas ir atļauts lielākajā daļā Eiropas Savienības (ES) valstu, būtu liels atbalsts nozarei Latvijā un pavērtu jaunas eksporta iespējas.

"Tā ir arī iespēja papildināt valsts budžetu ar akcīzes nodokli un pievienotās vērtības nodokli (PVN), kas paliks Latvijā," sacīja Ruņģis, atgādinot, ka jau pirms ārkārtējās situācijas iedzīvotāji varēja nopirkt alkoholu ārpus Latvijas reģistrētos interneta veikalos ar piegādi uz mājām, tā Latvijas budžetam zaudējot nodokļu ieņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Lietuvā ir pabeigta vairākus mēnešus ilgusī IKEA interneta veikala testēšana, līdz ar to tagad IKEA preces tiešsaistē var iegādāties pircēji visās trīs Baltijas valstīs.

"Latvijā un Lietuvā ir pabeigtas interneta veikala sistēmas un procesa pārbaudes vairāku mēnešu garumā, kurās piedalījās gan IKEA darbinieki, gan IKEA mājaslapas reģistrētie lietotāji.

Interneta veikals tiek atklāts vienlaikus Lietuvā un Latvijā, un tagad tas ir pieejams ikvienam, kas vēlas iepirkties tiešsaistē," skaidro IKEA vadītājs Baltijas valstīs Johanness R. Johannesons (Johannes R. Jóhannesson).

Interneta veikals ir salāgojams ar mobilajām tiešsaistes ierīcēm, tāpēc tajā ir ērti iepirkties, izmantojot gan datoru, gan viedtālruni vai planšetdatoru. J. Johannesons piebilst, ka šis ir tikai viens no tirdzniecības kanāliem - papildinājums fiziskajiem veikaliem, lai IKEA būtu pieejams vēl plašākam pircēju lokam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par klientu augstāk novērtētajiem internetveikaliem dažādās kategorijās šogad atzīti "Rdveikals.lv", "JanisRoze.lv", "lensor.eu", "Barbora.lv", "Douglas.lv", "Weekendshoes.lv", "220.lv" un "drogas.lv".

Šā gada oktobrī digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv " sadarbībā ar "Kantar/TNS" veica pētījumu, lai noskaidrotu pircēju visaugstāk novērtētos Latvijas interneta veikalus. Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstoš respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laika, drošības, reputācijas, preces atgriešanas iespējam, klientu apkalpošanas utt.

Interneta veikali tika vērtēti desmit kategorijās. Elektronikas kategorijā bija izvirzīti "1a.lv", "220.lv" un "Rdveikals.lv". Šī gada patērētāju iecienītākais internetveikals šajā kategorijā, tāpat kā pērn, ir "Rdveikals.lv".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden pirmo reizi «Stockmann» «Trako Dienu» kampaņas piedāvājumus pircējiem Latvijā būs iespējams iegādāties internetā, izmantojot mājaslapu «Crazydays.com». Tiešsaistes veikals darbosies arī Igaunijā un Somijā, kur «Trakās Dienas» norisināsies vienlaicīgi ar Latviju.

Interneta veikalā preces aplūkot un izveidot vēlmju sarakstu mazumtirgotājs piedāvā no trešdienas, 25.septembra, bet veikt pirkumus būs iespējams «Trako Dienu» laikā – no 2.oktobra plkst. 7.00 līdz 7.oktobra plkst. 2.00.

««Trako Dienu» interneta veikals ir nākamais uzņēmuma solis daudzkanālu iepirkšanās vides attīstībā un pirmā reize, kad «Stockmann» Latvijā ienāk interneta veikalu segmentā, tā nodrošinot klientiem iespēju veikt pirkumus ne vien klātienē, bet arī attālināti sev ērtā vietā un laikā,» teic Dace Goldmane, universālveikala «Stockmann» direktore. Digitālā attīstība ir viens no uzņēmuma stratēģiskajiem virzieniem, un šogad jau īstenoti tādi projekti kā jaunas klientu vadības sistēmas «Salesforce» un pasaulē lielākās mobilo maksājumu sistēmas «Alipay» ieviešana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā durvis vēris jauna dizaina koncepta "Rimi Super" formāta veikals Latvijā, informē uzņēmumā.

Veikalā ir pieejams bezmaksas bezvadu interneta pieslēgums, tā nodaļās ir izvietotas vieglāk pamanāmas norādes, paplašināta veikala ieejas zona, pašapkalpošanās kasu zonā uzstādītas ātrākas un modernākas kases, kā arī pieejami ērtāki un vieglāk vadāmi iepirkumu rati.

Lielveikala tirdzniecības platība ir 925 kvadrātmetri un tas nodrošinās 45 jaunas darba vietas.

"Šis ir trīsdesmit ceturtais Rimi Super veikals Latvijā un pirmais Rimi supermārketa formāta veikals Latvijā, kas izveidots saskaņā ar Rimi jauno dizaina konceptu, turklāt pirmais Rimi veikals Liepājā, kurā pieejamas pašapkalpošanās kases. Jaunā koncepta informācijas centra kases zonā ir pieejamas uzkodas un kafija līdzņemšanai, kā arī citas pirmās nepieciešamības preces, lai padarītu iepirkšanās procesu ātrāku un ērtāku," stāsta Rimi Latvia supermārketu formāta direktors Andrejs Akermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Interneta veikals ar preču piegādi līdz durvīm un tagad arī mobilā lietotne ir mūsu krīzes mācības," teic virtuves trauku un piederumu ražotāja "Fissman" Latvijas pārstāvniecības direktore Kristīne Ginķo. Savu piekto 110 kvadrātmetrus plašo veikalu Latvijā ražotājs atver 2.jūnijā tirdzniecības centrā "Origo".

K. Ginķo informē, ka piektā veikala atvēršana uzņēmumam bija plānots solis, kuru vīrusa Covid-19 krīze par diviem mēnešiem piebremzēja, savukārt mobilās lietotnes izstrādi, tieši pretēji - krīzes situācija ir stimulējusi.

"Telpu nomas līgums ar "Origo" tika plānots jau pusgadu iepriekš. Katra jauna veikala atvēršana nozīmē investīcijas, kurām mēs gatavojamies laicīgi. Jaunatvērtā veikala izveidē investēti ap 95 tūkstošiem eiro un tas ir šobrīd plašākais zīmola veikals Latvijā," stāsta "Fissman" vadītāja.

Jaunais veikals tirdzniecības centrā "Origo" tiks atklāts 2.jūnijā. Tur būs pārstāvēti vairāk nekā 2 tūkstoši preču vienību.

"Joprojām pati populārākā prece ir pannas, bet esam novērojuši, ka krīze ir būtiski mainījusi pircēju paradumus, proti, tagad pērk vairāk dārgākās preces, izvēlas rūpīgāk un meklē kvalitāti. Jūtams, ka iedzīvotāji vairāk gatavo mājās, jo audzis pieprasījums pēc piederumiem cepšanai, aksesuāriem, kā arī virtuves nažiem. Šajā pavasarī daudz vairāk tiek pirkti arī termosi un ūdens pudeles. Interesants novērojums, uzkrītoši pieaudzis ir pircēju – vīriešu skaits," stāsta zīmola vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ieguldot 35 miljonus eiro, pabeigta iepirkšanās centra Ozols būvniecība

Zane Atlāce - Bistere, 30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KS Holding nodevis ekspluatācijā lielveikala Galerija Azur vietā izveidotā iepirkšanās centra Ozols būvdarbu otro kārtu, līdz ar to pilnībā pabeidzot būvniecības darbus.

Galvenie centra veikali ir pārtikas lielveikals RIMI, kas jau ir atvērts veikala 1. kārtā kopš jūlija, un būvmateriālu, sadzīves un elektropreču tirgotājs K Senukai, kas durvis vērs drīzumā. Tur atradīsies arī interneta veikala 1a.lv un ksenukai.lv lielākais preču saņemšanas-atgriešanas punkts.

Jau atklātajā lielveikala daļā kopš jūlija beigām strādā pārtikas lielveikals RIMI, ātrās ēdināšanas restorāns Hesburger, aptieka, kā arī citi specializēti mazāki veikali. Pilnībā rekonstruētais iepirkšanās centrs OZOLS piedāvās iepirkšanos 27 100 kvadrātmetru lielā tirdzniecības platībā.

«Apvienojot mājsaimniecības preču un būvmateriālu klāstu ar pārtikas un ikdienā nepieciešamāko lietu iegādi zem viena jumta, piedāvāsim samērā aizņemtajam pircējam ne tikai visplašāko preču izvēli, bet arī tradicionālas un inovatīvas iepirkšanās formas, piemēram, internetveikalu preču izņemšanas vietas u.c. risinājumus privātajiem un biznesa klientiem. K Senukai jaunā koncepta veikals būs progresīvākais visās Baltijas valstīs,» norāda iepirkšanās centra vadītāja Ilze Brazeviča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Atvērti Asko un Sotka interneta veikali Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Somijā un Igaunijā lielākajām interjera preču tirdzniecības ķēdēm Indoor Group AS Latvijā ir atvērusi divus mēbeļu interneta veikalus - "Asko" un "Sotka".

Līdz ar to abi zīmoli pēc vairāk nekā 10 gadu pārtraukuma ir atgriezušies Latvijā, piedāvājot mēbeles un interjera priekšmetus.

"Latvijā aktīvi strādājām jau iepriekš, un līdz 2010. gadam mums šeit bija vairāki veikali. Atsauksmes un tirgus analīze parādīja, ka Latvijas tirgū Asko un Sotka produkcijai joprojām ir pieprasījums. Atverot interneta veikalus, mēs izskatām arī citas tirdzniecības organizācijas iespējas, jo īpaši tirdzniecības centros Rīgas reģionā," atzina Indoor Group AS valdes priekšsēdētājs Karijs Forstens (Kari Forssten), kurš atbild par uzņēmuma komercdarbību Baltijas valstīs.

"Interjera preču pircējs parasti ir apzinīgs patērētājs, kurš vēlas uzmanīgi salīdzināt cenas un preces, pirms veikt pirkumu. Tādēļ interneta veikala nozīmi šodien nekādā gadījumā nevar ignorēt," uzsvēra Indoor Group AS pārdošanas un mārketinga vadītājs Andress Nemme (Andres Nõmme).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki, kuri pārtikas iegādi internetā sākotnēji veica piespiedu kārtā, ir novērtējuši komfortu un arī turpmāk kaut kādā mērā izmantos interneta veikalu pakalpojumus, tomēr kopumā interese ir mazinājusies, biznesa portālam db.lv apliecināja tirdzniecības uzņēmumi.

"Kopš valstī tika izsludināta ārkārtējā situācija, jutām ievērojami lielāku interesi par mūsu pakalpojumu – pieprasījums palielinājās līdz pat četrām reizēm. Jau pirmajā ārkārtējās situācijas dienā, 12. martā, mūsu serverim bija pārslodze, tādēļ, ņemot vērā augsto pieprasījumu, mēs palielinājām darbinieku skaitu, būtiski palielinot gan komplektētāju, gan kurjeru skaitu. Šobrīd situācija ir stabilizējusies, kā arī ir sākusies vasara, kas interneta pārtikas veikaliem tiek uzskatīta par nesezonu, jo cilvēki dodas atvaļinājumos, ārpus Rīgas un pēc straujā pieprasījuma kāpuma vērojams lēzens kritums," stāstīja interneta veikala "Barbora.lv" pārstāve Jekaterina Pukinska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas un sadzīves preču mazumtirdzniecības veikalu tīkla AS «Drogas» apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 77,039 miljonus eiro, kas bija par 4,2% jeb 3,087 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pieaugusi straujāk - par 24,5% jeb 2,601 miljonu eiro, sasniedzot 13,238 miljonus eiro.

AS «Drogas» apgrozījuma pieaugumu skaidro ar papildu aktivitātēm veikalu tīklā, jauna koncepta veikalu rekonstruēšanu, klientu lojalitātes stiprināšanu un jaunu klientu piesaisti, sacīts gada pārskatā. Uzņēmuma ienākumi no kosmētikas, higiēnas un mājsaimniecības preču tirgošanas pērn veidoja 74,512 miljonus eiro, savukārt ienākumi no displeju izvietošanas, logu platības nomas un dalības mārketinga aktivitātēs veidoja 2,528 miljonus eiro.

Mazumtirgotājs pagājušajā gadā veica ievērojamus rekonstrukcijas darbus un vēra durvis pieciem jauna koncepta veikaliem Rīgā. «Izstrādājot jauno veikala konceptu, tika ņemtas vērā mūsu klientu vēlmes un ierosinājumi,» sacīts AS «Drogas gada pārskatā. 2018. gada beigās Latvijā bija 88 «Drogas» veikali. Pērn arī izveidots «Drogas» interneta veikals, kuru šogad plānots attīstīt un pilnveidot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā plāno ienākt Krievijas zemo cenu veikalu tīkls «Svetofor», kas apvieno 885 noliktavas tipa veikalus pašā Krievijā, kā arī Baltkrievijā, Vācijā un Rumānijā, vēsta laikraksts «Kommersant».

Krasnojarskā dibinātais veikalu tīkls, kas piedāvā preces par 20-30% lētāk nekā konkurenti, Eiropā darbojas ar zīmolu «Mere» un domājams, tā varētu saukties arī šā tīkla veikali Lietuvā, bet avīzes uzrunātie eksperti «Svetofor» izredzes Baltijā vērtē diezgan skeptiski.

Baltkrievijā bāzētā personāla atlases kompānija «HR Business Alliance» publicējusi sludinājumu, ka aicina darbā speciālistus, kam jāatrod veikaliem piemērotas telpas dažādās Lietuvas pilsētās, bet šobrīd nav konkrēti zināms, par kurām pilsētām ir runa.

Kā norāda kompānijas «Jos De Vries The Retail Company» konsultante Irina Bolotova, šā tīkla veikali atgādina «parastas noliktavu telpas ar minimālu remontu un ne īpaši labu aprīkojumu» un tajos tiek tirgota lēta mazpazīstamu zīmolu produkcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žāvētu augļu un auzu pārslu batoniņu ražotājs SIA "apedd", rūpēs pret dabu un cilvēkiem, piedāvā iegādāties veselīgo našķi ilgtspējīgā papīra iepakojumā.

Uzņēmumu Covid-19 krīzes sākumā dibināja draugi Alda Lūse, Matīss Dunkers un Paula Kalniņa, kas ir arī uzņēmuma dvēsele, batoniņu garšu ģeneratore un ideju realizētāja. Viņa ir vegāns un ik dienu saskaras ar to, ka tirgū ir mazs piedāvājums veselīgai produkcijai vegāniem, īpaši našķiem, tādēļ vēlējās radīt pati savus našķus un piedāvāt tos citiem, kuriem arī rūp un interesē tas, ko viņi patērē. Tāpat viņa ir arī "apedd" finanšu projektu vadītāja, seko līdzi uzņēmuma naudas plūsmai un, sadarbojoties ar Kurzemes Biznesa inkubatoru, kopīgi kārto uzņēmuma grāmatvedību.

A.Lūse ir "apedd" pārdošanas projektu vadītāja, veido saturu un tēlu uzņēmuma profilam sociālajos tīklos un interneta veikalam, kā arī raksta blogu par uzņēmumam svarīgām un aktuālām tēmām. Savukārt, M. Dunkers uzņēmumā pilda projektu vadītāja funkciju. Pašlaik viņš risina jautājumu par ražošanas telpu paplašināšanu un ražošanas automatizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai stiprinātu līdera pozīcijas un palielinātu savu tirgus daļu Latvijā, interneta veikals 1a.lv izvērsīs sadzīves tehnikas un būvniecības preču pārdošanu, informē uzņēmumā.

«Viena mūsu prioritātēm šogad ir sadzīves tehnikas un būvniecības preču sortimenta paplašināšana, un līdz ar to arī pārdošanas apjomu palielināšana. E-komercijā tās ir īpaši izaicinošas kategorijas gan uzglabāšanas, gan piegādes risinājumu dēļ, kuru izmaksas pieaug līdz ar atalgojuma un degvielas cenu kāpumu Latvijā. Tāpēc, lai klientiem sniegtu iespēju izvēlēties sev ērtāko un izmaksu ziņā piemērotāko piegādes veidu, turpinām attīstīt un pilnveidot jau šobrīd plašāko preču saņemšanas-atgriešanas punktu tīklu Latvijā. Jaunais punkts tirdzniecības centrā «Ozols» jau pirmajās dienās ir kļuvis ļoti pieprasīts. Šajā nedēļas nogalē tā bija otra pieprasītākā preču saņemšanas vieta, atpaliekot tikai no mūsu pirmā, klientiem ierastākā punkta Mūkusalas ielas birojā,» stāsta interneta veikala «1a.lv» valdes loceklis Ģirts Siliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Barbora.lv piedāvā pasūtīt produktus internetā arī Latgalē

Lelde Petrāne, 08.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un sadzīves preču interneta veikals "Barbora.lv" kļuvis pieejams arī Latgales iedzīvotājiem.

"Barbora.lv" atver pirkumu saņemšanas punktus Daugavpilī, Balvos, Jēkabpilī, Līvānos, Ludzā, Preiļos, Rēzeknē un Dagdā, nodrošinot pārtikas iegādi internetā arī Latvijas reģionu iedzīvotājiem.

Piedāvāt attālinātas preču pasūtīšanas pakalpojumus reģionos "Barbora.lv" plānojusi jau ilgāku laiku, un pēdējo nedēļu notikumi saistībā ar koronavīrusu un izsludināto ārkārtas situāciju valstī ir pasteidzinājuši šo idejas īstenošanu.

Attīstību reģionos "Barbora.lv" veic ciešā sadarbībā ar mazumtirdzniecības tīklu "Maxima".

Latgalē produktu saņemšanas punkti atrodas – Daugavpilī – Strādnieku ielā 103 ("Maxima X" veikalā), Balvos – Bērzpils ielā 15 ("Maxima X" veikalā), Jēkabpilī – Brīvības ielā 108 ("Maxima XX" veikalā), Līvānos – Domes ielā 4 ("Maxima XX" veikalā), Ludzā – Latgales ielā 61 ("Maxima X" veikalā), Preiļos ­– Rēzeknes ielā 4A ("Maxima X" veikalā), Rēzeknē – Atbrīvošanas alejā 141 ("Maxima XX" veikalā), Dagdā – Daugavpils ielā 8A ("Maxima X" veikalā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā laikā pārveidoti desmit un atvērti divi jauni skaistumkopšanas, mājsaimniecības un higiēnas preču mazumtirdzniecības uzņēmuma AS "Drogas" veikali, kuru dizains veidots atbilstoši jaunajai koncepcijai.

Aizvadītā gada beigās Latvijā kopumā darbojās 20 jaunās koncepcijas "Drogas" veikali. "Veikalu rekonstrukcija un jaunās koncepcijas ieviešana ir vērienīgs projekts, kuru sākām 2017. gada nogalē, rekonstruējot "Drogas" veikalu tirdzniecības centrā "Galerija Centrs". Veikalu rekonstrukciju turpināsim arī 2020. gadā, arvien palielinot jaunās koncepcijas veikalu skaitu," stāsta Ilze Kirstuka-Ščeglova, AS "Drogas" Mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore.

Ejot līdzi laikam un sekojot aktuālākajām tendencēm digitālajā jomā, 2019. gadā īpaša uzmanība pievērsta e-veikala Drogas.lv attīstībai. "Interneta veikals, kas darbojas paralēli reālajām tirdzniecības vietām, jau kļuvis par pašsaprotamu uzņēmuma sastāvdaļu un ērtu platformu, kur iepirkties. Arī šajā jomā esam ņēmuši vērā mūsu klientu ieteikumus un vēlmes, lai iepirkšanās e-veikalā būtu maksimāli ērta visos tās posmos - no preču izvēles līdz piegādei. Prieks, ka klienti ir to novērtējuši - Drogas.lv nupat atzīts par 2019. gada labāko interneta veikalu skaistumkopšanas kategorijā," norāda I. Kirstuka-Ščeglova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties apstākļiem ārkārtējās situācijas laikā, pārtikas un sadzīves preču interneta veikals "Barbora.lv" nedēļas laikā atvēris 33 produktu saņemšanas punktus "Maxima" veikalos visos Latvijas reģionos – Rīgā, Vidzemē, Zemgalē, Kurzemē un Latgalē.

Tādējādi produktu iegāde internetā tagad pieejama visā Latvijā.

Vienlaikus tirgū sevi pieteicis jauns pārtikas veikals internetā "Deliv.lv", kura mērķis ir mest izaicinājumu lielajiem spēlētājiem, kļūstot par vienu no šobrīd diviem piegādātājiem Latvijā, kas pārtiku nogādā ne tikai pie pircējiem Rīgā, bet arī Latvijas novados.

"Mūsu nākotnes plānos bija darbības izvēršana ārpus Rīgas un tās apkārtnes reģioniem, bet, ņemot vērā izsludināto ārkārtējo situāciju valstī, mēs pieņēmām lēmumu, ka droša un ērta pirkumu saņemšana Latvijas reģionu iedzīvotājiem jānodrošina pēc iespējas ātrāk. Kopā ar sadarbības partneriem mēs izstrādājām plānu, kā paaugstinātas dinamikas apstākļos nedēļas laikā varam padarīt e-tirdzniecību pieejamu Latvijas reģionos. Šobrīd esam atvēruši 33 produktu saņemšanas punktus visā Latvijā," skaidro Sanita Bērziņa, interneta veikala "Barbora.lv" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Mazumtirdzniecība piedzīvo pārmaiņas, platības pieaug

Iveta Ardava, CBRE Baltics nomas projektu vadītāja, 08.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 mazumtirdzniecībā izraisīja globālu patērētāju plūsmas pārrāvumu uz fiziskajām tirdzniecības vietām. Arī pircēju tēriņi kļuva piesardzīgāki un pirkumi atlikti uz vēlāku laiku.

Pārmaiņas, ar kurām saskārās mazumtirdzniecība vēl pirms Covid-19, bija ļoti izaicinošas, galvenokārt pieaugošās tiešsaistes tirdzniecības popularitātes dēļ. Viedokļi par fizisko veikalu un tirdzniecības centru lomu nākotnē bieži mēdz būt pesimistiski. Vispopulārākie ir virsraksti par tirdzniecības centru apokalipsi un norietu. Tehnoloģiju attīstības un Covid-19 dēļ līdzīgi norieta scenāriji tiek paredzēti ne tikai tirdzniecības, bet arī biroju telpām - mēs strādāsim mājās, bet preces un pakalpojumus iegādāsimies internetā. Nenoliedzot acīmredzamās iepirkšanās paradumu un telpu lietošanas pārmaiņas, kas aizsākās jau labu laiku atpakaļ, ir būtiski esošās norises analizēt ar lielāku laika distanci, ņemot vērā nozares datus un tirgu ietekmējošo dalībnieku plāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc astoņu gadu pastāvēšanas pēdējo darbdienu aizvada itāļu apavu veikals "Lilimill" Blaumaņa ielā, Rīgā - no 22.aprīļa uz nenoteiktu laiku tas būs slēgts, informē veikala īpašnieks Jurģis Grāvītis.

"Veikalu ietekmēja ārkārtas situācija, telpu īres izmaksas - īpašnieks negribēja vai nesaprata, ka viņš pelna no tā, ka mēs pelnam un tad visi kopā pelna, vai arī rada ienākumus. Tas droši vien bija galvenais, jo īres maksa veido lielāko daļu izmaksu šādam veikalam. Netika panākta vienošanās, kā arī visa šā brīža pirktspēja un diezgan lielā neskaidrība lika par to padomāt un pieņemt šādu lēmumu," skaidro J.Grāvītis.

Viņš norāda, ka namsaimnieki šobrīd nav gatavi samazināt īres maksas, ir šaubīgi un nogaidoši par turpmāko. "Mēs neviens nezinām, cik ilgi tas turpināsies. Ejot pa ielu, redzam, ka daudzas telpas ir ciet, bet tajā pašā laikā sludinājumi neparādās," komentē J.Grāvītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-komercijas tirgus dalībnieks Baltijas valstīs "Pigu Grupa", kurā iekļaujas arī Latvijā strādājošais interneta veikals 220.lv, turpinot pērn uzsākto miljona eiro vērto loģistikas efektivizācijas projektu, ievieš jaunu pakalpojumu, kas paredz preces saņemšanu vienu stundu pēc tās pasūtīšanas.

"Pērn klātienes "Pigu Grupas" veikalos tika novērots augošs pieprasījums noteiktām preču kategorijām, kas motivēja domāt par piegādes optimizāciju un efektivitātes uzlabošanu. Sekojot klientu vajadzībām, nolēmām ieviest jaunu pakalpojumu - preču iegādi no jebkuras vietas, nodrošinot to saņemšanu pēc 60 minūtēm zīmola klātienes veikalos," informē 220.lv tiešsaistes tirdzniecības platformas marketplace vadītājs Raimondas Žilēnas.

Viņš piebilst, ka jaunais pakalpojums nodrošina preces saņemšanu pēc stundas, ja interneta veikalā prece uzrāda vairāk nekā vienu vienību un klients ir saņēmis pirkuma apstiprinājumu. Tāpat arī pirms došanās pēc preces jāņem vērā veikalu darba laiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas sabiedrība nav gatava alkohola tirdzniecībai internetā

Biznesa augstskolas Turība studiju programmas «Mārketings un tirdzniecības vadība» direktore Iveta Liniņa, 26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, ar kuriem paredzēts atļaut alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību internetā. Paredzēts, ka izmaiņas stāsies spēkā 2020. gada 1. janvārī. Lai gan praktiski visā Eiropas Savienībā ir atļauts iegādāties alkoholiskos dzērienus internetā, Latvijas sabiedrība tam vēl nav gatava.

Statistika atkarību un alkohola patēriņa jomā liecina, ka mums nopietni jāstrādā pie sabiedrības, īpaši jauniešu, izglītošanas, mainot alkohola lietošanas paradumus. Atvieglojot alkohola iegādi, situāciju tikai pasliktināsim.

Radošums likumu apiešanā

Šobrīd Latvijā pastāv vairāki ierobežojumi alkohola tirdzniecības jomā - aizliegums pārdot alkoholiskos dzērienus nepilngadīgām personām, aizliegums alkoholiskos dzērienus pārdot laika posmā no 22:00 - 8:00 u.tml. Neraugoties uz to, esam radoša nācija un daļa sabiedrības ir atradusi veidus, kā apiet likumus. Gandrīz ikviens no mums ir dzirdējis par kādu nelielu veikaliņu tuvējā rajonā, kur pārdevēja nepajautās personu apliecinošu dokumentu, vai arī, pamatojoties uz to, ka veikals ir arī kafejnīca, pēc 22.00 ir iespējams iegādāties alkoholu, tiesa gan – atvērtā pudelē. Tur, protams, liels radošums nav nepieciešams – paņemam korķīti līdzi no mājām un kārotais produkts iegādāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Pigu Grupas platformai pievienojušās jau 1100 kompānijas

Anda Asere, 30.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar tiešsaistes tirdzniecības platformas "marketplace" ieviešanu "Pigu Grupas" internetveikalu sortiments paplašinās par desmit tūkstošiem vienību mēnesī.

"Dažu mēnešu laikā kopš darbojas "marketplace", reģistrācijas procesu pilnībā ir veikušas vairāk nekā 1100 kompānijas no visām trim Baltijas valstīm. Lietuvā ir lielākais tirgus, tāpēc vairāk nekā puse pieteikumu veido Lietuvas uzņēmēji, savukārt otru daļu veido pieteikumi no Latvijas un Igaunijas. Aptuveni 50 tirgotāji jau ir uzsākuši pārdot savas preces interneta veikalā 220.lv, tāpēc paredzam, ka dažu gadu laikā tirgotāju skaits visās trīs valstīs pārsniegs divus tūkstošus," teic Daiņus Ļuļis (Dainius Liulys), "Pigu Grupas" izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkla “Biotēka” īpašnieks SIA “Cintamani Baltic”, kas paralēli nodarbojas arī ar eko preču vairumtirdzniecību, 2019.gadā palielinājis apgrozījumu par aptuveni 8%.

SIA “Cintamani Baltic” vadība teic, ka tas galvenokārt saistīts ar realizācijas palielinājumu mazumtirdzniecībā. Labus rezultātus 2019.gadā uzrādījis arī interneta veikals bio.lv, pērn palielinot savu apgrozījumu par 15%.

Iesniegtais gada pārskats rāda, ka aizvadītajā gadā ekoloģisko preču tirgotājs SIA “Cintamani Baltic” apgrozījis 3,94 milj.EUR, pēc nodokļu nomaksas nopelnot 264,69 tūkst.EUR.

2020.gadam SIA “Cintamani Baltic” izvirzījis mērķus paplašināt piedāvāto preču klāstu un veicināt realizācijas apjomu gan “Biotēka” veikalos, gan ieviešot jaunu interneta veikala platformu un sadarbojoties ar lielveikalu tīkliem. Tiesa, koronavīrusa Covid-19 ierobežojošo pasākumu ietekmē arī SIA “Cintamani Baltic” novērojusi realizācijas apjomu samazinājumu – vislielākais kritums novērots aprīlī (-26,5%, salīdzinājumā ar 2019.gada aprīli).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs "IKEA" atvēris internetveikalu Latvijā, apstiprināja kompānijas pārstāvji.

"IKEA" pārstāvji skaidroja, ka līdz šim Latvijā iedzīvotājiem bija iespēja internetā apskatīt veikala piedāvājumu, taču preču iegāde bija jāveic klātienē. Savukārt tagad "IKEA" iedzīvotājiem piedāvā preci pasūtīt internetā.

Vienlaikus "IKEA" pārstāvji atzīmēja, ka patlaban internetveikalu var izmantot tikai "IKEA Family" klientu kartes turētāji.

Lai iegādātos "IKEA" preses internetā, klientam nepieciešams izveidot kontu tīmekļa vietnē "www.ikea.lv". Klientiem būs iespēja izvēlēties, vai iegādātās preces saņemt veikalā, vai ar arī piegādi, kas gan būs par papildu maksu.

"IKEA" pārvaldītāja Latvijā SIA "Paul Mason Properties" apgrozījums pirmajā pilnajā darbības gadā, kas ilga no 2018.gada 1.septembra līdz 2019.gada 31.augustam, bija 81,928 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa sasniedza 10,371 miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru