Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Marketplace produktu izvēle ir plašāka, salīdzinot ar specializētajiem tiešsaistes mazumtirgotājiem. Kopš 2014. gada marketplace skaits internetā ir strauji audzis. Jau 1995. gadā tika izveidots "Amazon", kas sāka savu darbību kā tiešsaistes grāmatu mazumtirgotājs, bet pašlaik ir kļuvusi par lielāko tiešsaistes platformu ar astoņām filiālēm visā pasaulē. Tajā pašā gadā ASV arī tika izveidota tiešsaistes izsoļu vietne - "eBay", kuru arī formāli var uzskatīt par marketplace, jo ​​šis tiešsaistes resurss dod iespēju fiziskām un juridiskām personām pārdot savas preces. Vienīgi atšķirībā no citiem marketplace, "eBay" preču vērtība tiek noteikta pēc izsoles principa.

1996. gadā Hiroshi Mikitani Japānā nodibināja "Rakuten" tiešsaistes veikalu un 1997. gadā mazumtirgotājiem deva iespēju izveidot savas tīmekļa vietnes, pamatojoties uz viņa tiešsaistes veikalu. 1999. gadā Ķīnā uzsāka darbu Džeka Ma izveidotais tiešsaistes resurss "Alibaba", kas kļuvis par lielāko marketplace ar kapitalizāciju 441 miljards ASV dolāru (2018. gada 4. ceturkšņa dati).

Neatkarīgi no marketplace lieluma, apmeklētāji dažādos interneta veikalos var salīdzināt preču cenas, iegūt informāciju par dažādu piegādātāju preču piegādes laiku utt. Bieži vien tieši lielās tiešsaistes platformās ir ērtāk meklēt un pasūtīt produktus nekā tas izdarāms atsevišķās tiešsaistes veikalu vietnēs. Lielas vietnes parasti arī atbalsta visas preču apmaksas metodes un ļauj atgriezt naudu, ja preces bijušas nekvalitatīvas.

Marketplace priekšrocības - pastāvīga mērķauditorijas plūsma, ņemot vērā platformas popularitāti; iespēja paplašināt pārdošanas robežas; zemākas reklāmas izmaksas; ātra darba uzsākšana; nav nepieciešams pašam izveidot un reklamēt resursus.

Savukārt pie būtiskākiem marketplace trūkumiem pieder: augsts konkurences līmenis, atkarība no piedāvātā servisa noteikumiem, mazākas iespējas sazināties ar potenciālo klientu, klientu lojalitātes problēmas, izmantojot akcijas un īpašos piedāvājumus. Starp marketplace trūkumiem var atzīmēt arī lielo platformu nepietiekamu elastību. Lielajām vietnēm ir izdevīgi pārdot populāras preces, taču mazie tiešsaistes veikali un pakalpojumi šajā vietnē ne vienmēr ir pieejami.

Vienlaikus daudziem maziem veikaliem ir savas vietnes un grupas sociālajos tīklos, tāpēc nepieciešamības gadījumā var atrast konkrētās preces un pakalpojumus.

Ātru jaunu marketplace rašanos var kavēt augsts slieksnis ienākšanai konkrētajā biznesā. Lai izveidotu augstas kvalitātes marketplace, nepieciešami lieli ieguldījumi - gan tehniskos risinājumos (serveri, izstrādes komanda), gan mārketingā (partneru un piegādātāju atrašanā, trafika piesaistīšanā). Tāpēc kvalitatīvus marketplace spēj piedāvāt tikai lieli uzņēmumi, kas ne vienmēr veicina konkurences attīstību.

Eiropas pārrobežu e-komercijas (Cross-Border Commerce Europe) platforma ir apkopojusi pārrobežu tirgus dalībnieku rādītājus Eiropā. To kopējais apgrozījums 2018. gadā sasniedza 9 miljardus eiro, kas ir 21% no kopējā pārrobežu tirdzniecības apjoma Eiropā. Kopumā Eiropas pārrobežu e-komercija 2018. gadā sasniedza 95 miljardus eiro: 55% bija Eiropas vietnes (52 miljardi eiro), bet 45% - mazumtirgotāji ārpus Eiropas Savienības. Saskaņā ar sākotnējām 2019. gada e-komercijas tirgus ieņēmumu aplēsēm Eiropā plānots iegūt 363 miljardus ASV dolāru un plānotais pieaugums, salīdzinot ar 2018. gadu, ir 7,3%. Pēc ekspertu domām, līdz 2022. gadam Eiropas e-komercijas tirgus apjoms sasniegs 481 miljardu ASV dolāru.

Lielākais e-komercijas tirgus apjoms balstās uz trim Eiropas valstīm: Lielbritāniju, Vāciju un Franciju, bet strauji attīstās arī Austrumeiropas valstis. Eiropā plašu popularitāti ir ieguvušas vairākas jaunas tiešsaistes platformas.

"Allegro" ir lielākais Polijas marketplace, kas atrodas Eiropā un ieņem piekto vietu pēc tiešsaistes apmeklētāju skaita. Tam ir 13 miljoni aktīvo lietotāju. Vienīgais šķērslis ārvalstu preču pārdevējiem ir valoda, jo tā darbojas tikai poļu valodā, tāpēc produktu saraksti un klientu atbalsts ir jālokalizē. "Allegro" tiek pozicionēts kā lielākais iepirkšanās centrs Polijā.

"ASOS" ir viens no lielākajiem modes tiešsaistes veikaliem pasaulē ar vietnēm Lielbritānijā, Eiropā, ASV un Austrālijā. Uzņēmuma mērķauditorija ir jauni pārdevēji. Konkrētais marketplace tika izveidots, pamanot pieaugošo tendenci izvēlēties jaunu dizaineru un modes mākslinieku apģērbus. "ASOS" pārdod vairāk nekā 80 000 preču gadā. Tā piegādā preces vairāk nekā 140 valstīm no izplatīšanas centriem Lielbritānijā, ASV, Eiropā un Ķīnā. 2017. gadā "Asos.com" nopelnīja gandrīz 2 miljardus mārciņu un kļuva par vadošo tiešsaistes apģērbu vietni Lielbritānijā. Kopš 2018. gada marta tā piedāvā arī ar savu mobilo lietotni, kurai ir jau 10 miljoni lejupielāžu.

"Cdiscount" ir Francijas marketplace, kurā darbojas apmēram 8,6 miljoni aktīvu klientu mēnesī un ir 19 miljoni unikālo apmeklētāju. Tā pārdod savus produktus 40 dažādās kategorijās vairāk nekā par 1 miljardu eiro gadā. "Cdiscount" pieaugošā pārrobežu ekspansija ir novedusi pie tā, ka gada laikā neto apgrozījums palielinājās par 15 %. 2018. gada otrajā ceturksnī "Cdiscount" klienti veica 5,8 miljonus pasūtījumu. Pašlaik "Cdiscount" ir 10 000 tirgotāju.

"Flubit" ir lielākais Lielbritānijas marketplace. Katalogā ir vairāk nekā 70 miljoni preču dažādās kategorijās. Tas sevi pozicionē kā tiešu "Amazon" konkurentu. Pašlaik tam ir 1500 Lielbritānijas un Īrijas pārdevēju. 2017. gada novembrī "Flubit" ieņēma 10. vietu vērtīgāko e-komercijas uzņēmumu reitingā, kurus atbalsta Eiropas riska kapitāls, un 2. vietu Lielbritānijā. 2018. gadā "Flubit.com" iegādājās plaši pazīstamais blockchain tehnoloģiju uzņēmums "MonetaryUnit". Saskaņā ar ziņojumu darījuma laikā "Flubit.com" kļuva par lielāko marketplace pasaulē, kas spēj pieņemt maksājumus kriptovalūtās.

"Fruugo" ir Lielbritānijā reģistrēts marketplace, kas ir pieejams 32 valstīs, un tam ir vairāk nekā 25 miljoni aktīvo lietotāju. Pārdevēji reģistrējas vienreiz, lai veiktu pārdošanu visos pieejamos produkta portfeļa tirgos. Vietne atbalsta 22 valūtas un 17 valodas. "Fruugo" tirgus sadarbojas ar simtiem mazumtirgotāju bez maksas un piedāvā viņiem tulkošanas, klientu apkalpošanas, mārketinga un valūtas maiņas pakalpojumus. Mazumtirgotājam ir tikai jāizpilda pasūtījums. Salīdzinot ar Eiropas konkurentiem, "Fruugo" ir samērā jauns, taču tuvākajos gados, pēc nozares ekspertu viedokļa, to sagaida 200% izaugsme.

"OnBuy" atrodas Lielbritānijā un darbojas 36 valstīs. Tā tiek pozicionēta kā alternatīva "Amazon". "OnBuy" piedāvā 300 000 tiešsaistes preces plašā diapazonā, ieskaitot grāmatas, DVD, drēbes, mēbeles, plaša patēriņa elektroniku un rotaļlietas. Tirdzniecības platforma tika izveidota 2017. gada novembrī, un sešu mēnešu laikā tā sasniedza miljonu "dzīvu" preču.

"OTTO" - ir otrs lielākais mazumtirdzniecības tiešsaistes veikals Vācijā un pretendē, lai tiktu uzskatīts par lielāko tiešsaistes veikalu, kas pārdod modes un dzīvesstila preces. Sākotnēji tas darbojās kā bezsaistes (offline) zīmols, bet tagad 90% preču tiek pārdotas internetā. Ir arī tirdzniecības platforma, kurā tas pats pārdod preces un ļauj tās pārdot trešajām personām. Uzņēmumam ir 9 miljoni aktīvo klientu, un tas aptver 45% no visām Vācijas mājsaimniecībām. "OTTO" pārdevējiem nodrošina vislielākās e-komercijas iespējas Vācijā aiz "Amazon".

Marketplace izaugsmi nosaka tas, ka aptuveni 50% no apgrozījuma veido pārdošanas apjomi no trešajām personām. Paredzams, ka šī daļa turpinās pieaugt. Vietējie ES marketplace meklēs izaugsmes iespējas, izmantojot piekļuvi citiem tirgiem. Paredzama jaunu tirgus nišu parādīšanās, piemēram, preces mūziķiem un māksliniekiem, amatniekiem un kolekcionāriem, preces interjera dizaineriem, mājas aksesuāri un mēbeles, multimediju preces, tautas amatniecības preces utt.

Vienlaikus izskan kritika par marketplace darba uzsākšanu nozarēs, kurās vietējie pakalpojumu sniedzēji nevar konkurēt ar ārvalstu tirgiem. Tiek kritizēts arī tas, ka likumi un noteikumi, kas regulē tiešsaistes platformu darbību, nav pietiekoši labi izstrādāti. Tā rezultātā pastāv neatbilstība starp marketplace un trešo personu atbildību. Pēdējos gados izskan arī kritika par patērētāju tiesību neievērošanu tiešsaistes platformās un marketplace.

Neraugoties uz to, marketplace biznesa modelis nav pavisam jauns biznesa modeļa risinājums. Marketplace ienesīgumu un biznesa efektivitāti ir pierādījuši daudzi pazīstami uzņēmumi – pakalpojumu joma ("DogVacay", "Booking.com", "Airbnb"), preces ("AliExpress"), informācija ("HeadHunter"), investīcijas ("CircleUp", "Kickstarter").

Marketplace palīdz tirgotājiem īsā laikā sasniegt panākumus, salīdzinot, piemēram, ar tradicionālajiem veikaliem. Pastāv plašas iespējas to attīstīt, pārejot no vietēja līmeņa uz globālu, kā arī to var pielietot gandrīz ikvienā jomā – mājražotāju preces, dzīvokļu vai automašīnu izīrēšana, hobiju lietas utt. Vienlaikus nav nepieciešamība atvērt savu e-veikalu, investēt tajā resursus un ieguldīt lielu darbu pircēju piesaistē, jo ir iespēja saņemt nepārtrauktu piekļuvi pircēju plūsmai konkrētajā platformā.

Tas var kalpot kā stimuls mazā un vidējā biznesa attīstīšanai. Marketplace platforma ne tikai piedāvā iespēju darboties tiešsaistes veikalos, bet arī nodrošina mārketinga atbalstu, labi attīstītu norēķinu un preču piegādes infrastruktūru, kas klientiem veido pozitīvu iepirkšanās pieredzi.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

220.lv uzsāk grāmatu tirdzniecību 

Līdz ar "220.lv" attīstīto tirdzniecības platformu "marketplace" un noslēgto sadarbību ar grāmatnīcu...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 7. augustā tiek atklāts jauns PEPCO tīkla veikals. Trijos gados pēc ienākšanas Baltijas tirgū zemo cenu apģērbu un bērnu preču veikalu tīklā PEPCO būs 102 veikali, tomēr šajās valstīs zīmols saredz izaugsmi un plāno turpmāku attīstību, meklējot sadarbības partnerus arī mazajās pilsētās.

Par veikalu tīkla un reizē zīmola PEPCO attīstības plāniem Baltijā Dienas Bizness izjautāja starptautiskā uzņēmuma Baltijas operāciju vadītāju Aleksandru Čikaidzi.

Pastāstiet par PEPCO veikalu tīklu! Cik valstīs jūs tirgojat savu produkciju?

Patlaban esam pārstāvēti 11 valstīs. Tās ir trīs Baltijas valstis, Polija, Čehija, Slovākija, Ungārija, Horvātija, Slovēnija, Rumānija un Bulgārija. Veikalus grasāmies atvērt Itālijā un Serbijā.

Cik ilgi strādājat Baltijā?

Pirmo veikalu Baltijas valstīs mēs atklājām Lietuvā – Marijampolē. Tas notika 2017. gada 1. decembrī. Pirmais PEPCO veikals Igaunijā tika atvērts 2018. gada 8. jūnijā. Pēc būtības vēl nav pagājuši pat trīs gadi, kad sākām strādāt tieši Baltijas valstīs. Latvijā pirmo veikalu atvērām 2018. gada 23. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pirms dažiem gadiem juvelierizstrādājumu pirkšana internetā un saņemšana pakomātā vai ar kurjeru būtu bijis pārsteigums daudziem, tad tagad to iegāde ir viegla un ērta pat neizejot no mājām. Mūsdienu e-komercijas dalībnieki nodrošina saviem klientiem iespējami labāko, patīkamāko un drošāko pieredzi, tāpēc juvelierizstrādājumi internetā ir pieejami vien ar dažiem klikšķiem no jebkuras vietas pasaulē, kur pieejams interneta savienojums. Kā iegādāties rotaslietas droši, lasi turpinājumā!

Kā pārbaudīt, vai juvelierizstrādājumu internetveikals ir drošs?

Lai iepirktos internetā, ir jābūt uzmanīgam un, pirms veikt tajā pasūtījumu, jāizdara priekšizpēte par konkrēto internetveikalu. Pārbaudi šīs lietas, lai pārliecinātos par drošību un izvairītos no nepatīkamām situācijām:

● SSL sertifikāts – tas ir digitāls drošības sertifikāts, kas ir nepieciešams droša, šifrēta savienojuma nodibināšanai, nodrošinot, ka apmeklētāja datus nevar pārtvert un nolasīt kāds cits. Sertifikāta esamība ir jāpārbauda pirms veikt reģistrēšanos vai iepirkšanos jebkurā internetveikalā. To var izdarīt apskatot, vai mājaslapas adreses sākumdaļa ir mainījusies no http:// uz https://. Par to, ka mājaslapa ir droša un šifrēta, liecina arī atslēgas slēdzenes simbols mājaslapas rīkjoslā pirms adreses nosaukuma;

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Pārcel veikalu uz internetu? Kas Tev jāzina

Katrīne Pļaviņa, ZAB "VILGERTS" zvērināta advokāte, 21.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, Tava komanda jau sen apsver iespēju atvērt interneta veikalu. Iespējams, Tu to dari tikai tagad, jo ceri tā pārdzīvot Covid-19 pandēmiju. Lai arī cik ātri pieņēmi lēmumu par tirdzniecības pārcelšanu uz internetu, visticamāk, apsvēri pēc iespējas ātrāk palaist savu lapu vai parakstīt līgumu ar kādu no e-komercijas platformām.

Mēs ceram, ka Tev izdosies un interneta veikals kļūs par vēl vienu stabilu ienākumu avotu post-Covid pasaulē. Lai tas tā būtu, pārbaudi, vai veikala ieviešanas laikā neko neesi piemirsis.

1. Sargā savu preču zīmi un ievēro citu tiesības

Atceries reģistrēt sava interneta veikala zīmolu kā preču zīmi. Padomus reģistrācijai atradīsi, klikšķinot šeit. Ja veikals būs sekmīgs un kļūs populārs, preču zīmes reģistrācija aizsargās pret iespējamiem negodprātīgu konkurentu centieniem zīmolu neatļauti izmantot.

Izvēloties domēnu, atceries pārbaudīt, vai tādu pašu zīmolu vai ļoti līdzīgu jau neizmanto cits veikals vai persona. Pārbaudi gan interneta meklētājā, gan arī preču zīmju datu bāzēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ko varam mācīties no iepriekšējā gada e-komercijā?

Uģis Začs, StrongPoint klientu servisa vadītājs; Jēkabs Tutiņš, Barbora.lv komunikācijas speciālists, 31.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas ietekmē iepirkšanās internetā ir kļuvusi par teju pašsaprotamu ikdienas paradumu. Pulcēšanās ierobežojumi un vēlme pasargāt savu un apkārtējo veselību ir radījusi labvēlīgu augsni pircēju paradumu maiņai, tādējādi paātrinot e-komercijas attīstību divas līdz pat piecas reizes.

Pagājušais gads ir iezīmējis paliekošas mazumtirdzniecības tendences, kas arī turpmāk būtiski attīstīs e-komercijas nozari un radīs jaunus pircēju paradumus.

Pircēji sagaida aizvien ātrākas piegādes

“E-komercija jau ir kļuvusi par plaši zināmu un apspriestu tematu un teju katrs uzņēmums meklē iespējas, kā attīstīt savu tirdzniecības platformu. Taču, pirkumiem internetā kļūstot aizvien populārākiem, pieaug arī pircēju vēlmes. Lielu pieprasījumu ir guvusi ātrā piegāde jeb q-komercija (quick commerce) – pircēji ne tikai vēlās saņemt savus pirkumus tajā pašā dienā, bet jau tuvāko stundu laikā,” stāsta Uģis Začs, StrongPoint klientu servisa vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Valmiermuižas alus: Atļauja tirgot alu internetā pavērtu jaunas eksporta iespējas

LETA, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atļauja tirgot alu internetā pēc ārkārtējās situācijas beigām Latvijas mazajām alus darītavām pavērtu iespēju attīstīt eksportu un nostādītu tās vienlīdzīgā konkurencē ar nozares spēlētājiem Eiropā, uzskata alus darītavas "Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis.

Ruņģis norādīja, ka pēdējos desmit gadus kopš "Valmiermuižas alus" darītavas izveides, ir sapņojis par mūsdienīgu iespēju Latvijas mazajām alus darītavām tirgot brūvējumus internetā ar piegādi. Tāpēc viņš "ļoti atbalsta" alus tirdzniecību internetā arī pēc ārkārtējā stāvokļa beigām, kas ir atļauts lielākajā daļā Eiropas Savienības (ES) valstu, būtu liels atbalsts nozarei Latvijā un pavērtu jaunas eksporta iespējas.

"Tā ir arī iespēja papildināt valsts budžetu ar akcīzes nodokli un pievienotās vērtības nodokli (PVN), kas paliks Latvijā," sacīja Ruņģis, atgādinot, ka jau pirms ārkārtējās situācijas iedzīvotāji varēja nopirkt alkoholu ārpus Latvijas reģistrētos interneta veikalos ar piegādi uz mājām, tā Latvijas budžetam zaudējot nodokļu ieņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Lietuvā ir pabeigta vairākus mēnešus ilgusī IKEA interneta veikala testēšana, līdz ar to tagad IKEA preces tiešsaistē var iegādāties pircēji visās trīs Baltijas valstīs.

"Latvijā un Lietuvā ir pabeigtas interneta veikala sistēmas un procesa pārbaudes vairāku mēnešu garumā, kurās piedalījās gan IKEA darbinieki, gan IKEA mājaslapas reģistrētie lietotāji.

Interneta veikals tiek atklāts vienlaikus Lietuvā un Latvijā, un tagad tas ir pieejams ikvienam, kas vēlas iepirkties tiešsaistē," skaidro IKEA vadītājs Baltijas valstīs Johanness R. Johannesons (Johannes R. Jóhannesson).

Interneta veikals ir salāgojams ar mobilajām tiešsaistes ierīcēm, tāpēc tajā ir ērti iepirkties, izmantojot gan datoru, gan viedtālruni vai planšetdatoru. J. Johannesons piebilst, ka šis ir tikai viens no tirdzniecības kanāliem - papildinājums fiziskajiem veikaliem, lai IKEA būtu pieejams vēl plašākam pircēju lokam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par klientu augstāk novērtētajiem internetveikaliem dažādās kategorijās šogad atzīti "Rdveikals.lv", "JanisRoze.lv", "lensor.eu", "Barbora.lv", "Douglas.lv", "Weekendshoes.lv", "220.lv" un "drogas.lv".

Šā gada oktobrī digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv " sadarbībā ar "Kantar/TNS" veica pētījumu, lai noskaidrotu pircēju visaugstāk novērtētos Latvijas interneta veikalus. Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstoš respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laika, drošības, reputācijas, preces atgriešanas iespējam, klientu apkalpošanas utt.

Interneta veikali tika vērtēti desmit kategorijās. Elektronikas kategorijā bija izvirzīti "1a.lv", "220.lv" un "Rdveikals.lv". Šī gada patērētāju iecienītākais internetveikals šajā kategorijā, tāpat kā pērn, ir "Rdveikals.lv".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grāmatu veikalu tīkla "Jānis Roze" pārvaldošā uzņēmuma SIA "Jānis Roze" apgrozījums pērn bija 15,886 miljoni eiro, kas ir par 8,6% mazāk nekā 2019.gadā, bet uzņēmuma peļņa pērn bija 77 420 eiro, kas ir 5,4 reizes mazāk, liecina "Firmas.lv" informācija.

Vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījums pērn samazinājies Covid-19 noteikto ierobežojumu dēļ.

2020.gadā tika atvērti vairāki jauni veikali un veikali pēc rekonstrukcijas. Pagājušā gada janvārī jaunās telpās tika atvērt veikals tirdzniecības centra "Maxima" telpās, Rīgā, Saharova ielā 6, savukārt martā atvērts veikals jaunās un lielākās telpās tirdzniecības centrā "Origo". Pērn maijā jaunās telpās tika atvērta grāmatnīca tirdzniecības centrā "Alfa", bet jauns veikals atvērts tirdzniecības centrā "Aleja".

Pagājušā gada augustā atvērts jauns veikals Liepājas tirdzniecības centra "Ostmala" telpās, bet Liepājā aizvērta grāmatnīca Vītolu ielā. Oktobrī labākās telpās atvērta grāmatnīca Tukumā, bet novembrī jauns veikals atklāts Rīgā, tirdzniecības centrā "Sāga".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden pirmo reizi «Stockmann» «Trako Dienu» kampaņas piedāvājumus pircējiem Latvijā būs iespējams iegādāties internetā, izmantojot mājaslapu «Crazydays.com». Tiešsaistes veikals darbosies arī Igaunijā un Somijā, kur «Trakās Dienas» norisināsies vienlaicīgi ar Latviju.

Interneta veikalā preces aplūkot un izveidot vēlmju sarakstu mazumtirgotājs piedāvā no trešdienas, 25.septembra, bet veikt pirkumus būs iespējams «Trako Dienu» laikā – no 2.oktobra plkst. 7.00 līdz 7.oktobra plkst. 2.00.

««Trako Dienu» interneta veikals ir nākamais uzņēmuma solis daudzkanālu iepirkšanās vides attīstībā un pirmā reize, kad «Stockmann» Latvijā ienāk interneta veikalu segmentā, tā nodrošinot klientiem iespēju veikt pirkumus ne vien klātienē, bet arī attālināti sev ērtā vietā un laikā,» teic Dace Goldmane, universālveikala «Stockmann» direktore. Digitālā attīstība ir viens no uzņēmuma stratēģiskajiem virzieniem, un šogad jau īstenoti tādi projekti kā jaunas klientu vadības sistēmas «Salesforce» un pasaulē lielākās mobilo maksājumu sistēmas «Alipay» ieviešana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem biznesa modeļi katram ir savi, un ne visi laikā, kad dēļ Covid-19 ieviestajiem ierobežojumiem daudzas tirdzniecības vietas ir slēgtas, var nodrošināt tirdzniecību internetā.

Tā uzskata Igaunijas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" grupā ietilpstošais SIA "Baltika Latvija" valdes loceklis Jevgēņijs Kozlovs.

Viņš sacīja, ka "Baltika Latvija" kopumā ir 16 veikali Rīgā un Valmierā, kuri darbojas ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo" un Baltman", tomēr ierobežojumu dēļ tie visi pašreiz ir slēgti vismaz līdz 7.februārim.

"Populārs valdības komentārs šajā laikā ir tāds, ka internetā var nopirkt visu, lai tirgo internetā, bet biznesa modeļi uzņēmumiem tomēr katram ir savi. Ja mēs runājam par "Baltika Latvija", kur mūsu SIA maksā nodokļus un nekad nav bijuši nekādi parādi, tad mums nav sava interneta veikala. Mēs esam meitas kompānija, bet interneta veikals pieder mātes uzņēmumam, kas tirgo pa tiešo no Igaunijas," sacīja Kozlovs, skaidrojot, ka tādējādi visi ieņēmumi arī par no Latvijas iegādātajām precēm galu galā nonāk Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vasaras un ziemas riepu maiņas svarīgs ir jautājums: kur iegādāties riepas? Bieži tas tiek darīts servisā, veicot riepu maiņu, tomēr arvien populārāka kļūst tendence iegādāties riepas internetā. Lai neiekristu krāpnieku nagos vai neizvēlētos nepareizās riepas, interneta veikals riepas1.lv aicina ņemt vērā dažādus ar riepu iegādi internetā saistītus ieteikumus.

Ko svarīgi zināt pirms iegādāties auto riepas internetā?

Laiks, kad riepu maiņa tika atlikta uz pēdējo brīdi, ir pagājis, jo šobrīd vari iegādāties riepas internetā, kas ir ērts veids, kā, ietaupot laiku un līdzekļus, vari tikt pie kvalitatīvām riepām. Internetā var iegādāties gan jaunas riepas, gan lietotas - atliek izvēlēties, kas tev nepieciešams. Tomēr ir jāņem vērā vairāki faktori, lai riepas internetā netiktu pasūtītas ne tādas, kādas vēlējies.

  • Riepu izvēle ir plaša, un tajā ir visai viegli apjukt. Tāpēc, interneta veikalā riepas1.lv radīts ērts meklēšanas rīks, kurš ļauj ātri atlasīt riepas, kuras būtu piemērotas tavam automobilim.
  • Pirmais solis gan noteikti ir riepu sezonas izvēle – ziemas, vasaras vai vissezonas.
  • Nosaki riepas tipu! Ziemas riepu gadījumā jāsaprot, vai tās būs skandināvu vai radžotas, vissezonas riepu izvēles gadījumā vai tās būs ar diska aizsargmalu, bet vasaras riepām - vai tās būs ar paaugstinātu veiktspēju.
  • Pārbaudi degvielas patēriņa un saķeres ar slapju ceļa segumu līmeni! Šie parametri norādīti 5. klases riepās, kurās A ir labākie, bet E sliktākie rezultāti. Mazāks degvielas patēriņš izriet no mazākas rites pretestības.
  • Pārbaudi trokšņu līmeņa parametrus! Tos mēra decibelos. Jo zemāks skaitlis, jo klusāka riepa. To parasti uzrāda pie 80 km/h ātruma. Augsts riepu troksnis var ietekmēt komforta līmeni auto salonā, taču iekšējā trokšņa līmeni mēra atsevišķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā durvis vēris jauna dizaina koncepta "Rimi Super" formāta veikals Latvijā, informē uzņēmumā.

Veikalā ir pieejams bezmaksas bezvadu interneta pieslēgums, tā nodaļās ir izvietotas vieglāk pamanāmas norādes, paplašināta veikala ieejas zona, pašapkalpošanās kasu zonā uzstādītas ātrākas un modernākas kases, kā arī pieejami ērtāki un vieglāk vadāmi iepirkumu rati.

Lielveikala tirdzniecības platība ir 925 kvadrātmetri un tas nodrošinās 45 jaunas darba vietas.

"Šis ir trīsdesmit ceturtais Rimi Super veikals Latvijā un pirmais Rimi supermārketa formāta veikals Latvijā, kas izveidots saskaņā ar Rimi jauno dizaina konceptu, turklāt pirmais Rimi veikals Liepājā, kurā pieejamas pašapkalpošanās kases. Jaunā koncepta informācijas centra kases zonā ir pieejamas uzkodas un kafija līdzņemšanai, kā arī citas pirmās nepieciešamības preces, lai padarītu iepirkšanās procesu ātrāku un ērtāku," stāsta Rimi Latvia supermārketu formāta direktors Andrejs Akermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smiltenē tirdzniecības centrā "Centrs", Baznīcas laukumā 2, durvis vēris juvelierizstrādājumu zīmola "Given by Grenardi" veikals, kas piedāvā augstvērtīgu un izteiksmīgu rotaslietu sortimentu par pieejamām cenām. Jaunatklātajā veikalā radītas trīs darbavietas pilsētas iedzīvotājiem.

Smiltenes "Given by Grenardi" veikalā pieejams plašs pakalpojumu klāsts – juvelierizstrādājumi sievietēm, vīriešiem un bērniem, rotaslietu bezprocentu nomaksa, zelta maiņa, "Goldwork" juvelieru serviss un gravēšanas pakalpojumi.

"Given by Grenardi" ir Latvijas uzņēmums ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecībā. Šobrīd "Given" tīklā jau ir 35 veikali visā Latvijā un interneta veikals, darbinieku skaits sasniedz 106. "Given" vērtība ir profesionāla klientu apkalpošana, īpašu uzmanību pievēršot darbinieku apmācībai. Lai nodrošinātu augstu klientu servisa kvalitāti, visi "Given" darbinieki ir apguvuši pārdošanas apmācību programmu "Given akadēmijā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrā 2020. gada pavasarī pasaule saskārās ar izaicinājumu, ko nesa COVID-19 vīrusa uzliesmojums. Vīrusa uzliesmojums ir nesis daudz zaudējumus vietējiem uzņēmējiem ; dažiem nācās pat sēgt savu darbību , bet citiem paļauties uz e- komerciju. Kopējais kafijas automātu tirgus aprīlī sarucis par 11%, bet, efektīvi pielāgojot stratēģiju neparedzētajiem apstākļiem un koncentrējoties uz interneta veikala attīstīšanu, kafijas un kafijas automātu mazumtirdzniecības ķēdes Kafijas Draugs pārdošanas rezultāti šajā laikā piauguši par vairāk nekā 100%, neskatoties uz ierasti kluso sezonu. Pateicoties pēdējo mēnešu straujajam pārdošanas kāpumam, Kafijas Draugs ir kļuvis par līderi kafijas automātu tirdzniecībā Baltijas valstīs un plāno paplašināt savu interneta veikala pakalpojumus.

Visā Baltijā pēdējo gadu laikā ir būtiski attīstījusies kafijas kultūra, un cilvēki arvien vairāk apzinās, kas ir laba kafija, un vēlas tikpat kvalitatīvu kafiju kā kafejnīcās, dzert arī savās mājās.

“Specializētais kafijas automātu tirgus Baltijā ir diezgan jauns, un, lai arī kafijas automātus ir iespējams iegādāties gandrīz visos sadzīves tehnikas veikalos, specializētie veikali var piedāvāt augstas kvalitātes produktus, pakalpojumus un konsultācijas, kuras citi veikali nespēj. Pēc mūsu pieredzes vidējais laika posms, kurā klients izlemj iegādāties kafijas automātu, ir 2 gadi, taču pandēmijas laika ierobežojumi apmeklēt iecienītās kafejnīcas daudzos gadījums bija nepieciešamā motivācija pirkuma veikšanai,” skaidro Kristaps Zeibots, Kafijas Draugs Biznesa klientu pārdošanas daļas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Interneta veikals ar preču piegādi līdz durvīm un tagad arī mobilā lietotne ir mūsu krīzes mācības," teic virtuves trauku un piederumu ražotāja "Fissman" Latvijas pārstāvniecības direktore Kristīne Ginķo. Savu piekto 110 kvadrātmetrus plašo veikalu Latvijā ražotājs atver 2.jūnijā tirdzniecības centrā "Origo".

K. Ginķo informē, ka piektā veikala atvēršana uzņēmumam bija plānots solis, kuru vīrusa Covid-19 krīze par diviem mēnešiem piebremzēja, savukārt mobilās lietotnes izstrādi, tieši pretēji - krīzes situācija ir stimulējusi.

"Telpu nomas līgums ar "Origo" tika plānots jau pusgadu iepriekš. Katra jauna veikala atvēršana nozīmē investīcijas, kurām mēs gatavojamies laicīgi. Jaunatvērtā veikala izveidē investēti ap 95 tūkstošiem eiro un tas ir šobrīd plašākais zīmola veikals Latvijā," stāsta "Fissman" vadītāja.

Jaunais veikals tirdzniecības centrā "Origo" tiks atklāts 2.jūnijā. Tur būs pārstāvēti vairāk nekā 2 tūkstoši preču vienību.

"Joprojām pati populārākā prece ir pannas, bet esam novērojuši, ka krīze ir būtiski mainījusi pircēju paradumus, proti, tagad pērk vairāk dārgākās preces, izvēlas rūpīgāk un meklē kvalitāti. Jūtams, ka iedzīvotāji vairāk gatavo mājās, jo audzis pieprasījums pēc piederumiem cepšanai, aksesuāriem, kā arī virtuves nažiem. Šajā pavasarī daudz vairāk tiek pirkti arī termosi un ūdens pudeles. Interesants novērojums, uzkrītoši pieaudzis ir pircēju – vīriešu skaits," stāsta zīmola vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmumu e-komercijas izrāviens - vai turpmāk ķieģeļus pirksim internetā?

Ints Krasts, SEB bankas valdes loceklis, 28.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 fons uzņēmumu e-komercijas izaugsmei 2020. gadā devis iespēju pamatīgi atsperties un sasniegt vēl nebijušus rādītājus gan Latvijā, gan Baltijā kopumā. Tie, kuri jau iepriekš izmantoja digitālus risinājumus, tagad bauda izaugsmi.

Tāpat arvien vairāk uzņēmumu šobrīd izmanto apstākļus, lai mainītos. Tomēr joprojām pastāv vairāki būtiski izaicinājumi uzņēmumiem, kas bremzēs augšupejošo līkni. Laikus tos neapzinoties, e-komercijas izaugsme var izrādīties tikai īstermiņa lēciens.

E-komercija piedzīvo būtisku izaugsmi visā Baltijā

2020. gadā e-komercijā Covid-19 dēļ bija vērojama spēcīga izaugsme, taču visticamāk tā varētu nebūt paliekoša vidējā termiņā, bet iezīmēs ilgtermiņa virzību uz tālāku, mērķtiecīgāku attīstību. SEB jaunākais e-komercijas pētījums liecina, ka 2020. gadā Baltijā e-komercijas īpatsvars mazumtirdzniecībā pārsniegs 10%. Savukārt līdz 2024. gadam Baltijā e-komercijas īpatsvars pieaugs līdz 12% un tā sastādīs gandrīz 30% no mazumtirdzniecības izaugsmes jeb absolūtos skaitļos apjoms augs par 1,2 miljardiem eiro, sasniedzot 3 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ieguldot 35 miljonus eiro, pabeigta iepirkšanās centra Ozols būvniecība

Zane Atlāce - Bistere, 30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KS Holding nodevis ekspluatācijā lielveikala Galerija Azur vietā izveidotā iepirkšanās centra Ozols būvdarbu otro kārtu, līdz ar to pilnībā pabeidzot būvniecības darbus.

Galvenie centra veikali ir pārtikas lielveikals RIMI, kas jau ir atvērts veikala 1. kārtā kopš jūlija, un būvmateriālu, sadzīves un elektropreču tirgotājs K Senukai, kas durvis vērs drīzumā. Tur atradīsies arī interneta veikala 1a.lv un ksenukai.lv lielākais preču saņemšanas-atgriešanas punkts.

Jau atklātajā lielveikala daļā kopš jūlija beigām strādā pārtikas lielveikals RIMI, ātrās ēdināšanas restorāns Hesburger, aptieka, kā arī citi specializēti mazāki veikali. Pilnībā rekonstruētais iepirkšanās centrs OZOLS piedāvās iepirkšanos 27 100 kvadrātmetru lielā tirdzniecības platībā.

«Apvienojot mājsaimniecības preču un būvmateriālu klāstu ar pārtikas un ikdienā nepieciešamāko lietu iegādi zem viena jumta, piedāvāsim samērā aizņemtajam pircējam ne tikai visplašāko preču izvēli, bet arī tradicionālas un inovatīvas iepirkšanās formas, piemēram, internetveikalu preču izņemšanas vietas u.c. risinājumus privātajiem un biznesa klientiem. K Senukai jaunā koncepta veikals būs progresīvākais visās Baltijas valstīs,» norāda iepirkšanās centra vadītāja Ilze Brazeviča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki lielie tirdzniecības centri, kuriem pretstatā mazajiem veikaliem saskaņā ar valdības lēmumu joprojām ir liegts strādāt, no 15.aprīļa uzsāk ielu tirdzniecību.

Tā, piemēram, tirdzniecības centrs Domina uzsāk ielu tirdzniecības kampaņu “Brīvdabas iepirkšanās skvērs”, kurā piedalīsies vairāk nekā 10 veikali, ārpustelpu apstākļos piedāvājot ne vien iegādāties, bet arī pielaikot cilvēkiem ikdienā nepieciešamās preces. Sieviešu, vīriešu un bērnu apavus un apģērbus tirgos veikali Meta, Eiropas Apavi, Sportland, Muss, Danija un Sportsdirect.com. Aksesuārus un dāvanas piedāvās – Garmin, Handly un 7IN. Kosmētiku un parfimēriju būs iespējams iegādāties veikalā Douglas. Savukārt mājlietu veikals Jysk nodrošinās internetā pasūtīto preču izsniegšanu un sniegs konsultācijas par preču iegādi attālināti.

"Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar valstī esošajiem noteikumiem, ielu tirdzniecība diemžēl nevarēs notikt 7 dienas nedēļā. Pašreiz tie paredz, ka to drīkstam darīt tikai pēc šāda grafika – 3 dienas strādā, 4 atpūšas," piebilst Domina pārstāve saka Iveta Zvaigzne-Ālere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Atvērti Asko un Sotka interneta veikali Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Somijā un Igaunijā lielākajām interjera preču tirdzniecības ķēdēm Indoor Group AS Latvijā ir atvērusi divus mēbeļu interneta veikalus - "Asko" un "Sotka".

Līdz ar to abi zīmoli pēc vairāk nekā 10 gadu pārtraukuma ir atgriezušies Latvijā, piedāvājot mēbeles un interjera priekšmetus.

"Latvijā aktīvi strādājām jau iepriekš, un līdz 2010. gadam mums šeit bija vairāki veikali. Atsauksmes un tirgus analīze parādīja, ka Latvijas tirgū Asko un Sotka produkcijai joprojām ir pieprasījums. Atverot interneta veikalus, mēs izskatām arī citas tirdzniecības organizācijas iespējas, jo īpaši tirdzniecības centros Rīgas reģionā," atzina Indoor Group AS valdes priekšsēdētājs Karijs Forstens (Kari Forssten), kurš atbild par uzņēmuma komercdarbību Baltijas valstīs.

"Interjera preču pircējs parasti ir apzinīgs patērētājs, kurš vēlas uzmanīgi salīdzināt cenas un preces, pirms veikt pirkumu. Tādēļ interneta veikala nozīmi šodien nekādā gadījumā nevar ignorēt," uzsvēra Indoor Group AS pārdošanas un mārketinga vadītājs Andress Nemme (Andres Nõmme).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 50 000 eiro, tirdzniecības centrs internetā 220.lv ir atvēris pirmo klātienes veikalu un preču saņemšanas punktu Kurzemē, kas atrodas Liepājā.

Jaunais veikals un preču saņemšanas punkts ir daļa no uzņēmuma tīkla paplašināšanās stratēģijas ar mērķi stiprināt pārklājumu visā Latvijā.

Pētertirgū izveidotā veikala kopējā tirdzniecības platība ar noliktavu ir 300 m2, no kuriem 100 m2 aizņem tirdzniecības zāle. Lēmums atvērt veikalu Liepājā pieņemts, jo šī pilsēta atrodas ģeogrāfiski tālu un tur ir liels 220.lv klientu īpatsvars, tāpēc, lai nodrošinātu labāko iepirkšanās pieredzi, uzņēmuma ir jābūt tur, kur ir tā klienti, komentē uzņēmuma pārstāve Līga Bubko.

"E-komercijas izaugsme un tās apjomi nākotnē tikai turpinās augt. Lai apmierinātu mūsu klientu vēlmes, mēs jau kādu laiku investējam līdzekļus jaunu partnerību un fiziskās apkalpošanas punktu tīklā. Tā nodrošinām labāko iepirkšanās pieredzi, domājot par pircējiem, kuriem patīk iepirkties un iepazīties ar preču sortimentu ne vien tiešsaistē, bet arī klātienē, un kuri vēlas internetā iegādātās preces saņemt ātri un bez maksas. Tāpat gribu uzsvērt, ka Liepājas veikala atvēršana ir daļa no mūsu biznesa stratēģijas, arvien vairāk paplašinot 220.lv veikalu un preču saņemšanas punktu skaitu, ko, neraugoties uz krīzes radītajiem izaicinājumiem, turpinām mērķtiecīgi īstenot,” norāda L. Bubko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Industriālo platību tirgus atbilde e-komercijai

Kaspars Gražulis, Colliers partneris, Industriālo platību aģentūra, 21.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-komercija pakausī elpo ne tikai tradicionālajai tirdzniecībai, tā maina arī visnotaļ konservatīvo industriālo platību sektoru, izgaismojot nepieciešamību arī pēc jauniem risinājumiem. Viens no tādiem ir "stock office" jeb "trīs vienā".

Tiešsaistes tirdzniecība Rietumos, arī Centrāleiropā vēl pirms Covid-19 izplatības uzņēma straujus pagriezienus; šo procesu iespaidā būtiski palielinājās arī to nekustamo īpašumu un industriālo platību apjoms, kuras bija saistītas tieši ar e-komerciju. Piemēram, labi zināmā un populārā kompānija Amazon vien sev nepieciešamo objektu būvniecība aptvēra simtiem tūkstošus kvadrātmetru katru gadu un dažādās valstīs. Pie mums – labi, ja gada laikā visā tirgū kopumā tapa 100 tūkstoši kvadrātmetru industriālo platību.

Preci noliktavās netur

Protams, arī pie mums tiešsaistes tirdzniecība bija un ir klātesošā. Cilvēki ik pa laikam kaut ko pasūtīja jau piesauktajā Amazon, varbūt nopirka kādu dāvanu pašmāju interneta veikalā vai sporta inventāru noteikta zīmola vietnē, kamēr pārtiku šādi iegādājās salīdzinoši maz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki, kuri pārtikas iegādi internetā sākotnēji veica piespiedu kārtā, ir novērtējuši komfortu un arī turpmāk kaut kādā mērā izmantos interneta veikalu pakalpojumus, tomēr kopumā interese ir mazinājusies, biznesa portālam db.lv apliecināja tirdzniecības uzņēmumi.

"Kopš valstī tika izsludināta ārkārtējā situācija, jutām ievērojami lielāku interesi par mūsu pakalpojumu – pieprasījums palielinājās līdz pat četrām reizēm. Jau pirmajā ārkārtējās situācijas dienā, 12. martā, mūsu serverim bija pārslodze, tādēļ, ņemot vērā augsto pieprasījumu, mēs palielinājām darbinieku skaitu, būtiski palielinot gan komplektētāju, gan kurjeru skaitu. Šobrīd situācija ir stabilizējusies, kā arī ir sākusies vasara, kas interneta pārtikas veikaliem tiek uzskatīta par nesezonu, jo cilvēki dodas atvaļinājumos, ārpus Rīgas un pēc straujā pieprasījuma kāpuma vērojams lēzens kritums," stāstīja interneta veikala "Barbora.lv" pārstāve Jekaterina Pukinska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kļūtu pieejamāki starptautiskiem klientiem un palielinātu eksporta tirgus noietu, AS “Olainfarm” grupas uzņēmums “Tonus Elast” – medicīnisko elastīgo izstrādājumu ražotājs – investējis 100 000 eiro biznesa attīstībā: tirgus izpētē, tiešsaistes platformas izveidē, zīmola pārveidē un jaunu biznesa sadarbības partneru uzrunāšanā.

“Tonus Elast” šobrīd 95% no saražotās produkcijas eksportē uz 45 valstīm, un e-komercijas risinājumi ļaus nostiprināt uzņēmuma pozīcijas Rietumeiropas tirgos. Iecerēts, ka pirmajā darbības gadā jaunais interneta veikals nesīs līdz pat 3% apgrozījuma pieaugumu. “Tonus Elast” tiešsaistes veikals darbību jau sācis un ļauj klientiem veikt pirkumus un tos saņemt jebkurā Eiropas Savienības valstī.

Kā prioritāros e-komercijas eksporta tirgus, kur nostiprināt savas pozīcijas, uzņēmums noteicis Baltiju, Zviedriju un Nīderlandi.

“Lēmums investēt e-komercijā un izveidot savu tiešsaistes platformu balstīts divos apsvērumos. Pirmkārt, lai pandēmijas apstākļos mūsu klientiem Latvijā vienmēr būtu pieejamas ikdienā nepieciešamās medicīnas preces, kas atvieglo un padara drošu ikdienu, bet kas nav pieejamas aptiekās. Otrkārt, lai klienti Eiropā, kas ar mūsu produkciju jau ir pazīstami, preces varētu iegādāties tieši no ražotāja un ceļš līdz klientam būtu īsāks,” stāsta “Tonus Elast” valdes priekšsēdētājs Jevgenijs Fedjaņins.

Komentāri

Pievienot komentāru