Citas ziņas

Turpinās ADwards

Imants Liepiņš [email protected],23.03.2006

Jaunākais izdevums

Šodien Rīgā beigsies Latvian Art Directors Club (LADC) rīkotais radošās izcilības festivāls Adwards. Festivālā cīnās Latvijas reklāmas aģentūru, dizaina grupu, arhitektu biroju, filmu un skaņu studiju pārstāvji un radošie talanti. Latvijas reklāmas un dizaina speciālisti iesniedza gandrīz 250 darbus. Adwards ordeņu ieguvēji un sociālo kategoriju uzvarētāji šovakar tiks pasludināti noslēguma ceremonijā. Uzvarētāju darbi tiks publicēti LADC gadagrāmatā, un viņiem būs iespēja piedalīties Eiropas Māksliniecisko direktoru kluba rīkotajā starptautiskajā konkursā. Iesniegtie Latvijas profesionāļu darbi līdztekus ievērojamiem, pēdējos piecdesmit gados tapušiem reklāmas darbiem ir apskatāmi DDB Latvija sagatavotajā izstādē «Reklāma, kas izmainīja reklāmu» bijušās rūpnīcas «Sarkanais kvadrāts» telpās.

Citas ziņas

Sāksies darbu iesniegšana reklāmnieku radošajam konkursam

Imants Liepiņš [email protected],27.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. februāra līdz 5. martam radošo industriju pārstāvji varēs iesniegt darbus pirmā reklāmas un radošās izcilības festivāla ADwards balvām. ADwards festivāls, kas notiks 22. martā un 23. martā, būs Latvijas mēroga festivāls ar uzsvaru uz tai raksturīgām radošām atšķirībām. Profesionāla reklāma Latvijā ir pieejama jau padsmit gadus, un tas ir pietiekami ilgs laiks, lai izveidotos noteikti profesionalitātes kritēriji, uzskata Latvian Art Directors Community līderis Ēriks Stendzenieks. Atšķirībā no reklāmas festivāla Golden Hammer, LADC Adwards balvas tiks pasniegtas nevis produktu, bet gan profesionālajās kategorijās, piemēram, par labāko reklāmas idejisko, grafisko vai tekstuālo izpildījumu, labāko produkta dizainu, labāko komerciālo fotogrāfiju. Darbus vērtēs starptautiska žūrija reklāmas, dizaina un rakstītā vārda grupās. Darbi tiks vērtēti pa kategorijām ideju un meistarības grupās. Ideju grupā iesniedzamas televīzijas reklāmas, drukātās un vides reklāmas, vides objekti, radioreklāma, tiešā mārketinga piemēri un sociālā reklāma. Savukārt meistarības grupā var pieteikt televīzijas reklāmas, grafiskā vai industriālā dizaina paraugus, fotogrāfijas, interaktīvās un interneta reklāmas, animācijas darbus un reklāmas tekstus.Finālisti saņems īpašus diplomus, savukārt labākie darbi - sudraba un zelta ADwards ordeņus, kas būs augstākais profesionālais novērtējums valstī.

Citas ziņas

Ekscentrisks vīrelis kļūst par reklāmu konkursa seju

Imants Liepiņš [email protected],25.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 26. janvārī, notiks «Latvian Art Directors Club (LADC) Adwards» izsludināšana, kurā LADC valdes priekšsēdētājs Ēriks Stendzenieks, Kultūras ministre Helēna Demakova, Latvijas Institūta direktors Ojārs Kalniņš un citi informēs par konkursa mērķiem un pasākumiem. «LADC Adwards» pasludināšanas programmā ir arī festivāla sejas — pazīstamā dīvaiņa, kas sevi dēvē par Pasaules Valdnieku – uzruna, radošo moku iedvesmoti dzērieni, diskusijas un sarunas ar festivāla rīkotājiem. «LADC Adwards» apvieno reklāmas, grafiskā un produktu dizaina, video, audio, TV, multimediju, dizaina foto, ilustrācijas un animācijas jomas. Iesniegtie darbi cīnīsies par «LADC Adwards» zelta un sudraba ordeņiem. Festivāla ietvaros 2006. gada 22. un 23. martā notiks visu iesniegto darbu izstāde, Latvijas tēla konference un radošie semināri ar pasaulē atzītu radošo industriju profesionāļu piedalīšanos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivālā ADwards pa diviem meistarības ordeņiem saņēmusi reklāmas aģentūras !MOOZ un McCann Erickson Riga, bet Grand Prix balva netika pasniegta.

Vakar noslēdzās ceturtais radošās izcilības festivāls Adwards, ko organizē Latvijas radošo direktoru klubs. Šī gada meistarības ordeņu pasniegšanas ceremonija ir iezīmīga ar faktu, ka iepriekšējos gados godalgotākā aģentūra !MOOZ vairs nevar lepoties ar triumfējošu pārākumu pār citām aģentūrām.

!MOOZ kampaņa Ceļu satiksmes drošības departamentam Ir labi būt labam saņēma 2. pakāpes meistarības ordeni kategorijā Animācija. Tāpat aģentūra dabūja 2. pakāpes ordeni kategorijā Sociālā reklāma CSDD kampaņai Par drošības jostu lietošanu. Jāpiebilst, ka šajā kategorijā 2. pakāpes ordeni saņēma arī aģentūra Young&Hungry ar Latvijas Zvērinātu notāru padomes kampaņu Dia:logs.

Karjera

Radošās izcilības festivāls Adwards 2018 izsludina darbu iesniegšanu

Monta Glumane,04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau trīspadsmito gadu Latvian Art Directors Club (LADC) aicina radošo industriju pārstāvjus, talantus un meistarus iesniegt darbus starptautiskai profesionāļu žūrijai. Radošais izcilības festivāls «Adwards 2018» pieteikumus gaida līdz 12. augustam, informē festivāla rīkotāji.

««Adwards 2018» festivāla radošais uzstādījums aktualizē eksistenciālo jautājumu par mākslīgā intelekta ietekmi uz radošajām industrijām. Šogad svinēsim radošo prātu pārākumu un bezgalīgo potenciālu,» skaidro festivāla organizatore Annija Mežgaile. Radošās izcilības festivāls «Adwards» katru gadu iegūst jaunu vizuālo identitāti, kuru veido atšķirīgi autori. Šogad festivāla ideja un izstrāde ir digitālās aģentūras «CUBE» radošā direktora un partnera Mārča Miķelsona-Germa vadībā.

Darbus aicina iesniegt visus, kas rada «ar» un «caur» idejām – iepakojumu dizainerus, reklāmas profesionāļus, grafikas dizainerus, tekstu autorus, digitālos meistarus, fotogrāfus, mākslinieciskos direktorus, režisorus un operatorus, animatorus. Festivālā darbus vērtēs starptautiska žūrija 10 profesionāļu sastāvā, labākajiem darbiem piešķirot tradicionālos izcilības ordeņus.

Citas ziņas

Jāiesniedz darbi «Adwards» konkursam!

Imants Liepiņš [email protected],03.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 5. martam reklāmas un dizaina nozares radošajiem speciālistiem iespējams iesniegt darbus pirmajā Latvijas radošās izcilības festivālā «Adwards». Radošajiem talantiem ir iespēja pieteikt pēdējos trīs gados tapušos darbus reklāmas, grafiskā un produktu dizaina, video, audio, TV, multimediju, dizaina foto, ilustrācijas un animācijas jomās. Būtiski, lai tie būtu radīti un realizēti Latvijā, jo festivāla mērķis ir izcelt un atbalstīt tieši Latvijas talantus. Darbus vērtēs starptautiska žūrija ideju un meistarības grupās. Idejas vērtēs pēc radošās ieceres, tās oriģinalitātes, spēka un atbilstības, savukārt meistarības galvenais vērtēšanas kritērijs būs profesionālais izpildījums. Visi darbi cīnīsies par augstāko profesionālo novērtējumu valstī - sudraba un zelta «Adwards» ordeņiem. Uzvarētāju darbus publicēs «Latvian Art Director Community» (LADC) gada grāmatā, un tie varēs piedalīties arī līdzīga rakstura konkursā Eiropas līmenī. Līdzās «Adwards» profesionālām kategorijām notiek arī festivāla sociālo projektu konkurss par projekta «Latvijas lepnums» popularizēšanas idejām, «Hansabankas» atbalstītā labdarības portāla «Ziedot.lv» reklāmas kampaņas izveidi un «Latvijas Pasta» «Pastkaršu pret vientulību» dizaina izstrādi.

Citas ziņas

Sākas ADwards festivāls

Imants Liepiņš [email protected],21.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas līdz ceturtdienai norisināsies Latvian Art Directors Community (LADC) rīkotais radošās izcilības festivāls Adwards. Tajā par Adwards ordeņiem cīnīsies Latvijas reklāmas aģentūru, dizaina grupu, arhitektu biroju, filmu un skaņu studiju pārstāvji un radošie talanti. Latvijas reklāmas un dizaina speciālisti iesniedza gandrīz 250 darbus. Iesniegtie Latvijas profesionāļu darbi līdztekus ievērojamiem, pēdējos piecdesmit gados tapušiem reklāmas darbiem būs apskatāmi DDB sagatavotajā izstādē «Reklāma, kas izmainīja reklāmu» bijušās rūpnīcas Sarkanais Kvadrāts telpās. Sadarbībā ar Latvijas institūtu rīt notiks Latvijas tēla konference, kurā biznesa vides eksperti un politiķi ar Latvijā un pasaulē atzītiem reklāmas speciālistiem diskutēs par valsts tēla nozīmi un nepieciešamību. Ar pieredzi darbā ar Eiropas un citu pasaules valstu brendingu iepazīstinās DDB Worldwide Group priekšsēdētāja vietnieks Ervē Brosārs, bet Šveices vēstniece Latvijā Anne Botī stāstīs par Šveices uzsākto brenda kampaņu un tās rezultātiem šobrīd. Adwards laikā būs iespējams apmeklēt semināru un meistardarbnīcu programmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivāla ADWARDS ceremonijā noskaidroti labākie reklāmas, dizaina un citu radošo industriju darbi.

Starptautiskas žūrijas vadībā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.

Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās.

Citas ziņas

250 pieteikumi «Adwards» festivālam

Imants Liepiņš [email protected],13.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajam radošās izcilības festivālam «Adwards» reklāmas un dizaina speciālisti no Latvijas kopumā iesnieguši gandrīz 250 darbus. Nākamās nedēļas sākumā darbu sāks starptautiska žūrija, lai nolemtu, kuri darbi saņems augstāko profesionālo novērtējumu reklāmas un dizaina nozarē Latvijā - «Adwards» ordeni. Festivāla laikā radošajiem talantiem bija iespēja pieteikt pēdējos trīs gados tapušos darbus reklāmas, grafiskā un produktu dizaina, video, audio, TV, multimediju, dizaina foto, ilustrācijas un animācijas jomās. Būtiski, lai tie būtu radīti un realizēti Latvijā, jo festivāla mērķis ir izcelt un atbalstīt tieši Latvijas talantus. Žūrija vērtēs iesniegtos darbus ideju un meistarības grupās. Idejas vērtēs pēc radošās ieceres, tās oriģinalitātes, spēka un atbilstības, savukārt meistarības galvenais vērtēšanas kritērijs būs profesionālais izpildījums. Uzvarētāji saņems sudraba un zelta «Awards» ordeņus, kas dos viņiem iespēju piedalīties arī līdzīga rakstura konkursā Eiropas līmenī. Uzvarētāju darbus publicēs Latvijas Māksliniecisko direktoru kluba gada grāmatā.

Citas ziņas

Labākā reklāmas aģentūra - !MOOZ

,04.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn par Latvijas lābāko reklāmas aģentūru mārketinga konferencē Password 2009 atzīta !MOOZ, savukārt labākās mediju aģentūras godu izpelnījusies OMD.

3. martā pirmo reizi Latvijā Best Marketing sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju apbalvoja labāko reklāmas un mediju aģentūru.

Titulu Gada reklāmas aģentūra 2008 saņēma aģentūra !MOOZ, aiz sevis otrajā vietā atstājot DDB, trešajā - Domino. Uzvarētāja pozīciju aģentūrai !MOOZ nodrošinājuši sasniegumi tādos festivālos kā Password, Cannes Lions un Adwards, kā arī augstā atzinība mārketinga direktoru aptaujā.

«!MOOZ 2008. gads bija izglītības un starptautiskās elpas gads. Mēs atvērām biroju Berlīnē un ieguvām pirmās Kannas Latvijai. Mēs ieraudzījām !MOOZ vārdu starptautisku tenderu sarakstos. 2008. gads bija !MOOZ durvju sprauga uz pasauli,» saka Ēriks Stendzenieks.

Citas ziņas

Latvijas Pasts uzsāk projektu Pastkartes pret vientulību

Elīna Circene,31.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā radošā izcilības festivāla ADwards ietvaros Latvijas Pasts uzsāk projektu Pastkartes pret vientulību. Festivāla dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja veidot emocionāli spēcīgu, sirsnīgu un vientulību kliedējošu pastkaršu dizainus, kas spētu iepriecināt vientuļus cilvēkus, Db informēja VAS Latvijas Pasts sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Inese Kreicberga. Piecas labākās pastkaršu idejas tiks īstenotas, izdodot pastkartes, ko bez maksas nogādās veco ļaužu pansionātos un bērnu namos. Festivālā ADwards ir aicinātas piedalīties Latvijas reklāmas aģentūras, dizaina grupas, arhitektu biroji, filmu un skaņu studijas, kā arī individuāli praktizējoši profesionāļi. Darbus var iesniegt no šā gada 1. februāra līdz 5. martam. Festivāls notiks 2006. gada 22. un 23. martā.

Citas ziņas

Reklāmnieki sacentīsies, popularizējot labdarību

Imants Liepiņš [email protected],07.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais radošo industriju festivāls LADC Adwards aicina ikvienu interesentu izmēģināt savus spēkus un izstrādāt radošas idejas labdarības portāla Ziedot.lv un konkursa Latvijas Lepnums popularizēšanai, kā arī veidot dizainu Latvijas Pasta projektam «Pastkarte pret vientulību». Reklāmas kampaņu labdarības portālam Ziedot.lv - ar mērķi veicināt ziedošanu un labdarību kā pašsaprotamus procesus mūsu sabiedrībā piedāvā Hansabanka. Latvijas pasts, uzsākot «Pastkartes pret vientulību», aicina veidot emocionāli spēcīgus, sirsnīgus un vientulību kliedējošus pastkaršu dizainus, kas spētu iepriecināt un aizkustināt patiesi vientuļus cilvēkus, kam, iespējams, ir daudz paviršu paziņu, bet nav neviena drauga un īsti tuva cilvēka. Piecas labākās pastkaršu idejas Latvijas Pasts realizēs, izdodot pastkartes, ko bez maksas nogādās visos veco ļaužu pansionātos un bērnunamos. Konkursu dalībniekiem būs iespēja cīnīties par balvām, piemēram — vislabāko ideju autoriem LADC un Starlett dāvinās Apple iMac un iPod. Vislabākās idejas projektu iniciatori īstenos reklāmas kampaņās. Darbu iesniegšanas termiņš visiem projektiem ir 5. marts, bet uzvarētājus pasludinās 23. marta vakarā LADC Adwards noslēgumā.

Citas ziņas

Nākamnedeļ startēs radošās izcilības festivāls

Imants Liepiņš [email protected],17.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 21. — 23. martam Rīgā notiks Latvian Art Directors Club (LADC) rīkotais radošās izcilības festivāls ADwards, kurā par balvām – speciālajiem ADwards ordeņiem – cīnīsies Latvijas reklāmas aģentūru, dizaina grupu, arhitektu biroju, filmu un skaņu studiju pārstāvji un individuāli praktizējoši radošie talanti. Iesniegtie Latvijas profesionāļu darbi būs apskatāmi bijušās rūpnīcas Sarkanais Kvadrāts telpās no 22. līdz 24. martam līdzās ievērojamiem pēdējos 50 gados tapušiem reklāmas darbiem aģentūras DDB sagatavotajā izstādē «Reklāma, kas izmainīja reklāmu». Savukārt sadarbībā ar Latvijas institūtu, otrdien, 21. martā notiks Latvijas tēla konference, kurā biznesa vides eksperti un politiķi ar Latvijā un pasaulē atzītiem reklāmas speciālistiem diskutēs par valsts tēla nozīmi un nepieciešamību. Ar pieredzi darbā pie Eiropas un citu pasaules valstu brendingā iepazīstinās DDB Worldwide Group priekšsēdētāja vietnieks Ervē Brosārs (Hervé Brossard), savukārt Šveices vēstniece Latvijā V. E. Anne Botī (V. E. Anne Bauty) stāstīs par Šveices brendiga kampaņas uzsākšanu un tās šī brīža rezultātiem.

Citas ziņas

Šonedēļ notiks ADwards festivāls

Imants Liepiņš [email protected],20.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 21. līdz 23. martam Rīgā notiks Latvian Art Directors Community (LADC) rīkotais radošās izcilības festivāls ADwards, kurā par balvām — ADwards ordeņiem – cīnīsies Latvijas reklāmas aģentūru, dizaina grupu, arhitektu biroju, filmu un skaņu studiju pārstāvji un individuāli praktizējoši radošie talanti. Iesniegtie Latvijas profesionāļu darbi, līdzās ievērojamiem, pēdējos 50 gados tapušiem darbiem aģentūras DDB sagatavotajā izstādē «Reklāma, kas izmainīja reklāmu» būs apskatāmi bijušās rūpnīcas Sarkanais Kvadrāts telpās no 22. līdz 24. martam. Semināru programma kopā ar radošajiem talantiem no visas pasaules notiks 23. martā no plkst. 9.00 līdz 17.00 Hotel Alberts.

Citas ziņas

Iespēja pieteikties ADwards

Raivis Spalvēns, Dienas bizness,27.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien sākas darbu iesniegšana radošās izcilības festivālam ADwards, ko jau ceturto gadu rīko Latvian Art Director Club (LADC). Šogad festivāls norisināsies no 18. līdz 19. martam, un tā laikā labākie Latvijas reklāmas un dizaina mākslinieki savā starpā cīnīsies par Meistarības ordeņiem. Darbus festivālam varēs iesniegt līdz 14. martam, ziņo LADC.

Radošās izcilības festivāla Meistarības ordeņus būs iespējams iegūt 15 kategorijās – integrētās kampaņas, TV un drukātā reklāma, tiešais mārketings, sociālā reklāma, grafiskais un iepakojuma dizains, fotogrāfija, animācija, interaktīvais un industriālais dizains, plakāti un vides reklāma, vides objekti, radio reklāma un reklāmas teksts.

ADwards 2009 darbu pieņemšana notiks no 27. februāra līdz 14. martam. Šogad tiek mainīti arī darbu pieteikšanas noteikumi, nosakot īpašu pieteikuma maksu. Viena – pirmā darba iesniegšana visiem festivāla dalībniekiem ir bez maksas, savukārt par katru nākamo pieteikto darbu jāmaksā Ls 50 +PVN. Tomēr arī šogad, lai atbalstītu lietišķā dizaina attīstību Latvijā, industriālā dizaina kategorijā darbus varēs iesniegt bez maksas.

Citas ziņas

Paziņoti radošās izcilības festivāla ADwards uzvarētāji

Dienas Bizness,26.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TV kategorijā pirmās pakāpes jeb zelta ADwards ordeņus saņēma reklāmas aģentūra McCann World Group ar darbu Kartupeļa ciltskoks (klients Latfood) un SIA Tritone Studio ar mūzikas video Soundarcade Hunt Royal (klients Soundarcade), saukārt otrās pakāpes jeb sudraba ordeni TV kategorijā saņēma aģentūra Guilty ar darbu Ir abonēšanas kampaņas TVC (klients – žurnāls IR).

Grafiskā dizaina kategorijā ar otrās pakāpes ordeņiem par labāko ilustrāciju tika apbalvoti Marita Stelpa ar darbu Animal Party flaijeris un radošā apvienība Miit ar darbu Miit (klients Miit), savukārt pirmās pakāpes ordeni saņēma reklāmas aģentūra !MOOZ ar darbu Zelta Zivtiņa Superkombo (klients Zelta Zivtiņa). Par labāko korporatīvo stilu otrās pakāpes jeb sudraba ordeņus ieguva aģentūra Young&Hungry par darbu HUGU (klients A.Dew) un SIA Rijada par darbu RIIJA (klients SIA Rija.lv), savukārt pirmās pakāpes jeb zelta ordeni – aģentūra Asketic par darbu Latvijas vizuālā identitāte Expo 2010 (klients Aerodium).

Citas ziņas

Reklāmnieki popularizē labdarību

Imants Liepiņš [email protected],27.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivālā ADwards noskaidroti arī sociālo reklāmu konkursa uzvarētāji, kas sacentās par labākajām idejām konkursa «Latvijas lepnums» un portāla Ziedot.lv popularizēšanai, kā arī veidojot dizainu «Pastkartēm pret vientulību». Pavisam tika iesniegti vairāk nekā 100 darbi. Galveno balvu projekta «Latvijas lepnums» ietvaros saņēma Ingus Krūmiņš par reklāmas ideju «Aizgāju pateikt paldies». Portālam Ziedot.lv labāko ideju izstrādāja Voldemārs Dūdums (trīs TV klipu idejas). Vislielākā atsaucība bija projektam «Paskarte pret vientulību», kur visveiksmīgāko paskartes dizainu ar nosaukumu «Sauleszaķis» bija izveidojis Māris Upenieks. Šie trīs uzvarētāji saņēma portatīvos Macintosh datorus, bet vēl piecu labu ideju autori tika pie Apple iPod pleijeriem.

Citas ziņas

Izstāde turpinās graut priekšstatus par reklāmu

Imants Liepiņš [email protected],15.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas līdz 30. jūnijam Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā apskatāma izstāde «Reklāma, kas mainīja reklāmu», kurā apkopota unikāla DDB Worldwide veidotā reklāmu kolekcija no 1952. gada līdz mūsdienām. Šī izstāde jau bija apskatāma trīs dienas martā bijušajā rūpnīcā Sarkanais kvadrāts, kad notika radošās izcilības festivāls Adwards. Izstādē apskatāmi 50 visu laiku labākie reklāmas aģentūru tīkla DDB Worldwide drukātās reklāmas paraugi, kā arī vairāk nekā 50 reklāmas videoklipi, kas tapuši kopš DDB izveidošanas. Izstādē var aplūkot paraugus no revolucionārajām Volkswagen reklāmām, kā arī Budweiser, AVIS, Porsche, Alka-Seltzer, Chivas Regal, McDonald’s, Polaroid un citām reklāmām. Izstādē tiek uzsvērta reklāmas radošā puse, kas grauj stereotipus par reklāmu kā pirkšanas lēmuma iedzīšanas instrumentu, kam vajag tikai pārdošanas rezultātu. Lielu daļu reklāmu veidojis visu laiku ietekmīgākais reklāmnieks Bils Bernbahs, kurš vienmēr postulēja un aizstāvēja atbildīgu, mākslinieciski augstvērtīgu reklāmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viss, kas ir mums apkārt, ir dizains. Tas ir kļuvis starpdisciplinārs, jomas saplūst, un viss mainās, mēs varam no tā baidīties, bet mums nāksies to pieņemt

Tā DB pauž Una Rozenbauma, kuras veidotā kampaņa #esesmuintroverts saņēma Dizaina Gada balvu 2019. Unu Rozenbaumu kaitina tas, ka Rīgai trūkst vides dizaina vīzijas, un galva viņai ir pilna ar trakām idejām. Viņai pietika drosmes latviešu autorus Londonas grāmatu tirgū pieteikt kā introvertus, bet, ja viņa uz vienu dienu kļūtu par Rīgas pilsētas radošo direktori, strūklakās lītu šampanietis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kādas ir tavas profesionālās attiecības ar dizainu?

Esmu hard core freelancer, kas nozīmē, ka ar melnu muti raujos gabaldarbos, taču man ir daudz vairāk projektu nekā tad, kad strādāju reklāmas aģentūrā. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc kopā ar vēl pāris potenciālajām partnerēm jau sāku plānot uzņēmuma izveidošanu šī gada rudenī. Uzņēmuma Wannabe Intelligent darbības profils būs kultūras komunikācija, ar ko es nodarbojos pēdējos piecus sešus gadus. To redzu kā brīvu nišu Latvijā. Iepriekš šķita, ka šādām aktivitātēm nav naudas, bet kopš valsts simtgades, kad lielākajai daļai projektu tāda bija nepieciešama, daudzi ir aptvēruši, ko kultūras komunikācija spēj dot, ka tā strādā gan filmām, gan literatūrai. Ja par to runā pietiekami interesantā veidā, tas palīdz, nevis traucē. Agrāk Latvijā bija priekšstats, ka mākslu nevajag pārdot, proti, ja ir labs produkts, tas sevi var pārdot pats. Tas ir mīts jeb «bleķis», jo mēs dzīvojam tādā vidē, kur notiek sīva konkurence nevis tikai starp Latvijas, bet visas pasaules produktiem, kas nozīmē, ka mums ir jāspēj pateikt, par ko būs konkrētā filma vai grāmata.

Citas ziņas

Radošās izcilības festivālā izglītos reklāmniekus

Imants Liepiņš [email protected],15.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz ADWARDS semināru «Radošā domāšana reklāmā un grafiskajā dizainā» ieradīsies vienas no slavenākajām pasaules dizaina skolās — Benetton Fabrica — videomākslas nodaļas vadītājs Joe Togneri. Šī būs pirmā reize, kad Latvijas radošajiem talantiem būs iespēja dzirdēt kādu no Fabrica pasniedzējiem Latvijā. Katru gadu no dažādām pasaules valstīm Fabrica sabrauc jaunie mākslinieki, lai dalītos ar idejām, kas saistītas ar izteiksmi, valodu un teritoriju un atklātu nākotni ar fotogrāfijas, dizaina, mūzikas, literatūras, interaktīvās un vizuālās komunikācijas palīdzību. Radošajās aprindās Joe Togneri pazīstams kā izcils skolotājs un komunikators, kas veidojis starptautiski apbalvotas kampaņas un strādājis ar tādiem klientiem kā McDonald’s, The Wall Street Journal, Blue Telecommunications, Fiat Automotive.

Citas ziņas

DDB - jauna identitāte.

,12.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 5. septembrī reklāmas agentūra DDB mainīja sava zīmola identitāti. Tas notika vienlaikus visā pasaulē un tā ir vienota visā pasaulē. Mūsu jaunā identitāte ir vienkārša, skaidra, to viegli atcerēties un pats galvenais, tā ir 100% mūsu. Kā teicis Vinstons Čērčils, "visas izcilās lietas ir vienkāršas un daudzas no tām var tikt izteiktas vienā vārdā. Brīvība. Taisnīgums. Gods. Pienākums. Līdzjūtība. Cerība." DDB būtības izteikšanai arī pietiek ar vienu vārdu, un tas ir Kreativitāte.

DDB visaugstāko kreativitātes līmeni starptautisko reklāmas aģentūru vidū apliecina gan lielākais balvu skaits industrijas prestižākā reklāmas festivāla Cannes Lions pastāvēšanas vēsturē, gan lokāli un reģionāli iegūtā atzinība. Mēs veidojam unikālas, noturīgas un spēcīgas zīmolu pieredzes, un mūsu mērķis ir būt ietekmīgākajai komunikāciju kompānijai pasaulē. Tas arī ir atjaunotā DDB zīmola pamatā.

Kreativitātei - jauna mērvienība.

Jau kopš pamatskolas mēs esam pieņēmuši kā pašsaprotamu iespēju izmērīt spēku, ātrumu, temperatūru, attālumu. Bet kā nomērīt to, kas pēc būtības ir pretējs standartizēšanai? Kā mērīt kreativitāti? Mūsu atbilde ir DDB jaunajā identitātē ietvertais "DDB grāds", kas nozīmē augstāko iespējamo kreativitātes izpausmi. Tas nozīmē drosmi atklāt jaunus ceļus, ziņk��ri izkāpt ārpus robežām un stereotipiem, enerģiju radīt jaunus risinājumus, atvērtu prātu idejām.

Būvniecība un īpašums

Topošie dizaineri zīmē kūrorta vīziju

Vēsma Lēvalde,20.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Pecha Kucha Night īso lekciju vakaru Liepājas ostmalas noliktavā atklāta dizaina darbu izstāde Klusais kūrorts.

Līdz 22. jūnijam būs aplūkojami laipu, kafejnīcu, atpūtas moduļu un skatu torņu maketi un vīzijas, ko speciāli Liepājas pludmalei darinājuši Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļas Vides mākslas un Funkcionālā dizaina katedru 3. un 4. kursa studenti. Projektu pērn ierosināja un vadīja arhitekte Indra Ķempe, par devīzi izvirzot saukli «Nelūdzam, pieprasām civilizētu iekārtojumu ar labu dizainu Zilā karoga pludmales pamatvajadzībām!».

Studenti apkopojuši gan funkcionālās atpūtnieku vajadzības, gan arī veidojuši īsus stāstiņus par konkrētu cilvēku – piemēram, bērnu dienaskārtību vasarā Liepājā. Atbilstoši sižetiem tapuši konkrēti pludmales objekti, akcentējot konkrētas vērtības – lēni, klusi, zemu. Piemēram, jūrā ietiecas laipa, kas veidota tā, lai jūru varētu baudīt arī cilvēki ratiņkrēslā vai neredzīgie. Interesanti objekti veidoti no smilšu maisiem, kāpās labi iekļautos Laimas Laizānes veidotais koka zirdziņš, kas kļuvis par radošās izcilības festivāla Adwards šā gada finālistu industriālā dizaina nominācijā. «Te vēsturiski ieliktais kūrorta klusums ir unikālāks par trokšņaino tūrismu, kādu pazīst visur pasaulē,» uzskata projekta vadītāja. Izstāde, cer projekta vadītāja, ir tikai projekta starprezultāts, jo mērķis ir panākt, lai labākie darbi pēc kāda laika tiešām rastu vietu pludmalē. Šosezon tas vēl neesot iespējams, taču nākotnē studentu idejas patiešām varētu iegūt reālu pašvaldības atbalstu, pieļauj Liepājas galvenā arhitekte Iveta Ansone. «Tas ir jauniešu skats uz Liepājas pludmali, kādu viņi vēlas to redzēt,» viņa saka, atzīstot, ka tas ir vērā ņemams arguments pilsētas nākotnes vīzijai.

Citas ziņas

Mācība reklāmniekiem

Imants Liepiņš [email protected],17.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Festivāla ADwards ietvaros nākamceturtdien būs iespējams apmeklēt arī semināru un meistardarbnīcu programmu «Radošā domāšana reklāmā un grafiskajā dizainā». Tā būs iespēja vienkopus dzirdēt un iesaistīties diskusijās ar sešiem pasaulē atzītiem režijas, animācijas, video, filmu un reklāmas speciālistiem, kuri dalīsies savā ilgstošajā radošajā pieredzē. Kinorežisors Marks Brummunds (Marc Brummund; Vācija) vadīs semināru «Jauna režisora grēksūdzes», slavenās Fabrica Benetton video nodaļas vadītājs Džo Tonjeri (Joe Togneri; Itālija) Latvijas speciālistiem stāstīs par iespējām nokļūt un mācīties prestižajā komunikāciju centrā. Grafiskais dizainers, ilustrators un multimediju mākslinieks Gints Apsītis (Latvija) vadīs lekciju «Jaunā animācija un Motion graphic», savukārt patiesību un baumas par reklāmas nākotni atklās Undīnes universitātes pasniedzējs Džovanni Lungi, Ph.D. (Giovanni Lunghi; Itālija).

Citas ziņas

Latvijas zīmolu veidos ārzemēs

,26.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas institūta (LI) pasludinātajā sarunu procedūrā Par valsts zīmolvedības stratēģijas izstrādi labākos rezultātus uzrādījis Lielbritānijā reģistrētais uzņēmums Earthspeak, Db.lv informēja Latvijas institūta ārējo sakaru koordinatore Inese Loce.

2007. gada 5.janvārī LI likuma noteiktajā kārtībā izsludināja sarunu procedūru Latvijas zīmolvedības stratēģijas izstrādei. Ar sarunu procedūras nolikumu iepazinās vairāk kā 10 interesentu, taču pieteikumus iesniedza trīs kandidāti: SIA DDB Worldwide Latvia (Latvija), Earthspeak (Lielbritānija) un Bloom Consulting SL (Spānija).

No kandidātiem tika sagaidīta pieredze trīs gadu valstu zīmolvedības izstrādē, tehniskajām prasībām atbilstoša metodoloģija. Sarunu pēdējā kārtā LI komisija ir pieņēmusi lēmumu uzticēt Latvijas zīmolvedības stratēģijas izstrādi Lielbritānijā reģistrētam uzņēmumam Earthspeak, kura vadītājs ir valstu zīmolvedības eksperts Saimons Anholts (Simon Anholt).

Citas ziņas

Ventspils ventus uzteic starptautiskā reklāmas festivālā

,01.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils ventu kampaņa ieguvusi sudraba godalgu starptautiskajā Kijevas reklāmas festivālā.

Ventu kampaņa startēja PR kampaņu kategorijā, kurā kopumā bija pieteikti un savā starpā konkurēja 68 projekti, informē Ventspils dome. 13. starptautiskais Kijevas reklāmas festivāls norisinājās Odesā no 23. līdz 26. maijam un ir prestižākais reklāmas jomas pasākums uz austrumiem no Baltijas, apgalvots paziņojumā. Tajā tika iesniegti 1700 darbi 11 kategorijās no 14 valstīm. Festivāla darbus izvērtēja deviņas neatkarīgas starptautiskas žūrijas, kurās darbojās mārketinga jomas profesionāļi no Rietumeiropas valstīm, Baltijas valstīm, Krievijas, Ukrainas un Baltkrievijas. Festivālā dominēja produktu un sociālās kampaņas, un Ventspils pilsētas kampaņa bija vienīgā no festivālā iesniegtajiem darbiem, kas popularizēja pilsētu kā zīmolu.

Citas ziņas

Kreatīvās domas sasniegumi — festivālā

Imants Liepiņš [email protected],06.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas direktoru kluba (LADC) radošās izcilības festivālā Adwards uzvarējušie darbi līdz 8. jūlijam piedalās Eiropas Mākslas direktoru kluba (ADC*E) rīkotajā festivālā «Labākais Eiropas dizains un reklāma». LADC iesniegtie darbi pārstāv plašu reklāmas un dizaina klāstu, piemēram, televīzijas klipus, drukātās un sociālās reklāmas, vides objektus, grafisko un industriālo dizainu, ko radījuši McCann, Zoom!, DDB Latvija, TBWALatvija, Euro RSCG Riga, Frank & Stein, Bates/Red Cell u.c. Latvija kā ADC*E dalībvalsts festivālā pārstāvēta pirmoreiz.