Ziemassvētku dāvanas iesaka robots 

Dāvanu meklējumos apmulsušajiem Lattelecom e-veikalā palīdz virtuālā konsultante Anete

Jānis Vēvers, 2017. gada 22. decembris plkst. 10:35

Šobrīd robotmeitene Anete ir

īpaši pielāgota Ziemassvētku

dāvanu gādāšanas

vajadzībām.

Pirmssvētku nedēļās ikviens var gūt ieskatu, kā drīzā nākotnē Ziemassvētku iepirkšanos atvieglos viedi digitālie palīgi. Tehnoloģiju uzņēmuma Lattelecom e-veikalā decembrī rosās virtuālā konsultante Anete, iesakot klientiem piemērotākās dāvanas, stāstot par piegādes iespējām un atbildot uz citiem jautājumiem par pirkšanu un norēķināšanos.

Anete piedāvā gatavus scenārijus, lai iepirkšanās un citu jautājumu atrisināšana būtu maksimāli vienkārša, piemēram, izvēlēties dāvanu konkrētam saņēmējam – bērniem, vecākiem vai otrai pusītei. Lai sāktu sarunu, jādodas uz e-veikalu un čatā jāuzrunā Anete, izvēloties kritēriju, pēc kura atlasīt dāvanu, piemēram, kam vēlas to pasniegt. Balstoties uz izvēlēto scenāriju, Anete uzdos papildu jautājumus un piedāvās iespējamos dāvanas variantus. Palīdzību var saņemt arī citos jautājumos, piemēram, uzzināt, kur atrodas tuvākais veikals, par piegādes termiņiem un citiem nosacījumiem svētku laikā. Nepagurusi, apkalpojot vienu klientu pēc otra, Anete ievērojami atvieglo uzņēmumā strādājošo konsultantu darbu saspringtajā pirmssvētku laikā.

Mācās no pieredzes

«Lai arī Anete nav gluži izdaudzinātā mākslīgā intelekta produkts, tā ātri mācās no sarunām ar cilvēkiem, ik dienu apgūdama jaunas zināšanas. Šobrīd viņa ir īpaši pielāgota Ziemassvētku dāvanu gādāšanas vajadzībām, lai pārbaudītu tās spējas palīdzēt pircējiem. Anete ir apmācīta noskaidrot patērētāju vajadzības, lai nākotnē sagatavotu individuālus piedāvājumus katram klientam un atvieglotu pirkuma procesu,» stāsta Lattelecom Korporatīvās attīstības direktors Krists Avots. Darbam e-veikalā Aneti palīdz apmācīt divi partneri – AlphaBlues un Tilde. Apmācībām tiek izmantota iepriekšējos gados uzkrātā pieredze un biežāk uzdotie klientu jautājumi pirmssvētku laikā.

«Raugoties nākotnē, vēlamies pētīt un paplašināt Anetes spējas. Piemēram, no iepriekšējo pirkumu vēstures likt viņai izvērtēt, vai aicināt klientu norēķināties par pirkumu uzreiz vai arī ieteikt dalītu maksājumu,» nākotnes plānos dalās Krists Avots.

Jau 16 tūkstoši atbilžu

Tā dēvētās kontrolētās mašīnmācīšanās tehnoloģiju pārstāvošā robotmeitene Anete – pirmais latviešu valodā runājošais t.s. bots – Lattelecom Facebook lapā «dzīvo» jau kopš oktobra, kur ik dienu sazinās ar apmeklētājiem, stāstot par uzņēmuma produktiem, pakalpojumiem un rēķinu apmaksas iespējām. Nepilnos trīs mēnešos tā sarunājusies ar gandrīz pusotru tūkstoti cilvēku un atbildējusi uz gandrīz 16 tūkstošiem jautājumu. Roboti tiek uzskatīti par klientu apkalpošanas nākotni, jo tie spēj strādāt visu diennakti bez atpūtas, apkalpojot neskaitāmus klientus. Mašīnas arī nevar kļūdīties faktu pasniegšanā, tās nepārskatās, nepārsakās un nekad neizrāda dusmas vai nīgrumu, jo tām vienkārši nepiemīt emocijas.

Lattelecom plāno pamazām paplašināt Anetes prasmes, lai tā pārskatāmā nākotnē varētu sniegt informāciju arī par to, ko vērts redzēt TV un Shortcut, kā arī palīdzētu noformēt pakalpojumu pieteikumus, veidotu personalizētus akciju piedāvājumus un veiktu citas darbības.

Sadarbībā ar Lattelecom

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2017. gada 21. decembris plkst. 14:53

Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Šūnu transplantācijas nodaļā notiks projekta...

2017. gada 13. decembris plkst. 15:48

Novembra beigās biznesa programmatūru ražotājs SAP un uzņēmums Microsoft nāca klajā ar paziņojumu...

2017. gada 11. decembris plkst. 12:13

Lai potenciālos darba ņēmējus iepazīstinātu ar dažādām darba situācijām, mobilo sakaru operators...

2017. gada 07. decembris plkst. 8:32

Šoruden General Motors vicepriekšsēdis Roberts Lucs prognozēja, ka pēc 15 līdz 20...

2017. gada 06. decembris plkst. 10:55

E-rēķinu operatori Fitek un Telema ir vienojušies par stratēģiskām partnerattiecībām, padarot...

2017. gada 28. novembris plkst. 9:02

Cilvēki mūsdienās lielākoties dzīvo divās paralēlās pasaulēs – vai nu īstenībā, vai...

2017. gada 27. novembris plkst. 11:19

Šonedēļ notiekošajā tehnoloģiju, politikas, start–up un dzīvesstila festivālā Digital Freedom...

2017. gada 27. novembris plkst. 8:53

Viens no nākamā gada izaicinājumiem, kas skars ikvienu uzņēmumu, ir Vispārīgās datu...

2017. gada 24. novembris plkst. 10:28

Jaunā Eiropas Savienības regula par fizisku personu datu aizsardzību nesīs uzņēmumiem un...

2017. gada 23. novembris plkst. 16:02

Populārās spēles «Angry Birds» izstrādātājs - Somijas uzņēmums «Rovio» - šā gada...