Ražošana

Aloja Starkelsen plāno sākt eksportu uz Koreju un Japānu

LETA, 17.10.2019

Foto: PAULA ČURKSTE/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu cietes ražotājs «Aloja Starkelsen» finanšu gadā no 2019.gada 1.septembra līdz 2020.gada 31.augustam ir izvirzījis mērķi sākt kompānijas ražoto produktu eksportu uz Koreju un Japānu, sacīja kompānijas valdes loceklis Jānis Garančs.

Viņš pastāstīja, ka īpašu uzsvaru kompānija turpmākajā gadā plāno likt uz Āzijas tirgu apguvi, tostarp uzņēmums piedalās Eiropas Savienības organizētā projektā ar mērķi piedāvāt Eiropas bioloģiskos produktus arī Korejas un Japānas tirgum.

«Patlaban vēl neesam [ar savu produkciju] šajos tirgos, tas ir šā gada izaicinājums mums to izdarīt. Jau patlaban realizējam produkciju Āzijā, bet konkrēti uz Koreju mums ir aizvestas tikai testa kravas, savukārt uz Japānu šogad ļoti ceram uzsākt eksportu,» sacīja Garančs.

Tāpat viņš pastāstīja, ka uzņēmums šogad plāno fokusēties uz jaunajiem produktiem esošajos tirgos. «Aloja Starkelsen» vēlas veidot plašāku izejvielu klāstu citiem Eiropas bioloģisko produktu ražotājiem.

«Vēlamies piedāvāt plašāku klāstu ar funkcionālām bioloģiskajām izejvielām, jo kartupeļu cietei ir ļoti plašs pielietojums,» sacīja Garančs.

Pēc viņa teiktā, kompānija jau ilgāku laiku ražo uz kartupeļu cietes bāzētus produktus, bet nesen papildinājusi produktu klāstu ar četriem jauniem produktiem, kuru pamatā ir zirņu un pupu milti. Attiecīgo produktu sēriju pilnā apmērā uzņēmums sāka ražot vien pagājušajā gadā. Tāpēc nākamais finanšu gads uzņēmumam paies, iepazīstinot ar šiem produktiem un kopīgi ar klientiem izstrādājot jaunas receptes «Aloja Starkelsen» ražoto produktu, ko pārtikas ražotāji izmanto kā savas produkcijas izejvielas, pielietojumam.

Garančs teica, ka paralēli bioloģisko produktu tirgum Eiropā un ASV attīstās arī vegāno produktu tirgus. Līdz ar to kopā ar klientiem norit darbs ne tikai pie bioloģisko, bet arī vegāno produktu recepšu izstrādes, lai sekmētu «Aloja Starkelsen» ražotās produkcijas kā izejvielu izmantošanu pārtikas sektorā Eiropā un ASV.

«Vegāno produktu tirgus ļoti strauji attīstās, un arī mēs ticam, ka, samazinot dzīvnieku izcelsmes produktus uzturā, varam darīt tikai labu planētai,» pauda Garančs.

Jau ziņots, ka «Aloja Starkelsen» pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2017.gada 1.septembra līdz 2018.gada 31.augustam, strādāja ar 8,281 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 0,3% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka par 10,8% - līdz 90 462 eiro.

SIA «Aloja-Starkelsen» pamatkapitāls ir 259 131 eiro. Uzņēmuma lielākais īpašnieks ar 97,93% daļu ir Zviedrijas kompānija «Sveriges Starkelseproducenter, forening».

Komentāri

Pievienot komentāru