Rīgas dome, Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūra (LIAA) un Colliers International nule pārstāvēja Latviju starptautiskajā investīciju forumā EXPO REAL 2005. EXPO REAL laikā Latvija līdz ar pārējām Baltijas valstīm tika parādīta kā pievilcīga vieta ārvalstu investīcijām. Financial Times, viens no prestižākajiem biznesa laikrakstiem pasaulē, organizēja īpašu forumu, kas veltīts investīciju iespējām Baltijas valstīs. Prezentāciju laikā dalībnieki izteica vērtējumu par tirgus attīstības līmeni, tirgus struktūru, caurspīdīgumu un likumdošanu, kā arī par pēdējām pārmaiņām un tendencēm tirgū. Augstais pieprasījums pēc komercplatībām un dzīvojamajām platībām Rīgā izraisīja lielu interesi Vācijas un citu valstu investoros, kas meklē iespējas paplašināt biznesu vai investēt savu kapitālu ar augstāku atdevi (peļņu) nekā Rietumeiropā. Tika minēts, ka informācijas trūkums un Baltijas reģiona centralizētas virzīšanas neesamība neļauj saņemt nepieciešamo informāciju laicīgi un rada reālus sarežģījumus un apgrūtinājumus biznesa lēmumu pieņemšanai. Colliers International ģenerāldirektors Baltijas valstīs Mihails Morozovs tika uzaicināts paneļdiskusijā prezentēt neatkarīgu Latvijas nekustamā īpašuma tirgus novērtējumu. Saskaņā ar Mihaila Morozova teikto: “Mēs esam ļoti priecīgi, ka Baltijas reģions un konkrēti Latvija ir piesaistījis nopietnu ārvalstu kompāniju un fondu uzmanību. Ir grūti pārvērtēt viņu lomu Centrālās un Austrumeiropas tirgus veiksmīgā attīstīšanā un būtisku izmaiņu veicināšanā, un ir skumji, ka Baltijas reģions līdz šim ir palicis novārtā. Tagad, pateicoties EXPO REAL, viņi daudz nopietnāk skatās uz mūsu tirgus perspektīvām un potenciālu, un daži pat ir iekļāvuši Baltiju savos tuvāko 2-3 gadu ekspansijas plānos. Jāsecina, ka mūsu reģionam nepieciešama labāka virzīšana un reklāma.” Helmuts Salnājs, LIAA pārstāvis Vācijā, teica: “Kā labi bija redzams EXPO REAL rīkotajās paneļdiskusijās un sarunās ar investoriem, lielajām Eiropas investīciju kompānijām ir lieli naudas līdzekļi, kas to vien gaida, lai tiktu investēti interesantos projektos. Daudzās Viduseiropas valstīs šajā nozarē ir iestājusies liela stagnācija, un uzņēmēji nelabprāt investē tirgū, kurš neattīstās. Kā noskaidrojās sarunās, ļoti daudzi vēl aizvien gandrīz neko nezina par iespējām un uzņēmējdarbības izaugsmi Latvijā, tāpēc mūsu kopējais nākamo gadu galvenais uzdevums būs vēl intensīvāk popularizēt Latviju kā ideālu vietu daudzsološiem un atraktīviem projektiem."

























