Mana pieredze: Viens no sešiem pasaulē 

E-apmācību kompānijai FasterCourse ir vairāk nekā 1600 sagatavju trijos populārākajos e-apmācību vadības rīkos; nākotnē uzņēmums plāno vairāk fokusēties uz gatavu produktu piedāvāšanu tirgū.

Anda Asere, 18.10.2018
1/2

Kārlis Sproģis, SIA FasterCourse īpašnieks

Foto: Zane Bitere/LETA

Liela daļa uzņēmumu, kad vien tas ir iespējams, mēģina izmantot apmācības tiešsaistē, kur darbinieki kaut ko apgūst datorā, planšetdatorā vai telefonā. «Liela darbinieku skaita gadījumā tas noteikti atmaksājas,» uzskata Kārlis Sproģis, SIA FasterCourse īpašnieks. Sākotnēji uzņēmumi e-apmācības programmēja no nulles. Ar laiku parādījās dažādi rīki, kas ļauj to darīt bez atsevišķa programmētāja, turklāt tos var savienot ar uzņēmuma mācību vadības sistēmu, kur ir redzams, vai konkrētais darbinieks šo materiālu ir apskatījis, cik ilgi, vai ir izpildījis uzdevumus, kādi ir bijuši rezultāti. Pieejamas arī dažādas veidnes, kas ir kombinējamas, un tieši ar to nodarbojas FasterCourse.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Uzņēmumam ir vairāk nekā 1600 sagatavju trijos populārākajos mācību vadības rīkos. «Ja uzņēmums e-apmācību izveidē izmanto Articulate, Adobe vai Lectora, tad mums tam ir veidnes. Lai izveidotu e-apmācību kursu, ir vajadzīgas ne tikai satura un pedagoģijas zināšanas, bet arī dizaina un programmēšanas prasmes. Taču bieži cilvēki, kuri izstrādā e-apmācību kursus, nav reizē gan dizaineri, gan programmētāji, gan pedagoģijas eksperti. Mūsu rīks noder tieši viņiem un ļauj fokusēties uz pedagoģisko pusi, nav jādomā par dizainu un to, kā tas viss strādās,» saka Kārlis.

FasterCourse tiek izmantots visa veida jauno darbinieku, dažādu noteikumu un likumu izmaiņu, naudas atmazgāšanas novēršanas risku u.tml. apmācībās. Tāpat to lieto visa veida simulācijas darbiem datorā un klientu apkalpošanā. Var izmantot gan klasiskus uzdevumus ar scenāriju izveidi, gan izstrādāt apmācību ar virtuālās realitātes brillēm, lai tās tuvinātu realitātei.

Uzņēmumi tiešsaistē darbiniekiem piedāvā kursus ne vien par kompānijas vērtībām un vēsturi, bet arī par to, kā iegūt draugus, apzinātību, kā arī par dažādām pašpalīdzības tēmām. E-apmācības lielā mērā ietekmē tehnoloģiju progress. Pirms pieciem gadiem vairums apmācību bija datorā, bet tagad liela daļa FasterCourse klientu atzīst, ka viņu primārā izvēle ir telefons. Ņemot vērā ekrāna izmēra atšķirības, ir jādomā, kā pasniegt informāciju. «Ir skeptiķi, kuri uzskata, ka, izmantojot telefonu, neviens nemācās, bet tikai apskata kaut ko. Mācībām šajā ierīcē ir gan plusi, gan mīnusi,» stāsta Kārlis.

Visu rakstu Viens no sešiem pasaulē lasiet ceturtdienas, 18.oktobra laikrakstā Dienas Bizness!

No šīs sadaļas

Saeima galīgajā lasījumā pieņēmusi grozījumus Valsts fondēto pensiju likumā, kas paredz iespēju...

Brīdī, kad tiks ieviesti kvantu datori, uzņēmumos būs nepieciešami darbinieki, kuri saprot,...

Konferences «TAPOST 2018» ietvaros 2. oktobrī norisinājās pirmais «Testing Hackathon», kurā savas...

Uzlabojot klientu servisu, Latvijas Pasts jau 84 pasta nodaļās visā Latvijā ieviesis...

Šādu ražojumu un sniegto pakalpojumu apjomu nozare varētu sasniegt līdz 2027. gadam....

ASV kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Uber maksās 148 miljonus ASV dolāru par izmeklēšanu saistībā...

Par hakeru testēšanas pakalpojumu sniegšanu ASV 14 gadu cietumsods piespriests 38 gadus...

Pieaugot darbinieku skaitam, informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums Accenture atvēris jaunu biroju...

Romas katoļu baznīcas pāvests Francisks kļuvis par Igaunijas e-rezidentu....

Veselības informāciju tehnoloģiju (IT) uzņēmumi «Blue Bridge Technologies» un «Meditec» vienojušies...