Pretēji degvielas tirgotāja Lukoil Baltija R vadītāja Haima Kogana nesenajām prognozēm, ka degvielas cenas pēc 70 santīmu sliekšņa pārkāpšanas tuvākajā laikā nekāps, degvielas tirgotāji tās tomēr palielinājuši.
Arī degvielas tirgus līdera Latvija Statoil šefs Sandis Šteins jūnijā sākumā norādīja, ka degvielas cenas neietekmēs situācija, ka Latvijā šogad saglabāsies zemāks pieprasījums pēc degvielas. Tiesa, kopš tā brīža degvielas cenas Statoil uzpildes stacijās pieaugušas par trim, četriem santīmiem. Šobrīd 95E Statoil benzīntankos nopērkams par 0.739 latiem litrā, kaut arī vienubrīd cena bija pietuvojusies pat 75 santīmu atzīmei.
H. Kogans, kaut arī atzina, ka savā prognozē mazliet kļūdījies, tomēr neuzskata, ka kļūda bijusi liela. «Es jau neesmu kaut kāda pareģe Vanda – šis cenu kāpums ir salīdzinoši niecīgs un normāls,» teica uzņēmējs. Savukārt Latvija Statoil komunikāciju konsultante Margrieta Akmens Db.lv paskaidroja, ka cenu kāpums izskaidrojums ar ikgadējo sezonas pieprasījuma pieaugumu, jo, iestājoties vasaras sezonai, cilvēku nepieciešamība pēc degvielas aug. Savukārt tas nozīmē, ka sarūk rezerves, kas diktē cenu pieaugumu pasaules tirgos.
Naftas cenu svārstības, kā Db.lv regulāri ziņojis, kopš jūnija sākuma nav bijušas lielākas par 5-8 dolāriem par barelu, un tagad cena turas virs 70 dolāru atzīmes. Arī Mažeiķu naftas Tirdzniecības nama Latvijā tirgotās 95. markas benzīna vairumcena kopš jūnija sākuma pakāpusies vien par kādiem diviem santīmiem līdz 0.674 Ls/l.
«Galvenais šobrīd ir noturēt esošos apjomus. Šajā gadījumā daudz kas būs atkarīgs no tā, vai valsts saņems jaunu starptautisko aizdevumu un vai izdosies atdzīvināt ekonomiku,» iepriekš uzsvēra S. Šteins, norādot, ka optimistiskajā scenārijā degvielas mazumtirdzniecības apjomi saglabās esošo tendenci jeb kritumu par aptuveni 16%, bet pesimistiskajā scenārija gadījumā degvielas mazumtirdzniecības apjomi var kristies vēl par 20 un vairāk procentiem.




