Tirdzniecības centru pārmaiņu skrējiens 

Iepirkšanās centri kļūst par vietu, kur ne tikai notiek naudas apmaiņa pret preci, tur satiekas, gūst jaunu pieredzi, emocijas, izklaidējas un pat izglītojas

Ingrīda Drazdovska, 19.03.2019

Foto: LETA

Tirdzniecības centru (t/c) joma šobrīd ir patiešām karsta nekustamā īpašuma tirgus kontekstā; Baltijā aktīvi tiek būvēti jauni un paplašināti esošie. Ja šogad pie mums tiks pabeigti visi iepriekš pieteiktie projekti, kam beigu termiņš ir 2019. gadā, jaunu tirdzniecības platību pieaugums gada laikā būs rekordaugsts.

SIA Linstow Center Management (LCM) valdes loceklis un Iznomāšanas un biznesa attīstības direktors Mārcis Budļevskis atgādina, ka Rīgā jaunas, nozīmīgas tirdzniecības platības nav tapušas kopš krīzes (līdz pat 2018. gadam). Līdz ar to izmaiņas bija gan nepieciešamas, gan loģiskas. Patērētāju prasības aug ar katru brīdi – pircējs kļūst prasīgāks un grib pašu jaunāko, labāko, lielāko un pārsteidzošāko. Tāpat attīstās arī nomnieku veikalu formāti, parasti arvien pieaugot izmērā, kas prasa papildu platības.

Šī brīža daudzās t/c būvniecības ieceres tikai norāda, ka attīstītāji un tirgotāji to saprot un ir gatavi piedāvāt arvien lieliskākas vietas un aizraujošākus veidus, kā ļaudīm ļaut iepirkties un izklaidēties. Tādēļ t/c mūsdienās tiek būvēti jau kā multifunkcionāli centri, kuros vienlaikus ir iespēja ne tikai iepirkties, bet arī paēst, baudīt kino, sportot vai, piemēram, nomazgāt savu auto, viņš atzīmē.

Būs grūstīšanās

Nule ekspluatācijā ir nodots jaunākais un viens no apjomīgākajiem objektiem – iepirkšanās un izklaides komplekss Akropole. Cīņa par klientiem vēl priekšā, īpaši ņemot vērā faktu, ka iedzīvotāju skaits turpina sarukt.

Akropoles atvēršana Rīgā nenozīmē jaunus klientus tirgum no kaut kurienes, visiem esošajiem tirdzniecības centriem nāksies «padalīties» ar savējiem, neslēpj Jurgita Žagunīte-Genevičiene (Jurgita Žagunytė-Genevičienė), Akropolis Group Nomas departamenta vadītāja.

Kopā ar nomniekiem būs jāpieliek noteiktas pūles, mēģinot klientus piesaistīt tieši šim centram, taču galvenā atšķirība piedāvājumā ir tā, ka šis ir patiešām svaigs objekts, kurā ir ietvertas jaunākās idejas, tas atbilst jaunākajām tendencēm iepirkšanās centru jomā globāli. «Mums būs patiešām jaukas koplietošanas zonas, daudz dienas gaismas. Zīmolu veikalu koncepcijas būs atjauninātas. Mums būs arī vairāki jauni zīmoli, kuri vēl nav pārstāvēti Latvijas tirgū, tā, piemēram, Van Graaf atvērs pirmo veikalu Baltijā. Jaunums tirgū būs arī slidotava, kas darbosies visu gadu, Apollo kinoteātris u.c. Veikalu izkārtojums būs atšķirīgs no tā, kas šobrīd ir citviet,» viņa teic.

Visu rakstu lasiet 19. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Jaunākais izdevums