Dienas Bizness turpina attīstīties 

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas. Ja izmaiņu nebūtu un medijs mēģinātu turpināt eksistenci ar savu laiku nokalpojušu biznesa modeli, tad būtu pamats bažām.»

Jānis Goldbergs, 2019. gada 12. septembris plkst. 12:14

Jānis Maršāns

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

To intervijā Dienas Biznesa (DB) žurnālistam Jānim Goldbergam saka Dienas Biznesa izdevējs, līdzīpašnieks un valdes loceklis Jānis Maršāns.

Kādi ir iemesli, kāpēc Dienas Biznesam šobrīd ir jāmainās?

Mēs gribam mūsu lasītājiem sniegt to, kas lasītājiem ir vajadzīgs: ātras, precīzas ziņas tiešsaistē, analītika, viedokļi un padziļinātās izpētes – iknedēļas drukātajā izdevumā otrdienās.

Iemesli pārmaiņām ir dažādi, bet pats galvenais – biznesa dienas avīzes formāts ir savu laiku nokalpojis. Lēmumu par pārmaiņām pieņēmām tagad, jo šobrīd vienkārši daudzi no faktoriem ir iestājušies vienlaicīgi. Nav nekāds noslēpums, ka visā pasaulē, ne tikai Latvijā, krītas drukāto preses izdevumu lasītāju skaits, tiem migrējot uz dažādām digitālām platformām. Attiecīgi, ja avīzes, kas sāka iznākt pirms četrsimt gadiem, nenogalināja radio un televīzija, tad interneta un sociālo tīklu laikmets ir izrādījies daudz lielāks izaicinājums. Vissmagākās sekas gan interneta, gan jauno tehnoloģiju, gan ar tiem augušās paaudzes ietekmes rezultātā ir tieši nišas medijiem, tādiem, kā, piemēram, Dienas Bizness. Tam ir objektīvi iemesli – ziņas sabiedrība patērē «dzīvajā» un ziņām vairs nav vietas nākamajā dienā, jo tur jau gaida nākamās dienas ziņas. Drukātie mediji, sekojot šīm tendencēm, ir spiesti samazināt savu tirāžu, kam seko arī reklāmas apjoma kritums. Attiecīgi drukātie mediji ir spiesti pieiet šai situācijai radoši un meklēt dažādas jaunas izdzīvošanas formas, lai ieienteresētu gan lasītājus, gan sadarbības partnerus.

Kāds ir tavs kā izdevēja viedoklis, kādam turpmāk jābūt izdevumam Dienas Bizness (DB)?

Paskatoties situāciju Latvijā, mēs redzam, ka šodien neviens latviešu valodā iznākošais nacionālais dienas laikraksts nav pelnošs un avīžu zaudējumi katru gadu tikai pieaug. Šos tā jau kritiskos signālus vēl pastiprināja šogad uzvirmojušais jautājums par avīžu pasta piegāžu dotāciju atcelšanu. Šķiet, nākamajam gadam tās vēl būs, taču nav zināms, kas notiks pēc tam. Ir labi zināms teiciens, ka nekas nav vecāks par vakardienas avīzi. Ja saistībā ar pasta piegāžu izmaiņām avīzes vairs netiks piegādātas no rīta, tad, dzīvojot digitālajā laikmetā, vakarā tām vairs nav nekādas jēgas. Visi šie apsvērumi mani vedina domāt, ka ir jāmaina DB biznesa modelis, pārejot uz žurnāla tipa izdevumu, kurš iznāk reizi nedēļā. Šajā žurnālā galvenais uzsvars ir jāliek uz analītiku, dodot padziļinātu redzējumu par aktuāliem jautājumiem. Uzskatu, ka iknedēļas žurnāls plus digitālās vides formāts ir efektīvs. Tas ļaus saglabāt auditoriju, kam ir vērtība turēt rokās drukāto vārdu, lasīt bez ekrāna. Gribētos ticēt, ka šāds formāts vienlaikus uzrunās jaunākas auditorijas, iesaistīs tās, līdzīgi kā to dara Economist un Bloomberg Businessweek. Šis formāts dod iespēju analītiskajai žurnālistikai, vērtīgām, padziļinātām intervijām un viedokļiem.

No kura brīža Dienas Bizness pāries uz žurnāla formātu?

Plāns ir pāreju veikt vēl šajā gadā.

Uz kādu auditoriju turpmāk orientēsies Dienas Bizness?

DB ir un paliks medijs biznesam. Tieši tāpēc es uzskatu, ka mums ir jāseko biznesa tendencēm un nav jābaidās no jauniem izaicinājumiem, kas sevī slēpj vērtīgas iespējas. Mēs esam gatavi riskēt un mainīt savu biznesa modeli. Turklāt es neizslēdzu, ka pārskatāmā nākotnē vēl kāds dienas laikraksts varētu veikt līdzīgas izmaiņas. Taču būt pirmajiem ir mūsu spēks, nevis vājums. Gribam arī papildus orientēties uz gados jaunāku auditoriju, kas vairs nelasa papīra laikrakstus. Tāpēc mēs arvien vairāk stiprināsim savu portālu, attīstīsim sadarbību ar citiem medijiem, īpaši televīzijām un iesim iekšā citās platformās ar saviem video un audio materiāliem.

Vai ir paredzētas kādas personāliju izmaiņas DB vadībā- redakcijā, valdē vai īpašniekos?

Līdzšinējai Dienas Bizness galvenajai redaktorei Līvai Melbārzdei pieņemot jaunus profesionālos izaicinājumus, viņas vietā redakcijas vadībā stāsies Anita Kantāne. Tas būs jau no nākamās nedēļas. Citas izmaiņas DB vadībā nav plānotas. Izmantošu iespēju, lai uzsvērtu – Līva paveica milzīgu darbu, attīstot DB redakciju, liels viņai paldies par paveikto un pašatdevi.

Biznesa pasaulē darījumi un pārrunas notiek nepārtraukti, bet mūsu gadījumā šobrīd medija īpašnieku maiņa nav paredzēta. Protams, mēs esam atvērti tādām investīcijām, kas veicinātu DB attīstību.

Taču šobrīd pieteiktās izmaiņas nav nekādā veidā saistītas ar to, ka Dienas Bizness grasītos izbeigt savu darbību?

Nekādā gadījumā. Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas. Ja izmaiņu nebūtu un medijs mēģinātu turpināt eksistenci ar savu laiku nokalpojušu biznesa modeli, tad būtu pamats bažām. Mainoties mums ir lielas iespējas kļūt stiprākiem un cilvēkiem interesantākiem, piesaistīt jaunus lasītājus. Nākotnes virzība ir iknedēļas izdevums un stiprināts portāls, kā arī dažādi papildizdevumi, ko mūsu lasītāji jau ir iecienījuši kā Miljonārs, Dzīves garša, TOP 500, kas jau šogad iznāks paplašinātā formā, piedāvājot lasītājiem vēl vairāk informācijas par lielākajiem un spēcīgākajiem Latvijas uzņēmumiem. Tāpat, protams, turpināsim savu darbu konferenču un semināru, kā arī rokasgrāmatu izdošanas segmentos.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2017. gada 12. janvāris plkst. 10:35

Konference Biznesa prognozes ir jau tradicionāls Dienas Biznesa reizi gadā rīkots pasākums,...

2016. gada 06. oktobris plkst. 8:43

Izveidojot spēcīgu filiāļu tīklu, SIA Inter Cars Latvija ieņem nozīmīgu vietu auto...

2016. gada 29. septembris plkst. 8:52

Cienījamie DB abonenti! Jau labu laiku zīmols Dienas Bizness nenozīmē tikai laikraksta...

2016. gada 03. augusts plkst. 10:06

SIA Rīgas krēslu fabrika (RKF) kāpinājusi apgrozījumu no 650 tūkst. eiro 2011....

2016. gada 20. jūlijs plkst. 9:22

Ja ekonomikai iet grūti, tad arī konsultantiem darba paliek mazāk...

Nepalaid garām

1992. gada 13. aprīlī toreizējā Preses nama 13. stāvā 13 darbinieku lokā...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

No šīs sadaļas
2019. gada 12. septembris plkst. 9:09

Zinātnieki paziņojuši, ka pirmo reizi uz planētas ārpus mūsu Saules sistēmas atraduši...

2019. gada 11. septembris plkst. 7:40

Afganistānas galvaspilsētā Kabulā trešdienas rītā neilgi pēc pusnakts tika izšauta raķete uz...

2019. gada 10. septembris plkst. 8:40

Dāvanu mainīšana Latvijā nav pārāk izplatīta, taču tas ir iespējams, ja vien...

2019. gada 10. septembris plkst. 7:40

Jo īsāks ir dāvanas noderīgais mūžs, jo lielāks risks, ka tai būs...

2019. gada 09. septembris plkst. 17:35

Noslēdzies atklātais konkurss par Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatu - pretendents, kurš...

2019. gada 05. septembris plkst. 13:09

Ekonomikas ministrijas (EM) izsludinātajā konkursā uz AS «Latvenergo» pieciem padomes locekļu amatiem...

2019. gada 05. septembris plkst. 11:40

Stiprinot savas pētniecības iespējas starptautiskā mērogā, Rīgas Tehniskā universitāte (RTU)...

2019. gada 05. septembris plkst. 7:26

Pēc Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Ķīmijas fakultātes beigšanas Mārtiņš Gulbis kļuva...

2019. gada 05. septembris plkst. 6:19

Iekšējās drošības biroja (IDB) sāktajā kriminālprocesā par iespējamiem noziegumiem būvniecības...

2019. gada 04. septembris plkst. 13:22

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) otrdien iztaujāts arī bijušais Valsts prezidents...