Ražošana

Fazer maiznīca Druva sāk ražot Ņipro Ņuku

Sandra Dieziņa,18.06.2003

Jaunākais izdevums

Fazer maiznīca Druva šos Jāņus sagaida tirgū ieviešot jaunu produktu grupu –maizītes «Ņiprā Ņuka». Šobrīd «Ņiprās Ņukas» grupā radītas četru dažādu veidu maizītes: tradicionālās maizītes, siera maizītes, sēkliņu maizītes, buljona maizītes. «Fazer maiznīca Druva» mārketinga vadītāja Inese Miķelsone uzskata, ka jaunās maizītes būs ērti lietojamas garšīgu un interesantu maizīšu pagatavošanai gan ikdienā, gan svētkos vai izbraukumos un , protams, gards jaunums klājot Līražot bulciņas pieņemts pēc tam, kad veiktie pētījumi apliecinājuši – Latvijas maizes tirgū viens no vismazāk attīstītajiem ir tieši bulciņu segments. Ņemot vērā šo un arī citus faktorus radusies ideja par segmenta attīstības nepieciešamību. Uzņēmuma izpilddirektors Ivars Skrebelis stāsta, ka šobrīd, piemērām, Igaunijā bulciņu segments ir 10 reizes lielāks nekā Latvijā. Kā jau iepriekš ziņots, «Fazer maiznīca DRUVA» ir viens no vadošajiem maizes ražotājiem Latvijā un jau līdz šīs vasaras beigām plāno kļūt par modernāko maizes ceptuvi Latvijā, kā arī līdz gada beigām iekarot 10% Latvijas maizes tirgus.Patlaban uzņēmumā ražo ap 40 dažādu maizes šķirņu. Uzņēmuma produkcija tiek ražota ceptuvē, kura atrodas Ogrē un ikdienas «Fazer maiznīca Druva» ceptuvē tiek saražots ap 20 tonnu produkcijas. Uzņēmumā strādājošo skaits ir 200 cilvēku. Uzņēmuma īpašnieki somu koncerns «Fazer Bakeries» ir vadošais maizes tirgus pārstāvis Somijā, tā produkcija šajā valstī aizņem ap 38% maizes tirgus. Koncerns «Fazer» darbojas kopš1891.gada un šobrīd Fazer bakeries» strādā Somijā, Zviedrijā, Igaunijā, Lietuvā, Krievijā un Latvijā.

Citas ziņas

Fazer maiznīcas tirgus daļa sasniegusi 20 %

,10.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā uzrāda ACNielsen Latvia jaunākais dati, 2007. gada aprīļa/maija periodā SIA Fazer maiznīcas kopējā maizes tirgus daļa pēc vērtības sasniegusi 20,6%, kas ir par 3,6% vairāk nekā pirms gada. Par 3,9% gada laikā pieaugusi arī uzņēmuma ceptās maizes tirgus daļa pēc apjoma, sasniedzot 19%

"Mērķtiecīgi esam turpinājuši strādāt pie tā, lai apmierinātu pircēju vēlmes pēc visgaršīgākās maizes, vienlaikus piedāvājot visaugstāko produkcijas kvalitāti. Esam Latvijas maizes tirgus līderi, jo regulāri piedāvājam jaunus un interesantus maizes produktus," saka Ivars Skrebelis, Fazer maiznīcas rīkotājdirektors.

"Mūsu uzņēmumā liela nozīme ir inovācijām un jaunu produktu attīstībai, tāpēc šobrīd patērētājus iepazīstinām ar Fazer Tumšo sēklu maizi un Fazer gaišo sēklu maizi," turpina Ivars Skrebelis.

Tirgus līderis

SIA Fazer maiznīcas kļuvusi par lielāko baltmaizes ražotāju valstī, jo uzņēmuma tirgus daļa pēc apjoma, gada laikā pieaugot par 5,4%, ir sasniegusi 28%, kas ir vairāk nekā otram lielākajam tirgus dalībniekam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotājam «Druva food» ir apstiprināts mantas pārdošanas plāns, un mantas pārdošanas termiņš noteikts 30.aprīlis, liecina informācija «Firmas.lv».

Atbilstoši «Druva food» mantas pārdošanas plānam iecerēts pārdot kustamo mantu - automašīnu «Mercedes Benz 2528» ar piespiedu pārdošanas vērtību 6000 eiro, nekustamo īpašumu, tostarp dzīvokli Dārza ielā 2-4, Saldū un veikalu Striķu ielā 7-1A, Saldū, kuru vērtību plānots precizēt, izdarot papildinājumus mantas pārdošanas plānā. Tāpat iecerēts pārdot arī patentu valdē reģistrētas preču zīmes - «Druvas produkti», kas attiecas uz uzņēmuma ražotajiem gaļas izstrādājumiem, termiski apstrādātiem augļiem un dārzeņiem un pelmeņiem, kā arī preču zīmi «Studentu pelmeņi», kas attiecas uz pelmeņiem. Abu preču zīmju kopējā iespiedu pārdošanas vērtība ir 6000 eiro. Prognozējamo līdzekļu apmērs, kurus plānots iegūt pēc neieķīlāto parādnieka mantu pārdošanas, vēl tiks precizēts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maiznīca SIA "Fazer Latvija" apgrozījums pērn palielinājās par 19% un sasniedza 32 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

"Fazer Latvija" pārstāvošā uzņēmuma "Fazer Bakery Baltic" vadītāja Anne Mere atzīst, ka, tā kā maizes ražošanas nozarē gala produkta cenu ietekmē mainīgās izejvielu, transportēšanas, ražošanas, enerģijas un darbaspēka izmaksas, gada laikā nācās īstenot efektivizācijas un optimizācijas pasākumus, kā arī pārskatīt produktu cenas.

"Papildu izaicinājums ir pakotās maizes ilgtermiņa tirgus kritums un sīvā konkurence, taču nepārtraukti pielāgojoties un radot jaunus risinājumus, "Fazer Latvija" ir izdevies palielināt savu pakotās maizes tirgus daļu Latvijā līdz vairāk nekā 21%," norāda A.Mere.

Vienlaikus "Fazer Group" apgrozījums pagājušajā gadā palielinājies par 13% un bija 1,1 miljards eiro, savukārt uzņēmuma peļņa (EBITDA) samazinājusies par 10% - līdz 101,4 miljoniem eiro.

Pārtika

Fazer Latvija investē 3,8 miljonus eiro jaunā tostermaižu ražošanas līnijā

Db.lv,14.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums “Fazer Latvija”, kas strādā ar diviem maizes zīmoliem – “Fazer” un “Druva” - investējis 3,8 miljonus eiro jaunas tostermaižu produkcijas ražošanas līnijas attīstībā.

Šis solis palielinās ražošanas jaudu par 30%, tādējādi nodrošinot pircējus ar jau pieprasītiem un jauniem produktiem ar pievienoto vērtību.

“Tirgū ir novērojams pieprasījums pēc produktiem, kas ne vien garšo labi, bet ir kvalitatīvi un ar pievienoto vērtību. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas “Nielsen” datiem, tostermaizes segments pēdējos gados ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tās patēriņš pēdējo 2 gadu laikā ir pieaudzis par 12%*. Tādēļ, sekojot līdzi pircēju paradumu maiņai un izmaiņām maizes produktu kategorijā, “Fazer Latvija” ir aprīkojis ražotni Ogrē ar modernu tostermaižu ražošanas līniju, lai patērētājam spētu piedāvāt labāko no tā, ko maize var mums sniegt,” atklāj “Fazer Bakery Baltic” vadītāja Anne Mere.

Pārtika

Fazer maiznīcas atsauc no tirgus vairāku veidu maizi atrasta stikla gabala dēļ

BNS,20.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuve Fazer maiznīcas atsauc no tirgus vairākas maizes - Fazer dzīvo saulespuķu, Fazer dzīvo sēklu, Fazer dzīvo šķiedrvielu un Druvas kliju - konstatēta stikla gabala dēļ, pavēstīja uzņēmuma pārstāve Inta Pēdiņa.

Viņa uzsvēra, ka, pamatojoties uz pircēja sniegto informāciju, ka neliels stikla gabaliņš ir nokļuvis produktā Fazer dzīvā saulespuķu maize, Fazer maiznīcas no tirgus atsauc maizes Fazer dzīvā saulespuķu, Fazer dzīvā sēklu, Fazer dzīvā šķiedrvielu un Druva kliju ar derīguma termiņu līdz šā gada 21.decembrim - datums uz aizdares 21.12., lai nepieļautu draudus cilvēku veselībai un dzīvībai.

Fazer maiznīcu tirdzniecības direktors Dinārs Ozols pauda sarūgtinājumu par notikušo un atvainojās pircējiem par sagādātajām neērtībām. Pēc viņa teiktā, uzņēmuma rīcībā nav informācijas, ka Fazer maiznīcu maize ir izraisījusi veselības problēmas, un cerams, ka gadījums, kad tika atrasts stikla gabals, ir vienīgais.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā reizē portāls db.lv ciemojas Fazer maizes ražotnē Ogrē, kur top dārzeņu maize!

Uzņēmuma pirmsākumi meklējami vairāk nekā 60 gadus atpakaļ - 1946. gadā, kad Rīgā darbu uzsāka maizes un makaronu fabrika, kuras produkcija tika marķēta ar Druvas zīmolu. 2001. gadā Druva apvienojas ar Ogres apkaimē zināmāko maiznīcu - Ogres maiznieks, un pārceļ ražotni uz Ogri. Uzņēmums turpina darbību kā Ogres maiznieks, un, apvienojot abu uzņēmumu pieredzi, piedāvā pircējiem gan iecienītas, gan jaunas maizes šķirnes.

2001. gada beigās Ogres maiznieku pārņem Somijas lielākā un pazīstamākā maiznīca - Fazer Bakeries. Sākotnēji uzņēmuma nosaukums ir Fazer maiznīcas Druva, vēlāk 2005. gadā tas tiek pārdēvēts par Fazer maiznīcām, bet 2012. gada 27. martā uzņēmuma jaunais nosaukums ir Fazer Latvija. No 2010. gada Fazer Latvija pārņem Fazer saldumu tirdzniecību Latvijā.

Ražošana

Maizes tirgus līderi ar somu kapitālu

Sandra Dieziņa,17.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas maizes tirgū līderu vidū darbojas divas kompānijas ar somu kapitālu. Šobrīd 35 – 40 miljonus latu vērtajā maizes sektorā darbojas divi galvenie somu investori Vaasan & Vaasan, kuram pieder a/s Hanzas Maiznīca un SIA Fazer maiznīca Druva īpašnieks Fazer Bakeries. Hanzas Maiznīca ar 25 – 30 % patlaban ir lielākais dalībnieks maizes tirgū, bet Fazer maiznīca Druva šogad aizņem ap 12-15% tirgus, liecina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra(LTVC) dati. Kā informē Fazer maiznīcas Druva valdes priekšsēdētājs Ivars Skrebelis, pēdējo divu gadu laikā ražotnes atdzimšanā investēti 4,5 miljoni eiro. Pērn uzņēmuma apgrozījums bija 2,01 miljons Ls, bet šā gada 11 mēnešos – 2,4 mioljoni Ls. LTVC vadītāja Ingūna Gulbe stāsta, ka patreiz vērojamas maizes tirgus pārdales tendences un Fazer maiznīca Druva strauji kāpina apjomus un tirgus daļu. Šobrīd arī vērojama samērā augsta tirgus koncentrācijas pakāpe, līdz ar to iespēja ienākt šajā sektorā vēl kādam stratēģiskajam investoram ir maz ticama. Arī citu maiznīcu pārpirkšana no Fazer un Vaasan & Vaasan puses esot maz ticama, jo ražošanas jaudas pārsniedz pieprasījumu, kā arī vietējā tirgū nav sastopamas stipras preču zīmes, kuras būtu lietderīgi nopirkt, tāpēc Fazer un Vaasan & Vaasan investē savu preču zīmju attīstībā Latvijā. Db jau arī rakstīja(02.09.2003.), ka Fazer grupā ietilpstošā sabiedriskās ēdināšanas uzņēmuma Amica meitaskompānija Amica Latvia izvērsies Latvijā, atverot vairākus ēdināšanas centrus.

Citas ziņas

Sadarbībā ar maiznīcu Druva Liepājā veidos taku uz jūru

Vēsma Lēvalde [email protected],06.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

24. jūlijā Liepājas pludmales vides objektus papildinās krāsains vides mozaīku ansamblis uz betona apmales abpus takai uz jūru pie glābšanas stacijas, kurš taps sadarbībā ar maiznīcu “Druva”. Tas būs aizsākums iecerētajai “Takai uz jūru”. Pildot jūnija sākumā noslēgto līgumu ar Liepājas pilsētas domi, SIA “Fazer maiznīca DRUVA” ir pārskaitījusi 1000 Ls kopīgā vides projekta realizācijas pirmajam posmam – mozaīkas izveidei takas sākumā. Mozaīka taps no 19. līdz 24. jūlijam starptautiska jauniešu vides projekta “Vides mozaīku ansamblis Liepājā Jūrmalas parkā” ietvaros. Tas ir viens no starptautiskās vides dizaina darbnīcas iecerētajiem objektiem Jūrmalas parkā un pludmalē, informē projekta koordinatore Ilze Zariņa. Liepājas jaunieši kopā ar jauniešiem no citām valstīm un sadarbībā ar Liepājas mākslas skolas stikla māksliniecēm Solvitu Bruži un Ivetu Brenci veidos krāsainas mozaīkas uz betona apmales abpus takai uz jūru, kur parasti mīl apsēsties pludmales apmeklētāji. No 9.jūnija līdz Jāņiem (23.jūnijam) – iedzīvotāji takas būvniecībai ir kopumā saziedojuši 125 Ls, informē maiznīca DRUVA mārketinga vadītāja Inese Miķelsone. “Maiznīca DRUVA ir pārskaitījusi 1000 Ls avansā, jo iedzīvotāju saziedotie līdzekļi pagaidām vēl pilnībā nesedz mozaīkas izveidei nepieciešamo summu. Taču ceram, ka liepājnieku aktivitāte augs, un takas izbūvei tiks savākti ne tikai 3000 Ls, kā rēķinājām, bet krietni vairāk. Tas ļaus mums kopā izdarīt daudz vairāk,” uzsver maiznīca DRUVA mārketinga vadītāja Inese Miķelsone. Šī gada 9.jūnijā Liepājā tika parakstīts līgums par savstarpēju sadarbību starp Liepājas domi un maiznīcu DRUVA. Sadarbības līgums apstiprina abu pušu vēlmi kopīgiem spēkiem realizēt vides projektu “Taku uz jūru” Liepājā, Jūrmalas parkā pie glābšanas stacijas. Takas būvniecībā var piedalīties katrs liepājnieks vai Liepājas viesis. Liepājā un Liepājas rajonā (Aizputē, Grobiņas un Kalvenes pagastā) kopš 9.jūnija notiek speciāla tirdzniecības akcija. Tirdzniecības akcijas vietās – mazumtirdzniecības veikalos ir izlikti speciāli plakāti ar aicinājumu: “Būvēsim taku uz jūru”. Mazumtirdzniecības vietās, kur atrodams plakāts, tirdzniecības akcijas laikā iegādājoties jebkuru maiznīcā DRUVA cepto maizi, iedzīvotājiem ir iespēja ziedot pussantīmu takas izveidei. Tiek prognozēts, ka visas tirdzniecības akcijas laikā tiks savākti ne mazāk kā 3000 Ls. Ja tirdzniecības akcijas laikā tiks savākta lielāka naudas summa, tā visa tiks novirzīta šī vides projekta realizācijai. Liepājas dome no sava budžeta nākamgad takas ierīkošanai ir gatava atvēlēt arī 3000 Ls.Jaunās takas būvniecība ir sadalīta vairākos posmos, jo kopējās šī projekta izmaksas tiek lēstas ap 40 000 Ls. Liepājas pilsētas dome cer, ka visu projektu izdosies realizēt tuvāko gadu laikā. Liepājas pilsētas dome cer, ka, sekojot Druvas piemēram, takas būvniecībā aktīvi iesaistīsies privātuzņēmēji. Maiznīca DRUVA ir pirmie, kuri šajā projektā gatavi ieguldīt vairākus tūkstošus latu. Parakstītais sadarbības līgums starp Liepājas pilsētas pašvaldību un maiznīcu DRUVA paredz divu mazāku vides projektu realizāciju: šogad jūlijā - “Vides mozaīku ansamblis Liepājā Jūrmalas parkā”. Savukārt, nākamgad, līdz 1.septembrim - tiek plānots realizēt takas būvniecības pirmo kārtu. Takas būvniecības projekts vēl tiks izstrādāts un iespējamos risinājumi tiks piedāvāti sabiedriskajai apspriešanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma “Fazer Latvija” ražotnē Ogrē atklāta jauna tostermaižu produkcijas ražošanas līnija, kuras izveidē investēti 3,8 miljoni eiro un ar kuras palīdzību plānots palielināt ražošanas jaudu par 30%.

“Lai arī maizes ražotāji pēdējos gados ir bijuši spiesti strādāt sarežģītos apstākļos, maizes tirgum kopumā piedzīvojot lejupslīdi, "Fazer Latvija" ir izdevies palielināt savu svaigi fasētās maizes tirgus daļu Latvijā līdz vairāk nekā 21%. Kopumā tostermaizes segments pēdējos gados ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tās patēriņš pēdējo 2 gadu laikā ir pieaudzis par 12%*. Tādēļ, sekojot līdzi pircēju paradumu maiņai un izmaiņām maizes produktu kategorijā, “Fazer Latvija” ir aprīkojis ražotni Ogrē ar modernu tostermaižu ražošanas līniju,” saka “Fazer Bakery Baltic” vadītāja Anne Mere.

Fazer Latvija investē 3,8 miljonus eiro jaunā tostermaižu ražošanas līnijā

Uzņēmums “Fazer Latvija”, kas strādā ar diviem maizes zīmoliem – “Fazer” un...

Ceptuvē Ogrē dienā tiek saražotas ap 21 tonnu dažādu tostermaizes vienību un nonāk pie pircējiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā, papildina “Fazer Latvija” ražošanas vadītājs Kalvis Fjodorovs.

“Jaunās līnijas uzstādīšanas process sākās ar nokalpojušās 45 gadus vecās baltmaižu līnijas demontāžu un tās uzstādīšanā kopumā tika investēti 3,8 miljoni eiro, kas padara šo par līdz šim lielāko investīciju ražotnē kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība,” turpina K. Fjodorovs.

2021.gadā "Fazer Latvija" strādāja ar 27,05 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 38,5% un bija 476 303 eiro.

Kompānija "Fazer Latvija" reģistrēta 2000.gadā, un tās pamatkapitāls ir 17,183 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

"Fazer Latvija" vienīgais īpašnieks ir Somijas kompānija "Fazer Bakeries", kas ir viens no "Fazer group" uzņēmumiem. Uzņēmums Latvijā strādā ar diviem zīmoliem - "Fazer" un "Druva".

Citas ziņas

Par Fazer maiznīcas rīkotājdirektoru kļuvis Peisenieks; izmaiņas arī valdē

Gunta Kursiša,20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fazer maiznīcas valdi pametis Somijas pilsonis Markku Jaako Numminens (Markku Jaako Numminen), un viņa vietā apstiprināts tirdzniecības direktors Dinārs Ozols. Savukārt par mazinīcas rīkotājdirektoru iecelts Varis Peisenieks – līdzšinējais Fazer Bakeries & Confectionery piegādes ķēžu direktors Baltijā.

«Izmaiņas Fazer mazinīcu valdē un vadībā ir veiktas, lai nostiprinātu vadības grupu Latvijā un ir saistītas ar Fazer stratēģiju Baltijā,» skaidro valdes priekšsēdētājs Jespers Abergs. «Latvija tāpat kā pārējās Baltijas valstis ir un būs Fazer biznesa attīstībai nozīmīgas valstis. Lai uzņēmums sekmīgi strādātu un attīstītos, ir jādomā ilgtermiņā, taču vienlaikus jābūt elastīgiem un jāspēj ātri un efektīvi reaģēt uz izmaiņām tirgū, tāpēc mēs nostiprinām vietējās vadības grupas,» stāsta J. Abergs.

Patlaban uzņēmuma valdi veido valdes priekšsēdētājs J. Abergs (Jesper Georg Peter Aberg) un valdes locekļi Dinārs Ozols, Edgars Zumaras un Seppo Koivusaari (Kari Seppo Koivusaari).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer ražošanas konsolidācijas projekts Baltijā ir sekmīgi pabeigts, un notikusi visu ražošanas līniju pārnešana uz Ogres un Kauņas maiznīcām.

Projekta ietvaros Fazer maiznīcā Ogrē ir paplašināta ražotne, pārveidojot esošās līnijas un uzstādot jaunu porciju maižu līniju. Tikmēr darbi turpinās – aktīvi norit jaunās saldēto kūku un konditorejas izstrādājumu ražotnes būvniecība, kas ir pēdējo gadu vērienīgākais Fazer attīstības projekts Baltijas valstīs. Kopumā Fazer ceptuvē un jaunajā ražotnē Ogrē tiks izveidotas papildu 40 jaunas darba vietas, un plānoto investīciju apjoms pārsniedz 5 milj. eiro.

«Esam paveikuši ļoti nozīmīgu darbu, lai nostiprinātu pozīcijas maizes tirgū Latvijā un citu Baltijas valstu tirgos ilgtermiņā. Vienlaikus jāsaka, ka tikpat liels darbs veicams, lai uzsāktu saldētu kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanu un eksportu jau šā gada rudenī. Pašreiz meklējam papildu jaunus darbiniekus gan maiznīcai, gan jaunajai ražotnei, kur nepieciešamas zināšanas un pieredze konditorejas izstrādājumu ražošanā,» komentē Mindaugas Snarskis, Fazer Bakery Baltic rīkotājdirektors.

Pārtika

Fazer reformē biznesu

Sandra Dieziņa,30.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Grupa savas trīs biznesa jomas – Fazer Bakeries, Fazer Confectionery un Fazer Russia apvienojusi Fazer Bakeries and Confectionery.

Fazer restorānu un ēdināšanas pakalpojumu bizness tiks reformēts 2010. gadā, vienlaikus mainot Fazer Amica nosaukumu uz Fazer Food Services, informē kompānija.

Fazer strukturālās reformas ir veiktas, lai veicinātu uzņēmuma izaugsmi - vēl vairāk paaugstinātu darbības efektivitāti un piemērotību mainīgajiem ekonomikas apstākļiem. Reformu mērķis ir nostiprināt Fazer zīmolus, uzlabot sadarbību ar klientiem un pircējiem, kā arī attīstīt jaunas darbības jomas un produktu konceptus.

2009. gadā Fazer uzņēmumu kopējais apgrozījums Latvijā bija 17,3 miljoni latu, kas ir neauditētie rezultāti. Fazer maiznīcas ar vairāk nekā 23% tirgus daļas ir otrs lielākais maizes ražotājs Latvijā, Fazer Amica ar 36 restorāniem un kafejnīcām - viens no vadošajiem ēdināšanas uzņēmumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer grupa nolēmusi ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdot pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai.

Darījumu plānots pabeigt 2011. gada pavasarī. Fazer servisa virtuve Tallinā darījumā nav iekļauta un tiks integrēta Fazer Food Services Somijā. Kompānija norāda, ka Baltijas valstis arī turpmāk būs prioritārs tirgus Fazer maiznīcu un saldumu biznesiem.

«Tirgus attīstība un nākotnes perspektīvas Latvijā un Igaunijā ēdināšanas un pakalpojumu biznesā nenodrošina pietiekami lielas izaugsmes iespējas tik lielam uzņēmumam kā Fazer,» skaidro Fazer Grupas prezidents Karstens Slote (Karsten Slotte). Mazākam vietējam uzņēmējam ir labākas iespējas attīstīt šo biznesu tālāk. Fazer Amica Latvija komanda, kas izpērk Latvijas un Igaunijas ēdināšanas un restorānu biznesu īpašuma pārņemšanas veidā, noteikti izdosies to veiksmīgi attīstīt tālāk, viņš piebilda.

Ražošana

Fazer maiznīcas sāk cept jaunu maizes «sēriju»

Rudīte Spakovska [email protected],21.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Fazer maiznīcas”, paplašinot darbību, uzsāk cept maizi ar “Fazer” zīmolu. “Paplašinot maiznīcā ceptās maizes klāstu, jauno “Fazer” maizi cepsim tepat Ogrē, no Latvijas izejvielām,” saka Ivars Skrebelis, “Fazer maiznīcu” rīkotājdirektors. Uzņēmums turpinās cept arī maizi ar zīmolu "Druva". “Fazer” maizes grupā ietilpst “Fazer Kviešu tostermaize”, “Fazer Rudzu kliju tostermaize”, “Fazer Franču maize”, “Fazer Baltmaize”, “Fazer Rudzu Doniņas ar graudiem” un “Fazer Kviešu Doniņas ar sēkliņām”.

Pārtika

Likvidējot ceptuvi Kauņā, Fazer Bakery Baltic plāno 18 miljonu eiro investīcijas Ogrē

Db.lv,23.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Fazer” mērķis ir nostiprināt savas pozīcijas visos tirgos, kuros uzņēmums strādā. Stratēģijas ietvaros “Fazer” apsver iespēju apvienot abas Baltijas maizes ceptuves vienā ražošanas struktūrā Ogrē. Šobrīd “Fazer” maizes ceptuves atrodas Kauņā un Ogrē.

Ieguldījums modernas noliktavas, jaunu komplektēšanas procesu un renovētas ražošanas ēkas izveidē būtu 18 miljoni eiro, kas ir nozīmīga summa Baltijas maizes tirgū. Sakarā ar šīm pārmaiņām, kuru rezultātā uzņēmuma ražotnē Kauņā darbavietu skaits varētu tikt samazināts par 185, “Fazer” uzsācis konsultācijas ar darbinieku pārstāvjiem.

“Fazer Bakery Baltic” apsver iespēju koncentrēt visu ražošanu vienā modernā maizes ceptuvē Ogrē.

Pateicoties šīm pārmaiņām, “Fazer” varēs nostiprināt savu pozīciju Baltijas tirgos, nodrošināt konkurētspēju, paplašināt produktu sortimentu jaunās kategorijās un turpināt attīstīt eksportu. Viena ceptuve ar paplašinātu noliktavu saldētiem un svaigiem produktiem, jauniem komplektēšanas procesiem un modernizētām ražošanas iespējām uzlabotu “Fazer Bakery Baltic” piegādes ķēdes efektivitāti, kas ir ļoti svarīgi visiem trim Baltijas tirgiem. Ieguldījuma apmērs lēšams 18 miljonos eiro, kas ir būtisks investīciju apjoms Baltijas maizes tirgū. Šobrīd “Fazer” maizes ceptuves atrodas Kauņā un Ogrē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc biznesa novērtēšanas procedūras un savstarpējām pārrunām 13. maijā Fazer Amica Latvija un Fazer Group parakstījušas uzņēmuma daļu pirkuma līgumu.

Jāatgādina, ka jau šā gada janvārī tika ziņots, ka Fazer grupa ir parakstījusi nodomu protokolu par ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdošanu pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai. Saskaņā ar pirkuma līgumu jaunais īpašnieks pilnā apmērā pārņems Fazer Grupas saistības pret ēdināšanu un restorānu pakalpojumu nodrošināšanu esošajiem klientiem.

Pirkuma reģistrēšana Latvijas un Igaunijas Uzņēmumu reģistros paredzēta līdz 21. jūnijam Latvijā un līdz 31. augustam Igaunijā. Fazer Grupas prezidents Karstens Slote (Karsten Slotte) skaidro, ka tirgus attīstība un nākotnes perspektīvas Latvijā un Igaunijā ēdināšanas un pakalpojumu biznesā nenodrošina pietiekami lielas izaugsmes iespējas tik lielam uzņēmumam kā Fazer, un Fazer Amica Latvija komandai kā vietējam uzņēmējam ir labākas iespējas attīstīt šo biznesu tālāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums “Fazer Latvija” investēs jaunas tostermaižu produkcijas ražošanas līnijas attīstībā, kas būs apjomīgākā investīcija uzņēmuma ražotnē Ogrē kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība.

Ņemot vērā biznesa vidē valdošo konkurenci un "Fazer Group" korporatīvo politiku, konkrētu investīciju apjomu uzņēmums neizpauž.

Lai arī viens no maizes ražotāju lielākajiem izaicinājumiem ir arvien krītošais maizes patēriņš, “Fazer Latvija” tirgus daļa aizvadītajā gadā ir bijusi 20%, norāda uzņēmumā.

“Analizējot patērētāju ieradumus, aizvadītajā gadā kopumā tirgū novērojams pieprasījums pēc produktiem, kas ne vien garšo labi, bet arī dara labu mūsu ķermenim un liek mums justies labi. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas “Nielsen” datiem, no dažādajiem maizes izstrādājumu segmentiem, pircēji ir arvien vairāk iecienījuši tieši tostermaizi. Kā rezultātā tostermaizes segments aizvadītajā gadā kļuva par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tā vērtība palielinājās par 16%, savukārt šī segmenta patēriņa apjoms pieauga par 14%,” atklāj “Fazer Bakery Baltic” vadītājs Klāvs Bērziņš.

Ražošana

Fazer Latvija apgrozījums palielinājies par 29%

Žanete Hāka,07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maiznīcas Fazer Latvija apgrozījums 2015. gadā sasniedzis 21,59 miljonus eiro, kas ir par 28,6% vairāk nekā 2014. gadā, informē uzņēmums.

Pērn Fazer Grupa pabeidza Baltijas ražošanas konsolidācijas projektu - paplašināja maiznīcu un uzbūvēja jaunu kūku ražotni Ogrē, investējot vairāk nekā 5 miljonus eiro un izveidojot vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Savukārt Fazer Grupas apgrozījums 2015. gadā sasniedza 1,58 miljardus eiro, kas ir nedaudz mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt peļņa ir palielinājusies un sasniedza 44,9 miljonus eiro.

Fazer Grupas prezidents Kristofs Fitctums (Christoph Vitzthum) komentē: «Mēs strādājam, lai nostiprinātu Fazer konkurētspēju un rentabilitāti. Pēdējo trīs gadu laikā Fazer ir investējis aptuveni 100 milj. eiro Somijā un nākamo trīs gadu laikā mēs plānojam investēt tikpat, veicinot eksportu un radot jaunas darba vietas». Vienlaikus 2015. gadā Fazer Grupa vairāk nekā 22 milj. eiro ir investējusi citās valstīs, kur kā nozīmīgākie projekti ir maiznīcas Ogrē paplašināšana un industriālās virtuves izveide Kavlingē (Kavlinge) Zviedrijā.

Pārtika

Fazer maina nosaukumu Latvijā

Sandra Dieziņa,27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otra lielākā maiznīca Latvijā SIA Fazer maiznīcas mainījusi nosaukumu uz Fazer Latvija. Nosaukuma maiņa ir likumsakarīgs solis 2010. gadā iesāktajām strukturālajām reformām un aptver abus Fazer biznesa virzienus Latvijā – maizes un saldumu nozari, informē kompānija.

SIA Fazer Latvija rīkotājdirektors Varis Peisenieks: «Neskatoties uz to, ka ekonomika Latvijā atgūstas lēni, 2011. gadā mums ir izdevies nostiprināt pozīcijas maizes tirgū un ievērojami uzlabot savus rādītājus saldumu nozarē. Fazer Latvija turpinās iesāktās reformas, uzlabojot ražotnes un kvalitātes pārvaldības sistēmu. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir palielināt uzņēmuma rentabilitāti, lai paaugstinātu tā konkurētspēju Latvijas tirgū.»

Fazer maizes ceptuve Latvijā ir palielinājusi apgrozījumu par 12% un nostiprinājusi pozīcijas kā otrā lielākā maiznīca Latvijā, bet saldumu biznesā Fazer apgrozījums Latvijā ir palielinājies par 30%. Maiznīcas apgrozījums 2011. gadā bija 14,1 miljoni latu, kas ir par 13% vairāk nekā apgrozījums 2010. gadā.

Pārtika

Fazer iegādājas zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala

Lelde Petrāne,29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Group iegādājusies zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Ar šo zīmolu pārņemšanu Fazer nostiprina tirgus pozīcijas cepumu tirgū un saskata lielu potenciālu tālākai attīstībai.

Fazer paplašina savu cepumu sortimentu, no uzņēmuma Mondelez iegādājoties cepumu zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Minēto zīmolu pārņemšana ir turpinājums 2012. gadā veiktajai cepumu ražošanas pārņemšanai no uzņēmuma Kraft Foods (šobrīd Mondelez) Somijas pilsētā Vantā. Domino ir atzīts par vērtīgāko zīmolu cepumu kategorijā Somijā.

Fazer ir ilglaicīga pieredze cepumu biznesā - cepumi tika ražoti laikā no 1929. līdz 1995. gadam. Cepumi Domino sākti ražot 1953. gadā, Jaffa – 1969. gadā, bet Fanipala – 1997. gadā.

Šā gada septembrī apritēs 125 gadi, kopš zviedru izcelsmes uzņēmējs Karls Fazers (Karl Fazer) atvēra savu franču–krievu kafejnīcu Helsinku centrā. Šobrīd Fazer ir viens no Somijas pazīstamākajiem uzņēmumiem. Fazer cepumu ražotne atrodas Vantā (Vantaa), un tajā strādā ap 80 darbinieku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Fazer Bakery Baltic”, kas Latvijā pārstāv uzņēmumu “Fazer Latvija” SIA , kā arī maizes zīmolus “Fazer” un “Druva”, darbu sāk jauna vadītāja – Anne Mere, kas nomaina amatā līdzšinējo vadītāju Klāvu Bērziņu, kurš iepriekš uzņēmumu vadīja trīs gadus.

Pirms pievienošanās “Fazer” A.Mere ieņēma dažādus vadošus amatus Ziemeļvalstu pārtikas uzņēmumā “HKScan”, kas Latvijā pārstāv tādus zīmolus kā “Rīgas Miesnieks” un “Rakvere”, viņa uzņēmuma biznesu Baltijā vadīja pēdējos piecus gadus.

A. Meres iepriekšējā darba pieredze ir saistīta ar biznesa vadību, darbības kompetenču uzlabošanu, zīmola stratēģiju īstenošanu, kā arī mazumtirdzniecības biznesa attīstības veicināšanu dažādos tirgos.

“Lielāko savas karjeras laiku esmu strādājusi pārtikas nozarē, 18 gadus manas darbības fokuss ir bijis saistīts ar mājputnu un cūkgaļas ražošanas, pārstrādes un pārdošanas biznesu Baltijas valstīs. Esmu pārliecināta, ka mana pieredze un esošās zināšanas veicinās “Fazer” zīmola attīstību, izaugsmi un nostiprinās uzņēmuma pozīcijas tirgū,” stāsta A. Mere.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ceptuves Fazer maiznīcas produktā Fazer dzīvā saulespuķu maize atrastais stikla gabaliņš tajā nonācis ar saulespuķu sēklām.

Par to informē uzņēmuma pārstāve Inta Pēdiņa. Pēc incidenta izmeklēšanas Fazer maiznīcas atklājušas, ka stikla gabaliņš ir nokļuvis produktā kopā ar saulespuķu sēklām, ko izmanto maizes receptūrā.

Lai nodrošinātu produktu kvalitāti, mainīts Fazer maiznīcu sēklu piegādātājs un vienlaikus tiek veikta papildu saulespuķu sēklu kontrole.

Fazer maiznīcu tirdzniecības direktors Dinārs Ozols atvainojas pircējai par nepatīkamajiem mirkļiem un informē, ka pēc uzņēmuma rīcībā esošās informācijas, šis ir bijis vienīgais negadījums. Pēc D. Ozola teiktā, zaudējumi, kas uzņēmumam radušies pēc vairāku veidu maizes atsaukšanas, nav lieli un būtiski neietekmēs tā turpmāko darbību.

Pārtika

Kā top? Fazer kefīra baltmaize

Kristīne Stepiņa,03.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā top kefīra baltmaize Fazer ceptuvē Ogrē.

«Fazer kefīra baltmaizei ir bērnības garša,» saka Fazer Latvija ražošanas vadītājs Kalvis Fjodorovs.

2018. gada nogalē Fazer Latvija un SKDS veiktais pētījuma par maizes ēšanas paradumiem Latvijā parādījis, ka 76% Latvijas iedzīvotāju maizi ēd katru dienu, tostarp kviešu maizi. Nemainīgi maizes ēdājiem galvenais kritērijs izvēloties ir garša, to norādījuši 79% vīriešu un 75% sieviešu.

Fazer kefīra baltmaizi ēd arī Lietuvā un Igaunijā. «Ik mēnesi mēs izcepam mazliet vairāk nekā 100 tonnas šīs baltmaizes, apmēram puse paliek Latvijas ēdājiem, bet otra puse – Igaunijas un Lietuvas pircējiem,» informē K. Fjodorovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ražotājas SIA Fazer Latvija valdē notikušas izmaiņas, to pametot līdzšinējam valdes loceklim, Lietuvas pilsonim Edgaram Zumaram (Edgaras Zumaras), liecina Lursoft dati.

Viņa vietā valdes locekļa amata pienākumus pildīs Somijas valstspiedreīgais Petri Sakari Kujala (Petri Sakari Kujala). Tāpat SIA Fazer Latvija valdē darbu turpina līdzšinējais valdes priekšsēdētājs, Somijas pilsonis Marko Kristians Bergholms (Marko Kristian Bergholm) un valdes loceklis Kari Sepo Koivusāri (Kari Seppo Koivusaari).

Fazer uzņēmums izveidojies no ģimenes kafejnīcas, ko 1891. gadā Helsinkos izveidoja Karls Fazers (Karl Fazer). Uzņēmums Fazer Latvija reģistrēts 2000. gadā Druvas ielā 2, Ogrē, un tā pamatkapitāls pašreiz veido vairāk ne kā 12 milj. Ls.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fasētas svaigas maizes patēriņš Baltijā pamazām samazinās, savukārt saldētas maizes apjomi aug, līdz ar to jau tuvākajā laikā Lietuvas maizes ražotājs Fazer Lietuva UAB startēs šajā nišā.

Tā intervijā Dienas Bizness atklāj Fazer Lietuva UAB vadītājs un Baltijas organizācijas Fazer Bakery Baltic ģenerāldirektors Mindaugs Snarskis (Mindaugas Snarskis). Lietuvā Somijas uzņēmums Fazer nostiprinājās, 2001. gadā nopērkot maizes ceptuvi Gardėsis, kas dibināta 1995. gadā. 2001. gadā Fazer iegādājās arī Latvijas uzņēmumu Ogres maiznieks. Iepriekš Fazer Baltijā bija pazīstams kā saldumu zīmols.

Fazer ir starptautisks ģimenes uzņēmums no Somijas, kurš ražo un tirgo saldumus, maizi, kā arī nodrošina ēdināšanas pakalpojumus.

Izteikti sīva konkurence