FOTO: Rada špikeri darbam un dzīvei 

"Grāmatiņās esmu sarakstījusi tādas lietas, kuras man savā dzīvē būtu gribējies zināt ātrāk," saka dizainere Arta Citko, kura radījusi rotaļīgas darba burtnīcas gan pieaugušajiem, gan jauniešiem.

Monta Glumane, 21.1.2020
1/20

Dizainere Arta Citko, kura radījusi rotaļīgas darba burtnīcas gan pieaugušajiem, gan jauniešiem.

Foto: Evija Trifanova/LETA

"Happy Playbooks" ir nelielas grāmatiņas, kuras veltītas dažādām tēmām, piemēram, kā izveidot sava personīgā zīmola dizainu, atklāt savu iespējamo karjeras virzienu, uzlabot attiecības ar bērniem u.c.

"Es tās saucu par grāmatiņām, jo tās ir kā grāmatas, bet mazākas un praktiskākas. Saturā ir daudz grāmatai atbilstošas informācijas," saka A.Citko.

Savu pirmo "Happy Playbooks" A.Citko izdeva 2017. gada pavasarī un šo gadu laikā kopumā tapušas astoņas dažādas grāmatiņas.

"Pirmā grāmatiņa bija veltīta zīmoliem un tā radās no tā, ka pati strādāju ar zīmoliem, palīdzu viņiem izveidot grafisko identitāti, stila vadlīnijas un tad es sapratu, ka katru reizi uzdodu vienus un tos pašus jautājumus. Sapratu, ka tie jāsaliek kaut kādā formātā, ka uzreiz varu iedot gatavus jautājumus un uz tiem var atbildēt. Sazīmēju, saliku kā man likās pareizi un sapratu, ka to var izveidot grāmatiņas formātā. Bija pāris cilvēki, kas teica, ka tas varētu būt noderīgi gan aģentūrām, kas strādā ar saviem klientiem, gan pašnodarbinātajiem, lai labāk saprastu savu zīmolu," stāsta A.Citko.

Vēlāk sekoja 28 dienu labo ieradumu grāmatiņa, pēc tam grāmatiņa par karjeras izvēlēm jauniešiem. Tāpat A.Citko realizējusi "Happy Playbooks" kopā ar citiem speciālistiem, piemēram, par finansēm, par bērniem, psiholoģiju, stresa menedžmentu.

"Piemēram, finanses nav mana nozare, jo esmu vairāk radoša. Šī ir tēma, kas man pašai interesē, bet kurā es neesmu eksperte un grāmatiņa ir izveidota tāda, lai arī pārējie saprastu," skaidro A.Citko.

Finanšu grāmatiņā apkopots kā savus ienākumus sadalīt tā, lai sanāktu gan uzkrāt, gan atļauties tās lietas, kuras vēlies, kā domāt par finansēm, kā rēķināt un kā sadalīt. Dažādi knifiņi, kurus grāmatas autores pašas ir izmēģinājušas. Klienti pat ieteikuši, ka šāda grāmatiņa būtu nepieciešama arī uzņēmumiem. Arī tas ir A.Citko nākotnes plānā.

"Happy Playbooks" klienti iedalās vairākās daļās. Daļa no tiem ir pašvaldības un jauniešu centri, daļa - biznesa klienti, kas grāmatiņas iegādājas saviem darbiniekiem, kā arī individuālie klienti.

"Cilvēkiem, kas ir tendēti uz pašizaugsmi, kas vēlas kaut ko mainīt savā dzīvē, uzlabot un to vēlas darīt caur praktiskām lietām. Ar ko šis atšķiras no parastas grāmatas? Te ir dažādi uzdevumi, ka izlasi ne tikai to, kā varētu darīt, bet arī uzreiz aizpildi uzdevumus, uzreiz top skaidrs un arī ir rezultāts. Informācija ir ne tikai galvā, bet ir jau aprēķināts, izmēģināts," domā A.Citko.

Sākotnēji grāmatiņas vairāk iegādājās radošie cilvēki, bet vēlāk arī tiem, kas interesējas par veselību un diezgan daudz arī jaunieši.

Zīmola pirmsākumos grāmatiņas tika radītas angļu valodā, tāpēc arī klienti visbiežāk bija no ārvalstīm. Šobrīd proporcijas ir mainījušās, jo aug pieprasījums Latvijā. Iepriekš 55% bija ārvalstu klienti un pārējie vietējie. Šobrīd A.Citko ar produktiem Latvijā vairāk piedalās dažādos pasākumos un tirdziņos, tāpēc šobrīd aptuveni 80% veido vietējie un 20% ārvalstu klienti. "Man ir pilnīgi skaidrs, ka tajā tirgū, kurā vairāk reklamē sevi un vairāk runā, tur ir arī pieprasījums," saka A.Citko. Visvairāk grāmatiņas aizceļojušas uz Vāciju un Igauniju, kā arī Somiju un Nīderlandi.

A.Citko izveidots saraksts ar idejām grāmatiņām, kuras viņa vēlētos izveidot, bet šobrīd dizainere nedaudz piebremzējusi produktu radīšanas procesu, lai vairāk nodarbotos ar produktu pārdošanu. Tomēr viņa cer, ka šajā gadā radīs vismaz vienu jaunu grāmatiņu. Arī nākamās grāmatiņas būs vairāk radošas, fokusētas uz pašizaugsmi, kas būtu kā rīks dzīves kvalitātes mainīšanai.

"Happy Playbooks" radītāja plāno izveidot arī nelielus video par tām tēmām, kas ir iekļautas grāmatiņās, lai ir arī cits formāts. "Domāju, ka šajās grāmatiņās maģija ir tajā, ka var rakstīt ar roku. Grāmatiņas ir izaugušas no tā visa, ko daru un zinu. Esmu daudz lasījusi, tāpēc arī pārējiem vēlos to informāciju nodot vieglā formā, nelasot daudz grāmatas, bet paņem vienu un ir skaidrs. Manuprāt, grāmatiņas noder gan pieaugušajiem, gan jauniešiem, jo to skolā nemāca un reizēm arī vecāki nestāsta, bet ko ir ļoti vērtīgi zināt. Kad jaunietis sāk dzīvi prom no vecākiem, tad svarīgi zināt, kas ir stress, no kā tas rodas, kā tam neļauties, kā sakārtot savas finanses, lai nav jādzīvo līdz nullei kontā un citiem jautājumiem," pauž A.Citko.

Tevi varētu interesēt

"Uzņēmējdarbības uzsākšanai, lielākoties, tika izlietoti visi bērna kopšanas atvaļinājuma...

Kultūras ministrija (KM) latviešu literatūras eksportam turpmākajos trīs gados pieprasījusi 831...

Poligrāfijas kompānija PNB Print palielina klātbūtni Eiropā, bet vēl vairāk sašaurina fokusu...

Pirmo reizi ASV tiešās pārdošanas uzņēmuma «Southwestern Advantage» 160 gadu pastāvēšanas...

Grāmatnīcā Vilki books var iegādāties grāmatas dažāda vecuma bērniem, tās tiek speciāli...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

"Uzņēmējdarbības uzsākšanai, lielākoties, tika izlietoti visi bērna kopšanas atvaļinājuma...

Līdz 31.janvārim iespējams pieteikties ikgadējam biznesa simulāciju konkursam vidusskolēniem...

"Kurš ierīko veikalu ārpus civilizācijas robežām - gandrīz nekurienē? Citā laika joslā!...

Kafejnīcas - konditorejas “Hanna Anna” īpašniece Dace Minikoviča nolēmusi slēgt kafejnīcu,...

"Diegu Meistars" piedāvā mobilo lietotni, ar kuras palīdzību jebkādu bildi var pārvērst...

Rafaēla Terlici (Raffaele Terlizzi) ģimene jau piecus gadus par savām mājām sauc Latviju,...

"WolliMolli" biznesa nišu saskata termoregulējošā, hipoalerģiskā un ergonomiskā apģērbā...

Eiropas kafijas grauzdētāju sacensībās "Roast Master", kas pagājušās nedēļās nogalē risinājās...

Biznesa ideju konkursā "Ideju kauss 2019" šogad uzvarētāju vidū ir idejas ar potenciālu...

Dziedātāja Aija Andrejeva radījusi savu pirmo aksesuāru un apģērbu kolekciju "bum bum",...