Izpētot 200 populārākos zīmolus Latvijā, secināts, ka ir astoņi zīmoli, kuru pazušana uztrauktu vairāk kā 70% Latvijas iedzīvotāju, liecina Idea Group pētījums par zīmolu nozīmi un ilgtspēju.
Latvijas iedzīvotāju satrauktu, ja no tirgus pazustu tādi zīmoli kā Google, Skype, Dziesmu un deju svētki, Laima, Microsoft, Raimonds Pauls, Kārums un Latvijas Universitāte (LU).
Google pazušana no tirgus satrauktu 89% Latvijas iedzīvotāju, bet LU pazušana – 71%.
Vismaz pusi Latvijas iedzīvotāju satrauktu ja no tirgus pazustu tādi zīmoli kā Rimi, TV3, Latvijas Gāze, Swedbank, LNT, Latvenergo, Rīgas Stradiņa universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, Rūjienas saldējums, Draugiem.lv, Nokia, LTV1, Spilva, Lāču maize, Facebook, Selga, Rasa (piena produkti), Samsung, airBaltic, Valmieras piens, Maxima, Cido, Hanzas maiznīca, KNAB, Lido, Ekselence, Narvesen, Mangaļi, Alfa, Olainfarm, Gutta, LTV7, Ryanair, Philips, Statoil, Super neto.
Tikai divi zīmoli uzlabo dzīvi vairāk nekā 70% Latvijas iedzīvotāju. Tie ir - Google un Skype.
Saskaņā ar pētījumu vismaz puses Latvijas iedzīvotāju dzīvi uzlabo Rimi, Microsoft,, Latvenergo, Laima, Latvijas Gāze, LNT, Swedbank, Lattelecom, Nokia, TV3, Dziesmu un deju svētki, Draugiem.lv, Raimonds Pauls, Facebook, Maxima, Kārums, Rasa (piena produkti), Super neto, Samsung, Spilva.
Zīmolu nozīmības pētījumā trijās Baltijas valstīs kopā tika aptaujāti vairāk nekā 14 tūkst. respondentu, aptverot 525 populārākos zīmolus. Vienlaikus pētījums tika veikts 23 pasaules valstīs.
Pirmo reizi Baltijā zīmoli tika vērtēti iedzīvotāju un sabiedrības labklājības, kā arī zīmola ilgtspējas kontekstā. «Latvijas iedzīvotāji šajā pētījumā uz 23 valstu fona izceļas ar izteiktu polaritāti šodienas un rītdienas vērtējumā,» skaidro sabiedrisko attiecību aģentūras Idea PR direktore Dina Rēķe. «Esam viena no vispesimistiskāk noskaņotajām valstīm par šodienas norisēm, bet ar vislielāko optimismu sagaidām, ka rītdiena nesīs ievērojamus uzlabojumus mūsu dzīvē,» viņa pauž.
D. Rēķe norāda, ka pētījums skaidri iezīmē plašo neizmantoto potenciālu saturīgu un leģendām apvītu zīmolu veidošanai, kā arī parāda vairākas interesantas šķautnes sabiedrisko attiecību komunikācijas veidošanai.