Sekojot idejai: Katru mēnesi jauns rekords

Autors: Anda Asere
2017. gada 12. decembris plkst. 8:44

Aizdevumu salīdzināšanas platformā Altero cilvēki visbiežāk izskata iespēju aizņemties piecus tūkstošus eiro remontam, auto iegādei vai kādam lielākam pirkumam; uzņēmums pēta iespējas attīstīties citās valstīs

«Katru mēnesi ir jauns rekords gan izsniegto kredītu apjomā, gan arī mūsu ikmēneša apgrozījumā. Kopš janvāra pēc piedāvājuma izvērtēšanas Altero platformā ir izsniegti kredīti 8,5 miljonu eiro apjomā. Kopš septembra katru mēnesi tiek izsniegts pusotrs miljons eiro mēnesī, un līdz gada beigām sasniegsim 12 miljonu eiro atzīmi,» stāsta Artūrs Kostins, SIA Altero vadītājs. Mēnesī platforma tiek apmeklēta 70 tūkstošus reižu, un līdz šim sev pieejamos aizdevumus apskatījuši 26 tūkstoši cilvēku, no kuriem 15% līdz 20% reāli arī tos izmanto. 25% interesentu kreditētāji atsaka aizdevumu, daļa cilvēku pārdomā un neizmanto iespēju saņemt līdzekļus, piemēram, 15% interesentu aizdevumu piedāvā tikai viena kompānija, kam parasti ir visai augsta procentu likme.

Visbiežāk cilvēki aizņemas remontam vai kādam lielam pirkumam vai notikumam, piemēram, kāzām, neplānotai ārstniecībai, dzīvokļa labiekārtošanai, auto iegādei vai lai pārkreditētos.

«Jo labāk banka māk strādāt ar datiem, jo labāk visiem. Māksla ir atsijāt un prast pateikt uzreiz «nē» tiem, kam kredīts ir jāatsaka. Tā banka, kas iemācās automātiski izvērtēt, kam atteikt, spēj ātrāk apkalpot tos klientus, kuru finansēšanā tā būtu ieinteresēta. Ir bankas, kas apzinās šo problēmu, bet vēl neko nedara šīs situācijas risināšanā,» teic uzņēmējs. Viņš domā, ka kreditēšanas sektors ir viens no tiem, kas visvairāk iegulda reklāmā, un tirgus ir īpaši aktīvs. Lai veiksmīgi konkurētu, bankām nepieciešams samazināt aizdevumu procentlikmes. «Jo ātrāk banka var apstrādāt pieteikumus, jo mazākas ir tās operacionālās izmaksas, un tādējādi banka var piedāvāt zemākas procentu likmes,» ir pārliecināts A. Kostins.

Visu rakstu Katru mēnesi jauns rekords lasiet 12. decembra laikrakstā Dienas Bizness. Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu.

LASI ARĪ:

Sekojot idejai: Attīsta produktu līniju un paplašinās ārzemēs
Sekojot idejai: No nulles – bez naudas, bez zināšanām, tikai ar gribēšanu
Sekojot idejai: Īsteno sapni par ražotni
Sekojot idejai: No Austras koka neatsakās, bet izmēģina citas formas
Sekojot idejai: Viss sākās ar krēsliem
Sekojot idejai: No individuālā pasūtījuma pie kolekcijām