Tas ir svarīgi. Kā atrast vislabāko darbinieku? 

Atrast jaunu darbinieku lielākoties ir ārkārtīgi sarežģīts uzdevums un nepareiza kandidāta izvēle nozīmē lielas izmaksas.

Laura Mazbērziņa, 16.10.2018

Marta Kāle, ERDA darba devēja tēla konsultante.

Foto: publicitātes

Saskaņā ar dažādiem aprēķiniem viens darbā nepareizi pieņemts kandidāts uzņēmumam izmaksā aptuveni 15 bruto mēnešalgas. Tieši tādēļ ir svarīgi atlases procesā noteikt pareizo auditoriju un uzrunāt to ar atbilstošiem ziņojumiem. Rīkus, kā atrast un piesaistīt īstos darbiniekus, var balstīt gan uzņēmuma iekšējās, gan ārējās aktivitātēs. Vislabāk – abu kombinācijā, biznesa portālam db.lv stāsta Marta Kāle, ERDA darba devēja tēla konsultante.

Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Kā atrast un uzrunāt īstos kandidātus?

«Sevi ir pierādījusi darbinieku ieteikšanas programma. Kā minimums tas nozīmē esošo darbinieku laicīgu informēšanu par katru jaunu vakanci. Ideālā gadījumā šai programmai pamatā ir skaidri soļi, kā darbinieks var ieteikt savus kontaktus darbam uzņēmumā. Rīki, kā pateikties darbiniekam, var plaši variēt - no maziem «paldies» līdz būtiskiem monetāriem bonusiem par piesaistītu kolēģi. Izmantojot ieteikšanas programmas jaunu darbinieku atlasei, uzņēmumi, var piesaistīt sev kultūras ziņā līdzīgākus cilvēkus. Uzņēmumos ar efektīvu darbinieku ieteikšanas programmu vismaz 50% no darbiniekiem iegūti no esošo darbinieku ieteikumiem,» stāsta M. Kāle.

Viena no metodēm, ko šobrīd izmanto tādi uzņēmumi kā Google, ir darbinieku kontaktu apzināšana speciāli šim nolūkam paredzētos iekšējos pasākumos (sourcing jam, aided recall). To laikā darbiniekiem tiek lūgts pārskatīt savus LinkedIn un Facebook kontaktus, lai ieteiktu draugus un paziņas noteiktai vakancei uzņēmumā. Šāda pieeja ne vien paplašinās sludinājumu redzējušo skaitu, bet arī palīdzēs nodrošināt, ka to redzējuši kandidāti, kuru vērtības un prasmes patiešām saskan ar uzņēmumu.

«Diemžēl visu darbu uz esošajiem darbiniekiem nevarēs uzkraut, tāpēc jāturpina aktīvi pētīt savus produktīvākos un lojālākos darbiniekus. Vai ir iespējams pamanīt tendeci, ka labākie kolēģi pārstāv kādu konkrētu skolu, vecuma grupu, ģeogrāfisko vietu? Varbūt viņiem ir kopīgas intereses un hobiji? Izmantojot sociālajos medijos pieejamās mērķauditorijas atlases funkcijas, ir iespējams uzrunāt tieši šīs konkrētās auditorijas. Patiesi iepazīstot savus darbiniekus un tādejādi arī savu mērķauditoriju, varam turpmāk meklēt radošas idejas katras auditorijas uzrunāšanai – sākot ar sociālo mediju kampaņām līdz pat nestandarta risinājumiem ar vides reklāmām un auditorijai tuviem pasākumiem,» akcentē M. Kāle.

Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesaki savu dalību DB HUB organizētajā seminārā: Kā atrast un uzrunāt īstos kandidātus?

Lai pieteiktos, klikšķini šeit.

Tevi varētu interesēt

Harward Business Review lēš, ka viena darbinieka mainība uzņēmumam izmaksā aptuveni 50%...

Astoņus gadus pēc Abavas vīna darītavas izveidošanas tā ir kļuvusi par vadošo Latvijas vīna...

Latvijas 100 lielākie uzņēmumi kopā nodarbina ap 80 tūkst. strādājošo un atspoguļo...

Mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA Maxima Latvija veikalos Rīgā uz brīvajām vakancēm piesakās mazāk...

Nepilnu gadu Pļaviņās darbojas šūšanas uzņēmums Krontex D. Tagad ražotne paplašināta...

Nepalaid garām

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

2019. gada desmit lielāko nekustamā īpašuma darījumu sarakstā Rīgā un Pierīgā ir ne...

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

No šīs sadaļas

Bijusī Valsts policijas augsta ranga amatpersona atzīta par aizdomās turēto Valsts ieņēmumu...

Japānas valdība pirmdien paziņoja par ilgi gaidīto pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes...

Privātpersonu kavēto maksājumu skaits nefinanšu nozaru uzņēmumiem pusgada laikā ir dubultojies,...

Pirmdien Ministru kabinets ārkārtas sēdē atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto 2019.gada...

Privātie kriptovalūtu racēji patlaban zaudē institucionālajiem kriptovalūtu racējiem, kuriem...

Latvijas ekonomikas attīstību bremzē problēmas banku sektorā un tranzīta jomā, intervijā aģentūrai...

Izpārdošana atkal stimulē runas par krītošā naža ķeršanu; tā pēdējo gadu laikā...

Samazinātās 5% PVN likmes ieviešana pašmāju augļiem un dārzeņiem izrādījusies veiksmīga; audzis...

Teju ceturtajai daļai nodarbināto bruto algas apmērs pērn nepārsniedza valstī noteikto minimālo...

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome pieņēmusi lēmumu izsniegt licenci jaundibinātajai...