Tas ir svarīgi. Kā atrast vislabāko darbinieku? 

Atrast jaunu darbinieku lielākoties ir ārkārtīgi sarežģīts uzdevums un nepareiza kandidāta izvēle nozīmē lielas izmaksas.

Laura Mazbērziņa, 2018. gada 16. oktobris plkst. 8:41

Marta Kāle, ERDA darba devēja tēla konsultante.

Foto: publicitātes

Saskaņā ar dažādiem aprēķiniem viens darbā nepareizi pieņemts kandidāts uzņēmumam izmaksā aptuveni 15 bruto mēnešalgas. Tieši tādēļ ir svarīgi atlases procesā noteikt pareizo auditoriju un uzrunāt to ar atbilstošiem ziņojumiem. Rīkus, kā atrast un piesaistīt īstos darbiniekus, var balstīt gan uzņēmuma iekšējās, gan ārējās aktivitātēs. Vislabāk – abu kombinācijā, biznesa portālam db.lv stāsta Marta Kāle, ERDA darba devēja tēla konsultante.

Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Kā atrast un uzrunāt īstos kandidātus?

«Sevi ir pierādījusi darbinieku ieteikšanas programma. Kā minimums tas nozīmē esošo darbinieku laicīgu informēšanu par katru jaunu vakanci. Ideālā gadījumā šai programmai pamatā ir skaidri soļi, kā darbinieks var ieteikt savus kontaktus darbam uzņēmumā. Rīki, kā pateikties darbiniekam, var plaši variēt - no maziem «paldies» līdz būtiskiem monetāriem bonusiem par piesaistītu kolēģi. Izmantojot ieteikšanas programmas jaunu darbinieku atlasei, uzņēmumi, var piesaistīt sev kultūras ziņā līdzīgākus cilvēkus. Uzņēmumos ar efektīvu darbinieku ieteikšanas programmu vismaz 50% no darbiniekiem iegūti no esošo darbinieku ieteikumiem,» stāsta M. Kāle.

Viena no metodēm, ko šobrīd izmanto tādi uzņēmumi kā Google, ir darbinieku kontaktu apzināšana speciāli šim nolūkam paredzētos iekšējos pasākumos (sourcing jam, aided recall). To laikā darbiniekiem tiek lūgts pārskatīt savus LinkedIn un Facebook kontaktus, lai ieteiktu draugus un paziņas noteiktai vakancei uzņēmumā. Šāda pieeja ne vien paplašinās sludinājumu redzējušo skaitu, bet arī palīdzēs nodrošināt, ka to redzējuši kandidāti, kuru vērtības un prasmes patiešām saskan ar uzņēmumu.

«Diemžēl visu darbu uz esošajiem darbiniekiem nevarēs uzkraut, tāpēc jāturpina aktīvi pētīt savus produktīvākos un lojālākos darbiniekus. Vai ir iespējams pamanīt tendeci, ka labākie kolēģi pārstāv kādu konkrētu skolu, vecuma grupu, ģeogrāfisko vietu? Varbūt viņiem ir kopīgas intereses un hobiji? Izmantojot sociālajos medijos pieejamās mērķauditorijas atlases funkcijas, ir iespējams uzrunāt tieši šīs konkrētās auditorijas. Patiesi iepazīstot savus darbiniekus un tādejādi arī savu mērķauditoriju, varam turpmāk meklēt radošas idejas katras auditorijas uzrunāšanai – sākot ar sociālo mediju kampaņām līdz pat nestandarta risinājumiem ar vides reklāmām un auditorijai tuviem pasākumiem,» akcentē M. Kāle.

Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesaki savu dalību DB HUB organizētajā seminārā: Kā atrast un uzrunāt īstos kandidātus?

Lai pieteiktos, klikšķini šeit.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 23. janvāris plkst. 12:06

Mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA Maxima Latvija veikalos Rīgā uz brīvajām vakancēm piesakās mazāk...

2014. gada 16. janvāris plkst. 12:24

Nepilnu gadu Pļaviņās darbojas šūšanas uzņēmums Krontex D. Tagad ražotne paplašināta...

2013. gada 12. novembris plkst. 18:25

Šodien tiesas pieņemtais lēmums sākt grūtībās nonākušā uzņēmuma Liepājas metalurgs...

2013. gada 12. septembris plkst. 7:55

Uzņēmumu iespējas aizdot naudu amatpersonām un darbiniekiem, nemaksājot par to nodokli, nākamajos...

2013. gada 30. augusts plkst. 12:44

Privatizācijas aģentūras (PA) darbinieku skaits, atbilstoši pieņemtajai stratēģijai,...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2018. gada 15. oktobris plkst. 15:00

Bijusī Valsts policijas augsta ranga amatpersona atzīta par aizdomās turēto Valsts ieņēmumu...

2018. gada 15. oktobris plkst. 11:35

Japānas valdība pirmdien paziņoja par ilgi gaidīto pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes...

2018. gada 15. oktobris plkst. 10:55

Privātpersonu kavēto maksājumu skaits nefinanšu nozaru uzņēmumiem pusgada laikā ir dubultojies,...

2018. gada 15. oktobris plkst. 10:48

Pirmdien Ministru kabinets ārkārtas sēdē atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto 2019.gada...

2018. gada 15. oktobris plkst. 9:42

Privātie kriptovalūtu racēji patlaban zaudē institucionālajiem kriptovalūtu racējiem, kuriem...

2018. gada 15. oktobris plkst. 7:28

Latvijas ekonomikas attīstību bremzē problēmas banku sektorā un tranzīta jomā, intervijā aģentūrai...

2018. gada 15. oktobris plkst. 6:57

Izpārdošana atkal stimulē runas par krītošā naža ķeršanu; tā pēdējo gadu laikā...

2018. gada 15. oktobris plkst. 6:44

Samazinātās 5% PVN likmes ieviešana pašmāju augļiem un dārzeņiem izrādījusies veiksmīga; audzis...

2018. gada 15. oktobris plkst. 6:01

Teju ceturtajai daļai nodarbināto bruto algas apmērs pērn nepārsniedza valstī noteikto minimālo...

2018. gada 12. oktobris plkst. 17:47

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome pieņēmusi lēmumu izsniegt licenci jaundibinātajai...