Zīmola stāsts: Ģimenes uzņēmums Paulig 

Kafijas zīmola Paulig pirmsākumi meklējami 1876. gadā, kad savu pirmo uzņēmumu, kas nodarbojās arī ar kafijas tirdzniecību, Somijā dibināja Gustavs Pauligs. Latvijas tirgū zīmols Paulig ir pārstāvēts kopš 1994. gada.

Lelde Petrāne, 07.11.2019
1/34

Paulig zīmola stāsts lasāms tālāk galerijā!

Foto: Lelde Petrāne

Paulig grauzdē kafiju kopš 1904. gada. Pirms tam kafija tika pārdota tikai neapstrādātā veidā un to grauzdēja mājās.

Patlaban Paulig rūpnīca Vuosāri, Helsinkos ir viena no lielākajām grauzdētavām Eiropā, un tajā atrodas arī Paulig Grupas galvenais birojs. Grauzdēšanas procesā tiek izmantota tikai biogāze.

2010. gadā Paulig atvēra jaunu kafijas grauzdētavu Tveras reģionā Krievijā, kuras produkcija nonāk Krievijas un NVS tirgos. Latvijas tirgū gan nopērkama tikai Somijā saražotā produkcija.

«Cilvēki Latvijā pamazām apgūst zināšanas par kafijas kultūru, meklē plašāku informāciju, taču esam vēl ļoti tālu no tā, lai uz kafijas paciņas, piemēram, norādītu konkrētā ražas gada skaitli, plantācijas valsti, jo pagaidām to novērtētu ļoti maz cilvēku. Runājot par vecumu - gan Latvijā, gan pasaulē ir tendence, ka kafiju sāk dzert aizvien agrākā vecumā,» viesojoties Paulig Vuosāri rūpnīcā, biznesa portālam db.lv stāstīja SIA Paulig Coffee Latvia valdes locekle Margarita Aļabjeva-Vaišļa.

Paulig tirgus daļa Somijā ir 65%, Latvijā - 15%, bet Baltijā kopumā - 30%.

Runājot par Latvijas tirgu, M. Aļabjeva-Vaišļa teic, ka zīmolam lielākie panākumi ir tieši HoReCa segmentā, kur rādītāji trīs gadu laikā ir pieauguši par 60 procentiem: «Pasaules tendences rāda, ka kafijas baudīšanas paradumi sākas HoReCa vidē, tāpēc šim sektoram mēs veltām ļoti lielu uzmanību.»

Latvijā šobrīd strauji aug kafijas grauzdētāju skaits. Taču, vadoties pēc VID datiem, to saražotais kafijas apjoms Latvijā veido salīdzinoši nelielu daļu no kafijas tirgus, teic M. Aļabjeva-Vaišļa. «Vietējo grauzdētavu skaits atstāj minimālu ietekmi uz mūsu darbu,» viņa norāda. Vienlaikus Paulig pārstāve piebilst, ka konkurence Latvijas tirgū ir ļoti izteikta, vērtējot gan pēc piedāvāto kafiju veidiem, gan kafijas zīmolu komunikācijas.

Pārdotākais produkts Latvijas tirgū mazumtirdzniecībā ir maltā kafija Paulig Classic. Pētījums par Latvijas iedzīvotāju kafijas patēriņa paradumiem apstiprina, ka kafiju katru vai gandrīz katru rītu izvēlas aptuveni 81% iedzīvotāju. Joprojām viens no populārākajiem kafijas pagatavošanas veidiem ir maltas kafijas apliešana krūzē (In-cup).

Paulig zīmola stāsts lasāms raksta galerijā!

Tevi varētu interesēt

Var jau būt, ka franču zīmols Petit Bateau ir slavens ar Bretaņas...

Vespa spējusi vienā ripojošā priekšmetā apvienot visu, ar ko slavena Mikelandželo dzimtene...

Acu aprūpes uzņēmuma OC VISION pamati likti deviņdesmito gadu sākumā un tas joprojām...

Aprīlis Rīgas Motormuzejam (RMM) ir īpašs mēnesis, jo pirms 30 gadiem, 1989.gada...

AS «Rīgas Dzirnavnieks», kas ir «Herkuless» produkcijas ražotājs, pirmsākumi ir saistāmi ar...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā "Sveet Memory"...

Latvija izvirzīta kā viena no dažām pasaules valstīm, kur 2020.gada laikā tiks...

Hereford bioloģiskās gaļas audzētājs vēlas arvien vairāk patērētāju iepazīstināt ar liellopu...

SIA «BR Group» ēdināšanas uzņēmums «Baltic Restaurants Estonia», sākot ar šā gada...

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā Krimuldas novada Raganā...

Tējas dzērienu D’Tea ražotājs SIA Dabas dots ar nākamo gadu plāno uzsākt...

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) absolvents Reinis Skorovs biznesā pārvērš bakalaura darbā...

Cannelle Bakery uzsvaru liek uz sasaldētas maizes un konditorejas ražošanu...

Slava šim kraupjainajam dīvainim nenācās viegli un prasīja miljonus un daudzus gadus...

Caunieša vīna izveidotājs Kristaps Caune vasaras sākumā uzsāka ziedojumu vākšanu, lai izveidotu...