Saglabā un izplata zīmolstāstu 

1938. gadā ražotā Rīgas Melnā Balzama pudele ar numuru 88 jau vairākās paaudzēs tiek nodota mantojumā Lietuvas diplomāta Joza Brediķa ģimenē.

Anita Kantāne, 2019. gada 17. janvāris plkst. 13:21

Brediķu ģimenes tradīcija ir nodot senā dzēriena speciālizlaiduma pudeli ģimenes vecākajam bērnam, un šobrīd tā atrodas pie mantinieces Vācijā. Uz krūkas norādīts par Grand Prix balvu Parīzē 1937. gadā.

Līdz stāsta uzticēšanai Dienas Biznesam ģimenei nebija skaidrs, kurā gadā pudele ražota, vien bija zināms, ka tas noticis pirms Otrā pasaules kara.

A/S Latvijas balzams skaidro, ka Lietuvas vēstniekam dāvinātā un vēlāk ģimenē pārmantotā balzama krūka ir ražota 1938. gadā rīdzinieka Alberta Volfšmita fabrikā – Volfšmita Rauga fabrika, degvīna dedzinātava, spirta rektifikācijas un destilācijas akciju sabiedrība, secina uzņēmumā.

Latvijas balzama arhīvā atrodama ļoti līdzīga, teju ekvivalenta balzama krūka no 1938. gada, vienīgais – tā marķēta ar pašmāju akcīzes nodokļa marku. Vēstniekam dāvinātā krūka bijusi eksporta tirgum paredzēta, tādēļ informācija uz etiķetes lasāma angļu valodā, apskatot Brediķu ģimenes foto, skaidro Latvijas balzams.

«Lielāka vērtība šim Rīgas Melnajam Balzamam būs neatvērtā veidā, kas atgādinās, ka šīs ģimenes īpašumā ir kas sens, vēsturisks un rets,» norāda Latvijas balzama galvenā tehnoloģe Aija Zablocka.

Zīmols Rīgas Melnais Balzams ir mainījies un attīstījies līdzi laikam, laižot klajā vairākas speciālizlaidumu sērijas. Kā vienu no pēdējām populārākajām var minēt Rīgas Melnā Balzama speciālizlaidumu balzama 260. jubilejā, kad dzēriena etiķetes noformējumu ražotāji uzticēja Latvijas tautai, izsludinot konkursu par jubilejas sērijas dizainu.

Rīgas Melno Balzamu pārdod vairāk nekā 30 valstīs, katru gadu saražojot vairāk nekā četrus miljonus pudeļu. Patlaban aptuveni trešdaļu Rīgas Melnā Balzama eksportē, Galvenie balzama tirgi ir Krievija, Ukraina un Baltijas valstis, taču pieaug arī Rietumeiropas pircēju interese par balzamu, stāsta globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

Latvijas Institūta direktores pienākumu izpildītāja Paula Prauliņa norāda, ka uzņēmuma vai produkta vēstures nianšu aktualizēšana ir sens veids, kā pievērst sev uzmanību un pasaulē ir daudz uzņēmumu, kuri labprāt uztur senās leģendas, kas ir to produktu pamatā.

Centieni uzsvērt un aizsargāt senās saknes ir redzami arī institucionālā līmenī Eiropas Savienībā. No Latvijas produktiem īpašs statuss ir sklandraušiem, salinātai rudzu rupjmaizei, Jāņu sieram, Carnikavas nēģiem, Rucavas baltajam sviestam,Latvijas lielajiem pelēkajiem zirņiem, uzskaita P. Prauliņa.

Pasaulē vērojama arvien izteiktāka koncentrēšanās ne tikai uz pakalpojumiem un produktu, bet arī uz pašu zīmolu – tā solījumu, vērtībām, arī vizuālo identitāti, pauž Radošās aģentūras SIA Grizzly Riga vadītāja Sanita Kacuba. Tiek izmantotas gan vēsturiskas tradīcijas un zīmola «saknes», gan jaunradīti elementi.

Plašāk lasāms 17. janvāra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 16. oktobris plkst. 11:37

Šogad Latvijas vannu ražotājs «PAA» svin 25. dzimšanas dienu. Pirmo vannu uzņēmuma...

2018. gada 10. oktobris plkst. 12:46

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts...

2018. gada 20. septembris plkst. 11:48

Līdz lidostas Rīga atklāšanai 1975. gadā Rīgā galvenā bija Spilves lidosta....

2018. gada 28. jūnijs plkst. 9:04

Valsts saimniecība ar nosaukumu «Ķekavas putnu fabrika» tika dibināta 1967. gadā. Šajā...

2018. gada 31. maijs plkst. 13:26

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» maijā atzīmē savu 20. darbības gadu. Aizvadīto...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

SIA Marine Digital System mērķis ir automatizēt procesus ostās, jūrniecības pakalpojumos...

Darbu sākusi latviešu uzņēmēju dibināta nekustamo īpašumu aģentu platforma «Big Bang Realty»,...

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

No šīs sadaļas
2019. gada 16. janvāris plkst. 15:38

Pircēju paradumu maiņa, ko ietekmējis mūsdienu ikdienas ritms un vajadzības, arī mazumtirdzniecībā...

2019. gada 16. janvāris plkst. 12:36

Lai palielinātu klientu skaitu, «Zaļais gurķis» nolemj pārcelties uz centru....

2019. gada 15. janvāris plkst. 14:36

Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība (LPKS) «Piena ceļš» no tai piederošā piena...

2019. gada 09. janvāris plkst. 16:18

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» pārjaunojis komercķīlu, ar kuru nodrošināts līgums...

2019. gada 08. janvāris plkst. 17:19

Tokijas zivju tirgū sasniegti jauni rekordi – par rekordaugstu cenu – 3 miljoniem dolāru...

2018. gada 27. decembris plkst. 11:20

Olu ražotājs AS «Balticovo» pagājušajā nedēļā reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā...

2018. gada 26. decembris plkst. 14:05

Kontrolēta ārvalstu darbaspēka ievešana uz trim gadiem palīdzētu risināt darbaspēka trūkuma...

2018. gada 26. decembris plkst. 13:26

Zivju pārstrādes uzņēmums un ikru ražotājs SIA «Sudrablīnis» reģistrējis jaunu komercķīlu,...

2018. gada 14. decembris plkst. 12:02

Krāsaini, garšās netipiski maizes un kliņģeru kukulīši, leļļu pasaule un vēlme Āgenskalna...

2018. gada 11. decembris plkst. 11:13

Putnu gaļas ražotāja SIA «Lielzeltiņi» apgrozījums pagājušajā finanšu gadā no 2017.gada 1.jūlijam...